Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Sonja Žugić: Puls

U četvrtak 19. oktobra u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd, na Kosančićevom vencu otvara se samostalna izložba radova autorke Sonje Žugić, pod nazivom, "Puls". Izložba traje do 6. novembra, 2017 godine.


 


Sonja Žugić  (Beograd, 1977) je diplomirala na odseku Filmska i TV kamera Akademije umetnosti u Beogradu. Doktorirala je na odseku za Scenski dizajn Interdisciplinarnih poslediplomskih studija Univerziteta umetnosti u Beogradu. Član ULUPUDS-a, sekcija umetnička fotografija od 2008. Dobitnik brojnih nagrada od kojih izdvajamo FIAP zlatnu plaketu na internacionalnom trijenalu fotografije u pozorišnoj umetnosti, Sterijino pozorje, 2014, i Plaketu Majske izložbe ULUPUDS-a za 2015. Izlagala je na brojnim grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Puls je njena deveta samostalna izložba.







Opus Sonje Žugić nastao je na iskustvu različitih uzora reporterske fotografije i klasičnih postulata njenog modernističkog nasleđa, u svojim najboljim primerima oličenog u ličnosti fotografa koji neposredno dokumentuje i nepristrasno biva „u“ i „sa“ svetom portretisanih ličnosti ili prizora.

U užem smislu, ovaj rad pripada kategoriji koja neguje kult kadra i koncept Kartije-Bresonovskog „odlučujućeg trenutka“, sublimni fragment vremena i prostora koji bi upućivao na skrivene manifestacije njihove produbljene realnosti.





Potraga umetnice za oživljavanjem „odlučujućeg trenutka“ odigrava se u sledu putopisnih reportaža koji za svoju osnovnu temu imaju izvan-urbane prizore i udaljene pejzaže sa samo diskretno nagoveštnim prisustvom čoveka. Izložba priređena u Prodajnoj galeriji „Beograd“ pod nazivom 'Puls' prikazuje seriju fotografija koja je nastala na teritoriji jugoistočne obale Kine i lokaciji uzgoja kulture algi. Kao u prethodnom ciklusu vijetnamskog 'Discontinuum-a', specifičnim razmeštanjem dubine plana kadra i upotrebom jutarnjeg svetla, ritmovane nivelizacije linija trščanih mreža iznad vode i u 'Pulsu' dobijaju na značaju izolovanih fenomena, gotovo antropomorfnih kretnji udruženih u svojevrsnoj koreografiji gestova inicijalnog otpora. Igra formalnih elemenata i gotovo crtački grafizam apstraktne kompozicije kadra Sonje Žugić, ubedljivije govori o kretanju i običajima jedne zajednice, nego njen klasični reporterski pandan fotografije sa predstavama ljudske figure.







Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)


 



Datum objavljivanja: 17.10.2017.