Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Život kao umetničko delo. Era Milivojević

Postavkom ”Život kao umetničko delo. Era Milivojević”, podsećamo se na život i stvaralaštvo ovog autentičnog i nadasve neshvaćenog autora domaće umetničke scene. Otvaranje je zakazano za subotu, 12. marta u 19 časova. Postavka traje do 8. aprila. 2022.


Foto: Milan Jozić


 


 


Galerija B2 u četvrtoj izlagačkoj sezoni bavi se  temom proširenog polja umetničkog predmeta. Prva izložba u 2022. pokazuje rad gde ne postoji granica koja odvaja umetnika od njegovog dela. Postavkom ”Život kao umetničko delo. Era Milivojević”,  podsećamo se na život i stvaralaštvo ovog autentičnog i nadasve neshvaćenog autora domaće umetničke scene.  Otvaranje je zakazano za subotu, 12. marta u 19 časova. Postavka traje do 8. aprila. 2022.



NAPOMENA: izložba je otvorena za medije i stručnu javnost od petka, 11. marta od 12 do 20 časova.



”Kako je sam rekao u jednom od intervjua, tokom studija na Fakultetu likovnih umetnosti naslikao je svega dve slike. Ono što je tada ali i kasnije karakterisalo njegov rad je ogromna energija i tvrdoglava doslednost kojom je pristupao izvođenju svojih dela.  I upravo to se i može videti na ovoj izložbi koja obuhvata, dela iz kolekcije Lazara Sakana, Šahovska polja, frotaže malih formata, Oblepljeno ogledalo, snimak akcije Oblepljivanje ogledala iz Muzeja Smedereva nastao 2015. godine, sliku Konj vlasništvo LJube Gligorijevića kao i foto dokumentacija autora Milana Jozića, ali i mnogobrojne, sada već istorijske kataloge iz Doma omladine i SKC-a.

Jedan od najznačajnijih i najkompleksnijih radova iz ranog perioda (1971) je čuveni performans Ogledalo (lepljenje ogledala). Rad se sastojao iz tri segmenta: lepljenje ogledala selotejp trakom pri čemu ovaj predmet postepeno gubi svoju primarnu funkciju i postaje ready-made; intervencija selotejpom na kopiji Mikelanđelovog roba u kome tokom umetničkog rada skulptura postaje kopija -kopije; i na kraju, oblepljivanje Marine Abramović, njeno „mumificiranje“ trakom i pravljenje „žive skulpture“. Erin pristup novim umetničkim praksama je bio jedinstven i osoben. Za razliku od svojih kolega, Era je kao ključni element svog umetničkog credo koristio humor i imaginaciju, dajući svojim radovima određenu ezoteričnu notu.

Još jedan značajan i neobičan rad iz ovog perioda je i Čovek dezen izveden takođe, u nekoliko varijanti. Kako je sam Era rekao dezen je matrica odnosa Čovek-Bog-Kosmos, mozaik žive i nežive materije u konstantnom fluksu. Milivojević i u ovom radu koristi ponavljanje, još jedan tipični postupak neoavangarde koji će intenzivno koristiti do kraja svoje karijere. Upravo će dezen – patern postati jedan od ključnih elemenata u njegovom radu i provlačiće se kroz čitav njegov opus.

NJegovo uporno promišljanje mogućnosti stvaranja serija umetničkih dela, odnosno rada u kontinuitetu, zasnovanih na malim izmenama, rezultiraće čuvenim meandrima fotografija.”

Saša Janjić, iz predgovora kataloga.


 



Datum objavljivanja: 09.03.2022.