Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Umetnost 20. veka u Vojvodini

Muzej savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu organizuje press konferenciju povodom predstavljanja knjige "20. VEK – EVROPSKI KONTEKSTI UMETNOSTI 20. VEKA U VOJVODINI"

 


Konferencija će se održati u sredu, 17. decembra u 13 časova u prostorijama kluba ROUT 66 Novi Sad, Bulevar despota Stefana 5 (Kineska četvrt), Novi Sad


učesnici: dr Slavko Bogdanović, predsednik UO MSUV

Dragomir Ugren, kustos MSUV, urednik knjige

Živko Grozdanić, direktor MSUV




Knjiga je zamišljena je kao složena mreža prezentacija umetničkih dela i kulturnih artefakata, te njihovih odnosa: slikarstvo, skulptura, instalacije, ambijenti, grafički dizajn, primenjene umetnosti, fotografija, eksperimentalni film, bioskopski film, video, novi mediji i internet, vizuelna i konkretna poezija, tekstualne prakse, konceptualna umetnost, performans, eksperimentalna i postmoderna muzika, aktivizmi, arhitektura, eksperimentalni i mainstream strip, političke umetničke prakse itd.


Dragomir Ugren:

Projekt novog muzeja – i nova knjiga o umetnosti XX veka u Vojvodini. Nova istraživanja i tumačenja istorije umetnosti, umetničkih praksi i umetnika u vojvođanskim kulturama XX veka, njihovih međusobnih relacija, kao i njihovih relacija sa susednim kulturama i evropskim centrima umetničkog stvaranja.

Novi izložbeni i radni prostori – i predviđanje buduće muzejske postavke umetnosti XX i XXI veka u Vojvodini.

Tako bi se sažeto i pojednostavljeno mogao predstaviti ambiciozni projekt knjige Umetnost dvadesetog veka u Vojvodini.


dr Ješa Denegri:

 Odmah na početku valja reći da korišćenje i zagovaranje pojmova poput "vojvođanska umetnost", "umetnost u Vojvodini", "vojvođanska umetnička scena", "vojvođanski umetnički prostor", "vojvođanski likovni prostor" i sl. nema dnevno političke konotacije, pogotovo ne one sa pozicija "autonomije" ili "secesije" u odnosu na srpsku ili beogradsku umetničku situaciju, niti je pak posredi relacija "margine" naspram "centra" od kojega ta navodna margina nastoji da se otrgne i odvoji. Savremena pluralistički zasnovana istorija moderne umetnosti rado raspravlja o "uporednim istorijama", "paralelnim pričama", "zasebnim svetovima", "ravnopravnim pojavama", od kojih svaka (istorija, priča, svet, pojava) u takvom sklopu poseduje sopstvena i specifična svojstva. Ništa drugo i ništa više ne traži se ni od umetničke problematike i umetničke produkcije nastale u geografskom i kulturnom ambijentu Vojvodine, osim da one budu prepoznate i cenjene – od sebe i od drugih – kao jedna svojevrsna, neponovljiva, nepodudarna, dakle kao samostalna i sa svima ostalima u principu i u polazištu punopravna umetnička situacija unutar današnjeg najšireg mogućeg globalnog i multikulturnog konteksta.




Prof.dr Miško Šuvaković:

Reč je o knjizi kojom se anticipira i obećava konceptualna, čulna i kulturalna mogućnost jedne buduće i nove muzejske postavke umetnosti XX veka.  Takva izložba i postavka mora biti nekakva pobuna. Radi se, zapravo, o pobuni znanja! Ne toliko protiv ovih ili onih dela, već protiv posledica izvesnih i neizvesnih hijerarhija uverenja u to šta jeste vojvođanska umetnost tu i sada sa svim istorijskim, političkim, ideološkim i estetičkim narativima. Zato prvi otklon jeste od "vojvođanske umetosti" ka "umetnosti u Vojvodini". Kao da je u Vojvodini bilo više od jedne umetnosti?! Ovaj otklon je otklon od narativa o centralizujućim identifikacionim svojstvima umetnosti ka privremenim, promenljivim i neočekivanim funkcijama umetnosti kao instrumenta, žetona, posrednika ili slučajnog "indeksa" u izvođenju složene decentrirane i u vremenu promenljive identifikacione matrice: rase, roda, klase, nacije, generacije.


 


 


Datum objavljivanja: 12.12.2008.