Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Up Down Up

Up Down Up je projekat, Nikole Vučićevića, koji govori o evaluaciji i modifikaciji identiteta velikih svetskih brendova. 25 - 29 maj Silosi Žitomlina, Dorćol

 


Up Down Up je projekat koji govori o evaluaciji i modifikaciji identiteta velikih svetskih brendova.


Naime, znamo da  nikada ne treba razmišljati o logotipu izdvojeno od identiteta u čijoj je funkciji jer uspeh jednog logotipa zavisi od aplikacija na kojima je primenjen i mogućnosti razvoja dalje implementacije. U prošlosti je mnogo učinjeno da identiteti na pravi način prenesu vrednosti i filozofiju kompanije, brenda… Danas više nije dovoljno da poruka bude samo prenesena na pravi način. Poruke se danas fokusiraju na različite segmente. Identitet odnosno logotip se smatra jedinstvenim grafičkim karakterom koji predstavlja kombinaciju reputacije, imena, kulture, poslovne politike i vrednosti. Danas su identiteti uobličeni u sisteme koji funkcionišu na više planova i nivoa u različitim vrstama medija, kroz različita kulturna i društvena okruženja. Ono što povezuje današnje identitete jeste potreba da budu dinamični, fluidni, da reaguju na ljudske karaktere,uverenja, psihologiju.


Psihologija opisana snagom vizuelnog


Razvijajući se kroz epohe pojedine kompanije su znatno ojačale. Čitavim spektrom aktivnosti i ne retko demonstracijom sile logotipi su polako ali sigurno ušli u podsvesno i zadobili poštovanje od strane konzumenata, potrosača i društva generalno. Logotipi (Brand Identiteti) zapravo predstavljaju samo mali deo daleko većeg i kompleksnijeg identitet "pakovanja" koji podrazumevaju nova imena, slogane, razvoj brand arhitekture kao i drugih aplikacija vizuelnih sistema i verbalnih (ton korporativne komunikacije).


Ali sta se događa ako se logotipi opišu iz dugačije perspektive. Ne sa žaljem da projektuju ono što kompanija želi da kaže već: kako bi izgledali ako bi bili opisani ili objašnjeni iz spoljašnene sredine. Neka vrsta evaluacije. Onako kako bi ih opisala ekonomska globalna struktura. Ono što ovaj projekat čini diskurzivnim a ne nihilističkim jeste i to što su, u toku svetske ekonomske krize, vršene intervencije na identitetima koje su direktno delovale na ono što nazivamo njihovom esencijom i osnovnom karakteristikom. Time ne komuniciramo nužno oslabljenost kompanija već samo promenu. Kao takvo nameće se pitanje: Kolika je moć logotipa? Da li ljudi stvaraju logotipe ili oni stvaraju nas i utiču na naše navike. Kada vidimo logotip da li vidimo proizvod ili način života. Kada vidimo proizvod da li vidimo svrhu posedovanja ili statusni simbol, kada uživamo statusne simbole da li smo slobodni?


Bilo kako bilo, izložba definitivno pokazuje koliko su logotipi moćni i koliko, hteli mi ili ne utiču na našu podsvest, čak i onda kada se vrše eksperimenti poput ovog a koji ima za cilj da dođe do odgovora na pitanje: Koliko je zapravo jak njihov vizuelni efekat?


Nijedan od simbola ne predstavlja zvaničane logotipe kompanija već samo vizuelnu asocijaciju na njih. Dakle, nisu korišćeni originalni i zaštićeni logotipi i zbog toga autor ne snosi nikakvu moralnu ili krivičnu odgovornost.




Autor graf. dizajner Nikola Vučićević


 


Datum objavljivanja: 28.05.2009.