Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Žolt Kovač: Poluiskorišćeni nepotrebno jaki hardver

Samostalna izložba radova autora Žolta Kovača, pod nazivom, "Poluiskorišćeni nepotrebno jaki hardver" u Likovnom salonu Doma kulture Čačak. Otvaranje izložbe u sredu 24. aprila u 19h Trg narodnog ustanka 2, Čačak


 


Nakon premijere u online galeriji Prodajne galerije "Beograd" u oktobru prošle godine, serija slika "Poluiskorišćeni nepotrebno jaki hardver" u proširenom izdanju će po prvi put moći uživo da se vidi u Likovnom salonu Doma kulture Čačak.



Naziv serije je preuzet iz SF knjige "Slomljeni anđeli" Ričarda Morgana (po prvom delu ovog serijala je snimljena serija "Altered Carbon" emitovana prošle godine). Glavni junak (slučajno prezimenjak autora), Takeši Kovač, priprema upad u zgradu korporacije Mandragora. Tokom nadgledanja zgrade koja se nalazi na brisanom prostoru, primećuje da su levo i desno od jedinog ulaza dve velike apstraktne skulpture pored kojih uočava natpis "Poluiskorišćeni nepotrebno jaki hardver" (u originalu "Overkill hardware semi-deployed", prevod preuzet iz srpskog izdanja). Nije do kraja jasno da li je to naziv skulpture ili je to upozorenje za posetioce, zato što je funkcija apstraktnih skulptura da sakriju mitraljeska gneza, koja obezbeđuju nesmetano funkcionisanje korporacije i sprečavaju upad uljeza sa neprijateljskim namerama.

 





"Sa najnovijim ciklusom radova upravlja se naša pažnja na Poluiskorišćeni nepotrebno jaki hardver, kao aluziju na visoko sofisticirane naprave ili društvene prakse nesrazmerno zahtevne prema ukupnom potencijalu čovekove pojedinačne egzistencije i njegovih duhovnih potreba. Sumirajući ovu poziciju nesrazmere i potpunog odsustva dosluha između različito anticipiranih stvarnosti, umetnik kontekstualizuje sopstvenu ambivalentnu poziciju odgovornog (korporativnog ?) „proizvođača slika“, pedagoga i autora po svojoj sopstvenoj volji ili nužnosti. Pa su tako ovi radovi, kao i oni iz prethodnog ciklusa pod nazivom „Sjajne slike“, zamišljeni kao didaskalije o unutrašnjoj logici same slike i njenim gradivnim elementima; o njenom posredovanju u lancu kontemplativne meditacije ili u mreži savremenih društvenih komunikacija, kao i o entitetu koji elokventno korespondira sa specifičnim duhom vremena u kome nastaje ili kao o autističnom avataru koji živi život svog tvorca."



Izvod iz pratećeg teksta Jelene Krivokapić


 



 


Datum objavljivanja: 23.04.2019.