Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Teodora Jurić - Miljuš

U "Strategia Art - Club"-u (Višegradska 27, Beograd) u periodu od 5. marta do 19. marta 2008. godine održaće se samostalna izložba slika Teodore Jurić - Miljuš, studenta četvrte godine studija na Akademiji lepih umetnopsti u Beogradu.

 


U radovima nastalim na početku ciklusa ''Resurrection'' (Vaskrsenje) prikazan je ''loš'' susret tela umetnice sa drugim (muškim) telom, čiji učinak je rezultovao njihovim rastankom (razdvajanjem). U žudnji da obnovi, nadoknadi izgubljenu (rasutu) energiju, telo umetnice se umiruje prepuštajući se procesima hibernacije, kojima se telo istovremeno štiti (od dalje destrukcije), usavršava (kako bi postalo što moćnije) i priprema za buduće susrete (sa drugim telima). Tako se telo umetnice, posle dužeg perioda hibernacije-samorealizacije, ponovo vraća na početak ''novog'' životnog ciklusa, ali sada znatno izmenjeno, sa novom količinom pohranjene energije koja ga ''otvara'' za nova iskustva. Gradacija pozitivne promene tela umetnice je prikazana motivom vatre, koja je na početku ciklusa, u radovima ''Warming up'' (Zagrevanje), ''Phoenix'' (Feniks) i ''XXX'', naslikana kao tinjajući plamen, da bi se na kraju ciklusa, u radovima ''Total confusion'' (Totalna konfuzija) i ''Eternal light'' (Večna svetlost), rasplamsala u eruptivnu kosmičku masu (zvezdu). Gradaciju vatre, isto tako, prati gradacija u prikazu tela umetnice, koje od nepokretnog sedećeg prelazi u pokretni stojeći položaj, odnosno, od sputane vezanosti za zemlju ka oslobođenoj težnji ka nebu. Isticanje pozitivne promene sopstvenog tela (identiteta) od nesvesnog ka svesnom stanju samopotvrđivanja, je prisutno i u radovima iz ciklusa ''Life cycle'' (Životni ciklus). Radovi ''Sleep'' (Spavanje), ''Awakening'' (Buđenje), ''Raising'' (Ustajanje) i ''Awareness'' (Svesnost) prikazuju promenu tela-identiteta umetnice, koja se manifestuje kroz periodične cikluse i rimove, kao što su godišnja doba, doba dana, ciklusi rasta biljaka i životinja.


Osim prikaza zasnovanih na periodičnosti, radovi oba ciklusa, i sadržinski i formalno, donose prikaze zasnovane na jedinstvu suprotnosti. Sadržinski je spoj suprotnosti prikazan kroz motive ''negativnog'' susreta tela umetnice sa drugim telom, kao i u prikazu motiva ''pozitivne'' haotično eruptivne kosmičke mase. Formalno je spoj suprotnosti prikazan kroz bojene odnose svetlog i tamnog, kao i kroz neobično korišćenje nijansi plave i crvene boje, kojima je umetnica naslikala faze-stadijume promene sopstvenog tela. Slikajući sopstveno telo opozitnim bojenim nanosima, umetnica je izvela promenu u shvatanju prikaza akta, jer je statični (tradicionalni) prikaz pasivnog ženskog tela, koji je uvek bio objekt pogleda, sada postao dinamičan (moderan) aktivan prikaz tela same umetnice, koje je istovremeno i subjekt i objekt pogleda.


Olivera Erić


 


Datum objavljivanja: 22.02.2008.