Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Umetnost zvuka u radovima Tanje Vujinović u Artlabu

U ponedeljak, 24, decembra u 19h u Artlabu Zadužbine Ilije M. Kolarca je moguće doživeti zvučni ambijent radova umetnice Tanje Vujinović, koji se gradi preplitanjem nekoliko intermedijskih i generativnih instalacija iz ciklusa Univerzalni objekti I MetaVrt.


 


Radovi iz ciklusa Univerzalni objekti, Park 1 i 2 su predstavljeni kao snimci šetnji kroz virtuelne svetove, dok su iz ciklusa MetaVrt prikazani Botovi kao instalacija koja se generiše u galeriji u realnom vremenu. Segmenti ovog rada su delovi teksta koji se stvara u toku same postavke. Osnovni zvučni material ovog segmenta MetaVrta je sniman tokom 2018 godine na različitim lokacijama u prirodi, tokom prikupljanja materijala za ceo prejekat. Ona ovom prilikom predstavlja i prvu verziju instalacije inspirisane naučnim istraživanjem čišćenja vode pomoću plazme.



Antropomorfne i apstraktne mašine su višegodišnji projekat koji nastaje povodom dvadesetogodišnjice rada novomedijske umetnice Tanje Vujinović.

U ArtLabu Kolarca će biti prikazana dva segmenta iz njenog najnovijeg projekta koji kroz ključne tematske tačke kojima se bavila u prošlosti govori o rekreaciji, parkovima, meditaciji, agentima veštačkog uma i odnosu tela, svesti i tehnologije.

Njene instalacije se najčešće bave gradnjom tehnološkog “drugog”, pri čemu se služe raznim antropomorfnim i apstraktnim agentima. Konceptualno zasnovani objekti A i B, koji se pojavljuju u projektu, inspirisani su istorijom antropomorfizacije. Kao što bi Šeri Tirkl rekla, to su “objekti-uz-pomoć-kojih-mislilmo”. Objekat A predstavlja našu težnju ka stvaranju sintetičnog bića, dok objekat B zastupa ljudsko biće u prelaznom stanju – robomorfno biće koje postaje kiborg.

Tanja Vujinović je međunarodno aktivna novomedijska umetnica, poznata po njoj svojstvenim radovima u kojima istražuje odnos čoveka i tehnologije.

Od 1997. godine su njeni radovi bili izlagani u brojnim značajnim galerijama i muzejima širom sveta kao što su Muzej savremene umetnosti u Strazburu, Kunst Palast Muzej u Diseldorfu, Muzej savremene umetnosti u Denveru, Kunsthaus u Meranu, Međunarodni forum Medienturm u Gracu, Galerija Cornerhouse u Mančesteru, Muzej savremene umetnosti u Istambulu, Galerija Kapelica u Ljubljani, Muzej Fondacija Vasarely u Eks-an-Provans, Künstlerhaus u Beču i drugim mestima.

Njene instalacije, koje naziva aparatima za promišljanje društva, sastavljene su od zvuka, videa, objekata i interaktivnih računarskih radova koje možemo razumeti kao antropomorfne i apstraktne mašine.







Tanja Vujinović (rođena 1973. godine) diplomirala je 1999. godine na Odseku za slikarstvo Fakulteta likovne umetnosti u Beogradu. Bila je gostujući student na Akademiji za umetnost u Diseldorfu u klasi Jana Dibbetsa. 2010. godine postala je Doktorica nauka na području Filozofije i teorije vizuelne kulture na Fakultetu za humanistične studije Kopar.

Njeni radovi i tekstovi su bazirani na interdisciplinarnom istraživanju na područjima umetnosti i tehnologije. Istražuje odnos između svesti i tehnologije. Njeni radovi nastaju iz intervencija u materijalnoj infrastrukturi digitalnog kroz upotrebu računarskih aplikacija, prilagođene elektronike, kao i fizičkih i digitalnih objekata. Radovi preuzimaju forme specifičnih situacija ili kompleksnih dinamičnih okruženja, koje oživljavaju virtuelne mašine.

Njeni radovi su bili predstavljeni na festivalima kao što su ISEA2009, 15. Internacionalni simpozijum elektronske umetnosti, Ars Electronica u Lincu, Kinetica Art Fair u Londonu, Spor Festival u Arhusu, Zeppelin Festival umetnosti zvuka u Barseloni, FILE - Electronic Language International Festival u Sao Paolu, FILE RIO u Rio de Žaneiru i drugima. Svoje radove je predstavila i u okviru događaja kao što su Madrid Abierto u Madridu, Euroscreen21 na različitim lokacijama, Kontinentalni doručak u Mariboru i Nuit Blanche u Parizu. Svoje internetne radove je predstavila u okviru projekta Ctheory Multimedia NetNoise, Web Bienala Istambul, projekta Helium Ballongmagasineta i NIFCA, i u okviru Sinnlos WebArt.

U poslednjih dvadeset godina je bila dobitnik brojnih stipendija i projektnih finansiranja od institucija kao što su MamaCash Fondacija, Soros Fondacija, ProHelvetia Fondacija, Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Odsek za kulturu Mesne opštine Ljubljana i drugih.

Njena dela su bila uključena u brojne kolekcije umetničkih radova kao što su Sinnlos, Globalscreen, Supermono 1, Diva Postaja, e-flux video rental (EVR), Sonoscop Archive, Netnoise, CTheory, Borders of net.art i druge.

Ultramono institut je trenutna verzija institucije za produkciju i istraživanje koju vodi od 2002. godine zajedno sa svojim partnerom i kolegom Janom Kušejem. Od leta 2006, kroz platformu Ultramono, oni sarađuju na produkciji Tanjinih radova.



IZABRANE GRUPNE IZLOŽBE:


TV oddajniki / Nadzor / Razpadanje podobe, e-flux video rental (EVR), Muzej savremene umetnosti, Ljubljana, 2016; UNPAINTED lab 3.0, Kesselhalle MMA, Minhen, 2016; MFRU-KIBLIX, Kibla portal, Maribor, 2015; Povratna zanka, Muzej savremene umetnosti (MSU), Zagreb, 2014; Geslo:Grafika, Muzej moderne i savremene umetnosti, Rijeka, 2014; Kinetica Art Fair, P3, Westminsterski univerzitet, London, 2011; Are We Human? Evolution and Art, Inspace, New Media Scotland, Edinburg, 2010; Inter-cool 3.0, Hartware MedienKunstVerein (HMKV), Dortmund, 2010;  Postaja DIVA, Gateway to Archives of Media Art (GAMA), Brucknerhaus, Ars Electronica, Linc, 2009; noise=noise, The Foundry, London, 2009; ISEA2009, Waterfront Hall, Belfast, 2009; sound:frame, Kunstlerhaus, Beč, 2009; Artradio, Galerija Cornerhouse, Mančester, 2007; FILE RIO, Oi Futuro Cultural Center, Rio de Ženeiro, 2009; SPOR, Savremena muzika i umetnost zvuka, Musikhuset, Arhus, 2008; Madrid Abierto´07, La Casa Encendida, Madrid, 2007; Euroscreen21, Muzej savremene umetnosti, Istanbul, 2005; Euroscreen21, Muzej Kunst Palast, Diseldorf, 2004; A:D:A:P:T Festival, Media for Ruins, Muzej savremene umetnosti, Denver, 2003; DNArt, Gen.Ethik und Visionen, Kunsthaus, Meran, 2002; Birth and rebirth of the video art in the Balkans, Muzej moderne i savremene umetnosti, Strasbur, 2005; Projected Visions, Muzej moderne i savremene umetnosti, Strasbur, 2001.


IZABRANE SAMOSTALNE IZLOŽBE:


Univerzalni objekti, Galerija nauke i tehnike, Srpska akademija nauka i umetnosti, Beograd, 2017; Superohm, Galerija Kapelica, Ljubljana, 2011; Supermono 2/3, Galerija Kapelica, Ljubljana, 2008; Dinamo, Cankarjev dom, Mala Galerija, Ljubljana, 2005; Hardbody, Galerija savremene umetnosti, Celje, 2003; Variola Vera / X projekt, Muzej grada Skoplja, Skoplje, 2001; Deadlock, Kunstfabrik BBK, Wuppertal, 1999; Edgeward, Galerija Kulturni centar Beograda, Beograd, 2001.

Više o njenom radu: http://www.ultramono.org/


 



 


Datum objavljivanja: 24.12.2018.