Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Svetlana Volic: NON FINITO 3

Galerija savremene umetnosti Kulturnog centra Pančeva Vojvode Živojina Mišića 1. Pančevo organizuje izložbu NON FINITO, pasaž 3: Kad zidovi postanu mekani autorke, Svetlana Volic. Otvaranje izložbe 20. marta u 19h.


 


Samostalna izložba „NON FINITO, pasaž 3: Kad zidovi postanu mekani“ treća je u nizu ambijentalnih izložbi u okviru umetničkog projekta „NON FINITO / Izvođenja prostornih narativa“. Nova poetska celina u prostoru Galerije savremene umetnosti u Pančevu građena je od odabranih prizora iz jedinstvene vizuelne biblioteke projekta, koju čine fotografije i video radovi snimljeni tokom istraživačkih putovanja u proteklih nekoliko godina (2013-2016).



Putovanja su uvek igrala važnu ulogu u mom stvaralačkom procesu, ona su svojevrsna potraga za svežom slikom, odgovarajućim prizorom koji će rezonovati sa pokretima u unutrašnjim predelima bića. Kretanje i izmeštanje iz poznatog okruženja omogućavaju drugačiju i dublju percepciju vremena i prostora, kako spoljašnjeg tako i unutrašnjeg, a pogled kroz kameru je pogodan za pažljivo posmatranje stvari. Tokom tog meditativnog procesa poniremo dublje ispod površine stvari, oko se okreće ka nevidljivim prostorima našeg uma, uzdižući uobičajeno na više nivoe svesti. Tako video ili fotografija postaju način mišljenja, odraz uma i toka svesti, filozofski proces koji omogućava spoznaju.



Na video radovima nije jasno uočljiva geografska odrednica, kulturni, politički i istorijski okvir, oni funkcionišu kao univerzalne slike i teoretski su mogli biti snimljeni bilo gde na planeti. Simbolički gledano to su prizori koji uprkos „opštem mestu“ i viševekovnoj eksploataciji u sebi nose šuštinska pitanja i otvaraju polje za kontemplaciju na simboličkom nivou u okviru relacija: početak-kraj, prošlost-budućnost, život-smrt.



Odabrani prizor na izloženim fotografijama je isti, krupni kadar paralelnog železničkog koloseka, viđenog kroz prozor voza u pokretu. Svaki pritisak na okidač kamere predstavljao je meditativni proces u trajanju od nekoliko sekundi, između jednog udisaja i izdisaja, u kojem se putem podešenih parametara na kameri sažima sekvenca pokreta dužine 10-20m. Dobijena slika tako u sebi sadrži određeni komprimovani zapis trajanja i kretanja kroz prostor.



 



Svetlana Volic rođena je u Beogradu 1974. godine. Diplomirala je i magistrirala slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi prof. Čedomira Vasića. Od 2014. godine zaposlena je na slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu u zvanju asistenta, na kom pohađa i doktorske umetničke studije (mentor prof. Mileta Prodanović). Izražava se kroz različite medije: slikarstvo, video, video-instalacije, fotografiju, grafički i scenski dizajn. Realizovala je 11 samostalnih izložbi i učestvovala na preko 60 grupnih izložbi, simpozijuma i festivala u zemlji i inostranstvu (Makedonija, Češka Republika, Crna Gora, Estonija, Letonija, Mađarska, Bugarska, Italija, Grčka, Kanada, SAD i Nemačka). Realizovala je 18 video-instalacija za različite pozorišne predstave. Dobitnik je stipendije fondacije CEC ArtsLink, Njujork, SAD, 2013. Njeni radovi nalaze se u inostranim i domaćim kolekcijama.

 



vоlicsvetlana@gmail.cоm



www.svetlanavоlic.in.rs


 





 


Datum objavljivanja: 15.03.2017.