Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Tijana Kojić: Skepsis

U četvrtak, 12. januara u ULUS-ovoj galeriji u Beogradu otvorena je samostalna izložba beogradske umetnice Tijane Kojić pod nazivom "Skepsis". Izložbaće biti otvorena do 24. januara.


 


Izložbena celina Skepsis je prirodni nastavak, ili novi sloj prethodnog ciklusa pod nazivom Stratum, prikazanog beogradskoj publici u galeriji Grafički kolektiv početkom 2016. godine. U retrospektivi, svi Tijanini dosadašnji ciklusi stoje u odnosu medjusobnog kontrapunktiranja, smenjujući vizure kojima se koriste pojedinstvo i mnoštvo, singularno i pluralno postojanje. Ovoga puta, idejni fokus je na pitanjima posmatranja, misaonih i potpražnih procesa koji vode u sumnju. Sumnja  je ovde data kao simptom i kao ambijent koji uokviruje život, kao prostor razmene u kojem razmena postaje sve manje moguća. Potreba za posmatranjem napravila je distancu koja je ujedno i negacija života i odbijanje učestvovanja u njemu.


Ostajući dosledna dosadašnjem istaživanju materijala – metalnog lima, umetnica se vraća razmišljanjima o formiranju ambijentalne celine, baveći se stvaranjem gigantskog kolaža, na čijim delovima interveniše u domenima disciplina crteža, slike i grafičkih postupaka. Celini velikog formata, vizuelni kontrapunkt praviće serija minijatura, postavljenih u vertikalne postamente.


Skepsa – odstojanje delikatno odmerene, elegantno iznijansirane distance, kao zdrava mogućnost za valjanu kritiku. Sumnja – ukidanje distance, poniranje kao ulazak u prostor neodređenosti. Njeni simptomi: radikalni osećaj dezorijentacije i izgubljenosti. (Nemir kao sumnja, kaže Žorž Bataj). Dobrodošli u lavirinte Sumnje Tijane Kojić. – kaže Boris Mandić u razgovoru sa Tijanom Kojić i Anom Arp povodom izložbe.  Beleške iz ovog razgovora između dvoje mladih pisaca i autorke izložbe biće objavljene umesto autorskih tekstova u pratećem katalogu izložbe.


Tijana navodi: Sumnja, nesrazmerno jača od drugih misli, je kategorija bez dna, koja i u retrospektivi i anticipaciji nameće našem umu i savesti nemir koji se širi do rasprskavanja. Proces napredovanja sumnje je proces od usijanja do nestajanja.  Skepsa koja je pošla u potragu za smislom često se zaglavljuje u proizvodjenju njegove odsutnosti. Praznina je ogromna i nadolazeća, kao ukor svetu koji ju je oslobodio. Poražen ili zadivljen, svet se protiv nje može braniti još samo sopstvenom sumnjom da ona postoji.


Izložbena celina predstavlja deo doktrskog umetničkog projekta Skepsis – crtež, slika i otisak u doba ekrana i etra.


 



 


Datum objavljivanja: 16.01.2017.