Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Unutrašnji svet

Otvaranje izložbe poljskih grafičara Unutrašnji svet u petak 28. aprila, u 19 sati. Izložba se održava u okviru Trećeg Međunarodnog trijenala grafike Beograd 2017. i biće otvorena do 13. maja.

 



 


Izabrala sam mlade umetnike koji su već započeli svoje karijere a u isto vreme predaju i rade na svojim doktoratima na fakultetima grafičke umetnosti u Poljskoj. Oni potiču iz nekoliko najvećih poljskih gradova: Krakova, Gdanjska i Katovica. Poljska je poznata po svojoj tradiciji klasičnih grafičkih radionica. Zašto Poljska još uvek pokazuje interesovanje za klasičnu grafiku? Zašto mnogi mladi ljudi još uvek studiraju grafiku? Šta to privlači mlade ljude ovim staromodnim tehnikama? Ovi umetnici koje sam odabrala veliki su sledbenici te tradicije, ali u potrazi za sopstvenim načinom razmišljanja o svom radu, stilu i ličnom razvoju. Oni ne pokušavaju da budu u trendu, već da budu to što jesu, da pronađu sopstvenu priču koju će podeliti i da istraže svoje omiljene grafičke tehnike. Lukaš Butovski koristi litografiju kao način izražavanja, ali tema njegovih crteža apsolutno je i bolno jedinstvena. Na njegovim radovima istovremeno se pojavljuju ljudski početak i kraj. LJudska lepota seksualnosti istovremeno je i ljudska monstruoznost. Dete unutar matriksa već  je star čovek. Vitold Vinek koristi sve što pronađe da zagrebe ploče. Koristi drvo, šperploču i karton za svoje forme izražavanja. On je započeo da razvija svoju omiljenu tehniku kao primat inspirisan rezbarenim kamenom. On ne kopa duboko po sebi. Linije, krugovi, uticaji dolaze direktno iz njegove podsvesti. Kaže da njegovi crteži ne potiču od emocija već direktno iz nutrine. Uticaji dolaze kao ritmovi prvobitnih plemena, njegovi crteži plešu i tapšu. Oni su kao ritualno, duhovno ponašanje koje sledi korene i traži unutrašnju melodiju. Marta Pogoželec radi u digitalnoj tehnici, ali je ponekad meša sa visokom štampom. NJen mirni Sarkofag zrači tišinom i tajnom. Koje to pitanje Marta postavlja? NJene digitalne grafike dobile su mnogo nagrada, jer ne daju odgovore, već nam pomažu da postavljamo pitanja i stojimo pred malom, melanholičnom sudbinom. Ana Juščak piše: ,,Moje umetničke aktivnosti kreću se pre svega u oblasti klasičnih grafičkih tehnika, uglavnom gravire, akvatinte i litografije. Autentičnost i prezentacija mog privatnog sveta ključne su aktivnosti mog rada. Trenutno stvaram slike i stalno ih menjam. Nalazim inspiraciju u putovanjima, knjigama, filmovima, muzici, svakodnevnom životu i ljudskim pričama. Međutim, koristim ih samo kao stimulus, izvor inspiracije – ne predstavljam ih verno i direktno. Koristim tradicionalne tehnike da oslikam savremene probleme stvarnog sveta.“ Ona je veoma fokusirana na svoj unutrašnji svet. NJen stil je slobodan kao što su slobodne i njene akvatinte, poput akvarela, ali imaju duboku i emotivnu priču ispričanu pokretom Anine ruke. Bartlomjej Hvilčinjski gradi svoje merdevine ka nečemu ili svoj most ka ničemu. On povezuje staze krugovima, popunjavajući sav prostor realnim ili nerealnim predmetima, on prepliće linije, predmete, hodnike koji završavaju u duhovnom lavirintu punom boja i kontrasta. NJegove litografije su dekorativne i odišu ukusom.



dr Marta Božik









Lukaš Butovski

lukaszbutowski@gmail.com

http://lukaszbutowski.blogspot.com/

Rođen u Gdanjsku 1981.

Diplomirao na Akademiji lepih umetnosti i dizajna u Gdanjsku, gde od 2007. radi kao asistent predavač u Litografskom studiju. Počev od akademske 2016/17, radi kao prodekan na Katedri za grafičku umetnost Akademije u Gdanjsku. Autor 10 samostalnih izložbi i učesnik nekoliko desetina grupnih izložbi u Poljskoj i inostranstvu.

Gdanjsk – litografija



Vitold Vinek

https://issuu.com/witoldwinek/docs/issuu

Rođen u Krakovu 1988.

Odbranio master rad iz drvoreza kod prof. Bogdana Migasa na Akademiji lepih umetnosti u Krakovu 2013. godine. Trenutno je na doktorskim studijama na Katedri za umetnost Pedagoškog fakulteta u Krakovu.  ve samostalne izložbe i učesnik nekoliko desetina grupnih izložbi u Poljskoj i inostranstvu.

Krakov – drvorez, sopstvena tehnika, visoka štampa



Marta Pogoželec

Rođena 1981. u Glivicama, Poljska.

Bila 2007/2008. student asistent u Studiju za sitoštampu, koji vodi prof. Valdemar Vengžin na Akademiji lepih umetnosti u Katovicama. Odbranila master rad 2008. u Studiju digitalne tehnike prof. Adama Romanjuka na Akademiji lepih umetnosti u Katovicama. Od 2010. asistent u Studiju digitalne tehnike. Imala samostalne izložbe i učestvovala na grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

Katovice – digitalna grafika, reljef



Ana Juščak

Rođena 1988. u Krakovu.

Diplomirala na Akademiji lepih umetnosti u Krakovu. Diplomski rad urađen u Studiju za bakrorez kod prof. Stanislava Vejmana. Dobila stipendiju Fondacije Tadeuš Kulisjevič i nagradu Udruženja lepih umetnosti za najbolje diplomce Jan Matejko Akademije lepih umetnosti u Krakovu. Predstavljala Katedru za grafiku Akademije lepih umetnosti na izložbi najboljih diplomaca iz grafičke umetnosti, koju je organizovalo Trijenale međunarodne grafike. Takođe je učestvovala na izložbama najboljih diplomaca u Palati umetnosti i na Ekonomskom fakultetu u Krakovu. Upisala 2012. doktorske studije na Fakultetu grafičke umetnosti. Specijalizira grafiku, slikarstvo i crtanje. Trenutno radi na Pedagoškom fakultetu u Krakovu, u Studiju za crtež, graviru i intermedije.   Imala samostalne izložbe i učestvovala na grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

Krakov – duboka štampa



Bartlomjej Čvilčinski

https://www.behance.net/chwilczynski

Rođen 1987. u Krakovu.

Završava studije na Katedri za grafiku Akademije lepih umetnosti u Krakovu. Dobitnik  Gran prija za grafiku za 2011. godinu. Najbolji diplomac 2012. godine. Iste godine  upisuje doktorske studije na Akademiji lepih umetnosti u Krakovu. Godine 2014. dobija stipendiju grada Krakova. Od 2014. radi kao asistent u Studiju litografije na Fakultetu lepih umetnosti u Krakovu.  Njegov domen kreativnih aktivnost jesu grafička umetnost, dizajn, slikarstvo i crtanje.

Krakov – litografija


 



Datum objavljivanja: 26.04.2017.