Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Snežana Vujović Nikolić: Načelo identiteta

Galerija savremene umetnosti Kulturnog centra Pančeva 1, Pančevo, izložba radova autorke Snežane Vujović Nikolić pod nazivom, Načelo identiteta", od 24. septembra do 8.oktobra 2019. Otvaranje: 24. septembra u 19h.

MANA, HRANA BOŽIJA, 2018, kombinovana tehnika, 100 x 100  cm


 


PUTOVANJA MISLI ILI DELO KOJE JE PREUZELO IZGLED ŽIVOTA, opus slikarke Snežane Vujović Nikolić



Umetnički svet Snežane Vujović Nikolić koji je pred nama, izražava ideju o tome kako osećanja i raznorodna subjektivna iskustva, koja dolaze i odlaze, u toj svojoj složenoj sintezi suštinski daju našem unutrašnjem životu jedinstveni i lični pečat.

Izloženi radovi tako postaju i elementi vlastite istorije Snežane Vujović Nikolić, u kojoj ta iskustva dobijaju opipljivu strukturu i mogu se pojmovno spoznati. Reč je o virtuelnom prostoru kao „primarnoj iluziji“,  koju obavija virtuelno vreme, kao muzika, kao tišina, a  koja se pojavljuje kao slike življenog, a ne očitanog vremena na zidnom časovniku.



Sve izloženo – svi ti nezavisni, ali snažno povezani radovi u kontekstu ličnog iskustva same umetnice, sačinjeni su od opipljivih materijala, kao i virtuelnih elemenata, koji podstiču privid i snažnu izračajnost  svakog rada ponaosob.

Snežana Vujović Nikolić pribegava logici geometrijskog reda u oblikovanju, kao i zanimljivim  naslovima svojih radova, a koji na taj način predočavaju prirodu i obrasce čulnog i čuvstvenog života svoga tvorca.



Predmete koje je umetnica izabrala iz produkcije komercijalne kulture, kao što su lako prepoznatljivi keramički i porcelanski  tanjirići, viđeni u izlogu neke prodavnice mešovite robe ili prosto uzeti iz stare roditeljske vitrine - „okupljeni“ su na njenim radovima kao algorija savremenog života sa korenima u raznim „džepovima“ prošlosti.

Naslovi radova pojavljuju se kao markeri entiteta, kao pojmovi: Načelo identiteta, Trpeza, Božuri, Sopoćanske brojanice, Višnjik, Četri godišnja doba, Mrtva priroda/Kontinentalni doručak, Ružica, Pejzaž, i imaju svoje utemeljenje u drevnoj istoriji i tradiciji i jasno ukazuju na korene i tlo sa kojeg potiče ova umetnica.

Istorijsko – umetničke refleksije Snežana Vujović Nikolić koristi između ostalog i da bi se osvrnula na probleme života u sadašnjosti i to na način što je prošlost kroz izložene radove, „učinila čitljivom“. Brojanice nas tako uvode u njen lični prostor, Četri godišnja doba ukazuju na prolaznost života, 1+1=1 se bavi temom ljubavi, Trpeza značajem zajedništva, Ružica je priča o nasleđu i o lepoti davanja, dok Pejzaž satkan od neba, vode i zemlje, pokreće temu pripadnosti rodnom tlu, narodu, slobodi, i svi zajedno nose snažne i emotivne poruke poput boja na radovima kao što su Božuri, Višnjik ili Ružica.

Celokupni opus Snežane Vujović Nikolić tako preuzima izgled života.    



Marta Vukotić Lazar, septembar, 2019.


Snežana Vujović Nikolić (1959, Zemun) Živi i radi u Beogradu. Osnovne i postdiplomske studije završila na FLU u Beogradu  Član je ULUS-a. Izlaže od 1985. godine samostalno i na mnogim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Slike Snežane Vujović Nikolić nalaze se u privatnim i korporativnim kolekcijama u Beogradu, Torontu, San Dijegu, Fort Loderdejlu-Florida, Palo Alto-Kalifornija, Braziliji, Majamiju, Parizu, Gracu, Klagenfurtu, Moskvi I Beču.

http://snezanavujovic.com


 


 


Datum objavljivanja: 19.09.2019.