Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Susreti sa umetnicima: Bojan Otašević

Grafički kolektiv – 70 godina U okviru ciklusa Susreti sa umetnicima, u sredu, 31. jula u 19h druženje sa Bojanom Otaševićem, galerija SANU, Knez Mihailova 35.

 


Bojan Otašević (1973. Kragujevac) Diplomirao grafiku 1998. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, gde je 2001. magistrirao, a 2014. doktorirao pod mentorstvom profesorke Biljane Vuković. Član ULUS-a od 2000. godine. Profesor na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Od 1997. izlaže samostalno i na grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu (Beograd, Kragujevac, Niš, Novi Sad, Užice; Poljska, Italija, Bugarska, Kanada, Japan…).

Laureat više priznanja i nagrada za grafiku, slikarstvo i crtež: Nagrada za grafiku, Bijenale grafike, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd 2008; Bronzana igla, Međunarodni grafički bijenale Suva igla, Užice 2009; Veliki pečat Grafičkog kolektiva, Beograd 2018…


„Bojan Otašević, slikar i grafičar izgrađenog autorskog stava, skoro dve decenije je prisutan na savremenoj likovnoj sceni, a njegov ubedljiv stvaralački rukopis je prepoznatljiv i uvažavan u kritičarskim i umetničkim krugovima. Fokusiran na portretnu predstavu čoveka i njegove psihološke karakteristike, Otašević upotrebom gro-plana gradi vizuelno snažne i ubedljive kompozicije. Predstavljajući psihološka stanja, a ne zbivanja, autor stvara pročišćene celine oslobođene narativa i usredsređene najčešće na kadriranu figuru, glava-lice, čije su psihološke odlike artikulisane ekspresivnim stavom i gestom; on razvija gotovo alegorijsko-vizuelne tipologije osećanja: teskobe, grča, personalnih unutrašnjih doživljaja i nemira vremena. Nagrađeni rad „Rob – Milost“ ukazuje na predstavljanje svojevrsne studije posvećene čoveku koju odlikuje snažna gestualnost, oštrina crteža i opservacije, intenzitet boje, jaki i dramatični koloristički kontrasti. Upravo zbog takvog stava, može se reći da autor u svom radu ublažava medijske granice između slike i grafike. U genezi svog stvaralaštva Otašević je razvio senzibilitet za ravnu štampu, pre svega za litografiju. Autor odlično poznaje prirodu ove grafičke tehnike i koristi sve njene izražajne potencijale, što potvrđuje i nagrađeni rad u tehnici algrafije koji demonstrira njegovu sklonost ka tehničkom i konceptualnom eksperimentu.“

Iz obrazloženja žirija za nagradu Veliki pečat (Ljiljana Slijepčević, istoričarka umetnosti, Biljana Vuković, grafičarka i Alan Bećiri, grafičar) 3. maj 2018.


Datum objavljivanja: 31.07.2019.