U ponedeljak, 1. juna u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd na Kosančićevom vencu, otvara se izložba, "Urban Utopia -diSTRUKTURA". Izložba traje do 15. juna.
Milica Milićević (1979) i Milan Bosnić (1969) umetnički par koji od 2005. g. potpisuje svoje zajedničke radove nazivom diSTRUKTURA predstavljaju seriju crteža i instalacija nastalih kao deo trogodišnjeg istraživanja u okviru projekta "Face to Face". Glavni motiv ovog ciklusa je odnos intimnog/privatnog i javnog prostora, prenaseljenih metropola i uništene (izmenjene) prirode. Izložba iskazuje duh urbanih metropola s početka 21. veka kroz reminiscenciju ideje pejzažnog fragmenta iz vremena romantizma (dela Kaspera Davida) u kombinaciji sa razradom ideje ekranske fragmentacije tehnokratskog društva (slika percipiranih ne više kao skup znakova, nego skup odnosa). Crteži prate ambijentalne spiralne konfiguracije radova na papiru koje oslikavaju atmosferu arhitektonskih struktura velikih gradova.
U ciklusu crteža i instalacija pod nazivom Rolling City, perspektiva pogleda predočena je specifičnim prostornim odmotavanjem planova aero-nautičke mape ili u vremenu definisanog kretanja imaginarnog subjekta kroz sajber mrežu. Iz minucioznih plošnih shema podela, apstraktnih uokviravanja i uklapanja planova grada Njujorka, izrastaju planimetrijske projekcije njihove korporacijske arhitekture kao svojevrsna simulacija prirodnog rasta urbane prirode na delu. Rađen kao svojevrsni omaž Njujorku, apologetici graditeljskog konstruktivizma i ovoj utopiji „mesta bez boravka“, ovaj ciklus ne bavi se manje minucioznim gradacijama kadriranja i rekadriranja građevina kao prostornih ćelija sa živim tragovima iščezlih ljudskih nastambi, kao i zaustavljanjem ovog klizećeg i neukorenjenog pogleda sa apstraktnih shema građevina na personalizovane podele i intimističke vizure.
Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)
Prostornom instalacijom Rolling City umetnici uspostavljaju posebnu vezu između statičkog i dinamičkog i time parafraziraju slogan Njujorka: grad koji nikad ne spava. U svom umetničkom iskazu kao i u stvaralačkom procesu diSTRUKTURA je još radikalnija. Oni oduzimaju kapital glavnom grad kapitalizma tako što mu oduzimaju njegov mitski status kružnim uključivanjem ljudskog između svetog i svetskog, na liniji nesigurnosti ravnoteže između prirode i ljudi, ili koristeći reči filozofa Paola Virna: između prirodnog okruženja i postfordovske ljudske okoline.
Matija Plevnik (iz predgovora kataloga)
Portfolio Prodajna galerija Beograd