Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Svetlana Maraš: Matter of Fact

Matter of Fact - Svetlana Maraš Interaktivna višemedijska instalacija u SKC-u Beograd, Kralja Milana 48 u okviru Aprilskih susreta, u izboru SKC Kragujevac 3, 4, i 5. april od 17 do 22h, otvaranje u ponedeljak, 2. aprila u 19.15h.


 


Svetlana Maraš - Koncept, muzika, realizacija

Valentina Brković - Grafike

Deana Petrović - Animacija

Polyhedra - Dizajn interfejsa i 3D štampa

Porudžbina Norient kolektiva (Švajcarska) i CTM festivala (Nemačka)





Matter of fact je multimedijalni projekat srpske kompozitorke i zvučne umetnice Svetlane Maraš. U svom radu, tokom godina, ona je pokazala veliko interesovanje za odnos između muzike i teksta što je rezultovalo radiofonskim i elektro-akustičkim delima u kojima upotrebom metoda isečaka ispituje potencijal fuzije govornog jezika i organizovanog zvuka. Ovaj rad je nastao korišćenjem mnogobrojnih intervjua napravljenih sa umetnicima/umetnicama širom sveta. Fragmenti ovih intervjua izvučeni su iz originalnog konteksta da bi se napravile nove kompozicije koje bogate semantičkom ambivalencijom, pružaju mogućnost višestruke interpretacije. Matter of fact je priča o individui u doba rapidnog tehnološkog razvitka i drastičnih socio-političkih promena, o egocentrizmu modernog sveta. Matter of fact čini 5 kompozicija: Myself, People, Society, Depression, DifferencesRad je premijerno predstavljen na festivalu CTM u Berlinu 2016. godine. Ovo je njegova beogradska premijera. Rad se predstavlja u okviru ovogodišnjih Aprilskih susreta u SKCu Beograd, kao deo programa SKC Kragujevac.

 

Matter of Fact u Berlinu

"Instalacija “Matter of Fact” Svetlane Maraš pokušava da ukaže na savremenost ovu sada-i-ovde, lokalnu i globalnu u isto vreme, u kojoj se suočavamo sa temama kao što su egocentrizam, izolacija, diskriminacija, ljubav, sloboda izražavanja i sloboda izbora. Pojedinac svaki dan pregovara sa ovim pojmovima - govori sebi “teško mi je da se uklopim”, “mogu da promenim stvari”, “različit sam”, “usamljen sam” ili “živim u svom autoreferencijalnom univerzumu”. To su parole, truizmi, koje svakodnevno korisitmo. Istovremeno ovo su citati - reči koje ćete videti na ekranima i koje ćete čuti u Svetlaninom radu, između ostalih. Ove reči i ljudski glasovi koji ih nose pokušaj su da se u svet najnovijih digitalnih tehnologija, medijske umetnosti i sound arta unesu značenjski potencijal zvučanja, tih naizgled praznih reči. Svetlana Maraš to čini uz pomoć korišćenja cut-up tehnike, i smeštanja ovih odsečaka unutar zvučno-muzičkih matrica koje podsećaju na veliko referencijalno more popularne muzike i kulture. Naravno, Svetlanin tehno nije pravi tehno - ona retko kada može da održi montoni tok repetitivnog bita. Drugim rečima svaka od referenci podseća i podjednako iznevarava, otavarajući prostor za dijalog." Ksenija Stevanović, muzikološkinja, urednica III programa Radio Beograda

 

Matter of Fact - Trailer



Svetlana Maraš (1985) je kompozitorka i zvučna umetnica iz Srbije. Godinama unazad aktivna je na polju eksperimentalne muzike kod nas i u inostranstvu. Njen rad obuhvata polje nove muzike i sound art-a i kreće se od performansa preko interaktivnih instalacija do elektro-akustičnih kompozicija i raznih drugih formi zvučne umetnosti. Maraš je svoje radove predstavila u Multimedijalnom centru Gantner (Bourogne), Onassis Kulturnom centru (Atina), Muzeju savremene umetnosti (Beograd), Festivalu savremene muzike u Hadersfildu, Međunarodnom muzičkom institutu (Darmštat), MOTA - Museum of transitory art (Ljubljana), Izlogu Suvremenog zvuka (Zagreb), CTM festivalu (Berlin), na konferencijama The Global Composition (Darmštat), ICMC (Njujork) i ISEA - International Symposium of Electronic Arts (Dubai), na Orpheus Institututu za muzičko istraživanje (Gent), i na mnogim drugim mestima širom sveta. Iza sebe ima nekoliko stručnih publikacija na engleskom jeziku. Svetlana je dobitnica nagrade Vitomir Bogić koju dodeljuje Radio Beograd, za najboljeg mladog radiofonskog stvaraoca 2012. godine. Od 2016, upravlja Elektronskim studiom Radio Beograda.


 



Datum objavljivanja: 02.04.2018.