Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

U ruševinama deregulacije – misliti sa Bioskopom Balkan

U Bioskopu Balkan u četvrtak 6. juna, otvara se izložba “ U ruševinama deregulacije – misliti sa Bioskopom Balkan” , u saradnji Fondacije Saša Marčeta i IZK Instituta savremene umetnosti iz Graca.

 




U letnjem semestru 2019. godine studenti master studijskog programa Instituta za savremenu umetnost IZK, koje su okupili profesor i šef instituta Milca Tomić i docent Dubravka Sekulić, istraživali su efekte regulisane deregulacije na društvo i izgrađeno okruženje, koristeci Bioskop Balkan kao polaz ́ nu i izložbenu tačku. Tokom četiri dana koliko su boravili u Beogradu, studenti su aktivno radili u samom prostoru Bioskopa Balkan, gde su bila održana predavanja i radionice. Istraživanje je bilo fokusirano na pitanje: šta znači umetnički i arhitektonski intervenisati, u kontekstu tranzicije, nastanjivanjem prostora između regulacije i deregulacije? Ko i šta stvara ruševine sa kojima se sve više suočavamo u našem svakodnevnom životu? Kako zamišljamo prostor u kojem se film, kultura i javnost danas zapetljaju? Nakon Beograda, izložba „U ruševinama deregulacije - misliti sa Bioskopom Balkan” seli se u Grac, gde će biti deo Sommerfesta, godišnje izložbe Arhitektonskog fakulteta Tehničkog univerziteta u Gracu. Svečano otvaranje izložbe će biti 06. juna od 20h. Izložba će biti otvorena za posetioce do 13. juna, u periodu od 14h do 20h.

Ulaz slobodan.


“ Fondacija Saša Marčeta želi da podrži mlade ljude u procesu kulturnog, umetničkog i naučnog izražavanja, pružajući im mogućnost da javnosti predstave svoj kreativni, akademski i društveni potencijal . Ostvarena saradnja na primeru “U ruševina deregulacije – misliti sa Biskopom Balkan “ jedan je od koraka ka ostvarenju tog cilja.“- zaključila je direktorka fondacije Verica Sujić. “Na primeru i iskustvima vezanim za Bioskop Balkan, internacionalna grupa studenata Fakulteta arhitekture u Gracu se ovog semestra bavila procesima privatizacije i načinama kako se sprovode svuda u svetu. U ovom intenzivnom procesu učili su upravo od onih kojih se ti procesi najviše tiču - učili su u razgovorima sa radnicima, aktivistima, teoretičarima, umetnicima, filmskim radnicima, filozofima... Oni su (takodje) zajedno sa studentima diskutovali o zalasku institucije filma, kao i kako misliti bioskop danas! Pogled na Beograd omogućio je studentima da bolje sagledaju i razumeju transformaciju njihovih neposrednih sredina (Belgije, Tajvana, Francuske, Švajcarske, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Italije, Austrije...). Privilegija je da možemo u okviru dve paralelne izložbe zajedno sa publikom u Beogradu i u Gracu da razmatramo i diskutujemo ove transformacije.” – istakle su Milica Tomić i Dubravka Sekulić.


 


U ruševinama deregulacije – misliti sa Bioskopom Balkan In the Ruins of Deregulation - Thinking with Cinema Balkan Izložba studenata master studija IZK Institut za savremenu umetnost Tehnički univerzitet u Grazu, Austrija Jedna od najizraženijih odlika sadašnjeg trenutka je stalna borba između regulacije i deregulacije. Shvatajući ovo kao prepreku za napredak, države su pod sve vecim pritiskom da regulišu odnose u društvu, pa se čin ́ i da su deregulisane. Takva regulisana deregulacija skrivena je iza mnogih procesa koji oblikuju svakodnevno postojanje, a najizraženija je u transformaciji javnosti u različite modalitete privatnog vlasništva, tj. privatizaciju i odgovarajucu promenu upo ́ trebe. U letnjem semestru 2019. godine studenti master studijskog programa Instituta za savremenu umetnost IZK istraživali su efekte regulisane deregulacije na društvo i izgrađeno okruženje, koristeci ́ Bioskop Balkan kao polaznu i izložbenu tačku. Tokom četiri dana koliko su boravili u Beogradu, studenti su aktivno radili u samom prostoru Bioskopa Balkan, gde su bila održana predavanja i diskusije. Bioskop Balkan se smatra bioskopom - institucijom koja je posvecena projekciji medija koji se menjaju ́ - i građevinom - javnim prostorom za kulturu - , uhvacenoj u stalnoj transformaciji odnosa vlasništva, društva i nasleđa. Razmišljaju ́ ci sa Bioskopom Balkan, ́ koristeci metodu umetničkog istraživanja, projekat ́ “ In the Ruins of Deregulation ” istraživao je kako regulacije i deregulacije određuju prostorne i institucionalne programe kulture, umetnosti i arhitekture. Istraživanje je bilo fokusirano na pitanje: šta znači umetnički i arhitektonski intervenisati, u kontekstu tranzicije, nastanjivanjem prostora između regulacije i deregulacije? Ko i šta stvara ruševine sa kojima se sve više suočavamo u našem svakodnevnom životu? Kako zamišljamo prostor u kojem se film, kultura i javnost danas zapetljaju? Nakon Beograda, izložba „ In the Ruins of Deregulation - Thinking with Cinema Balkan” seli se u Grac, gde ce biti deo Sommerfesta, ́ godišnje izložbe Arhitektonskog fakulteta Tehničkog univerziteta u Gracu. Studenti master studija : Gustave Curtil, Milica Cvijetić, Amela Danner, Francois Decurtins, Manuel Fasch, Daniel Laggner, Emeline Louis, Tamara Novković, Jelena Obradović, Quentin Paillat, Lung Peng, Ettore Porretta, Emonda Shefiku, Juliana Straetz, Timotea Turk. Master studio vode Milica Tomić i Dubravka Sekulić. Zahvalnost: Rad na izložbi su u velikoj meri pomogli velikodušni ljudi u Beogradu i Grazu sa kojima su studenti sarađivali tokom istraživačke radionice u Beogradu u aprilu i za vreme letnjeg semestra u Gracu. To su: Saša Marčeta, Dijana Adžemović-Anđelković, Vladimir Anđelković, Iva Čukić, Branislav Dimitrijević, Ksenija Dunjić, Bojana Ibrajter Gazibara, Stefan Ivančić, Anousheh Kehar, Bernard Konig, Milanka Janošević, Dragana Jovović, Pavle Levi, Iva Marčetić, Sarita Matijević, Simon Oberhofer, Anto Petrušić, Christoph Platz, Barbara Rauch, Ksenija Samardžija, Philip Satter, Marko Stavrić, Branimir Stojanović, Verica Sujić, Aleksandra Šević, Jovana Timotijević, Stanislav Tomić , Stevan Vuković, Dragan Zdravković, i Želimir Žilnik. Izložba je izrađena u saradnji Instituta za savremenu umetnost IZK, Tehničkog univerziteta u Grazu i Fondacije Saša Marčeta. Stručni savet Fondacije Saša Marčeta: Stevan Vuković, Dragan Zdravković i Ksenija Samardžija.


Autorke teksta: Milica Tomić i Dubravka Sekulić


 


 


Datum objavljivanja: 04.06.2019.