U utorak, 5. jula u 19 sati u galeriji Artget Kulturnog centra Beograda (Trg Republike 5/I), održava se promocija knjige, "Simptom. DJ" (Jelica Radovanović i Dejan Anđelković), autorka teksta Jasmina Čubrilo, izdavač: Fondacija Vujičić kolekcija, Beograd, 2011.
Učestvuju: Jerko Denegri, Mariela Cvetić, Jasmina Čubrilo, Jelica Radovanović i Dejan Anđelković
Moderatorka: Gordana Dobrić
U monografiji koji je izdao privatni izdavač Fond Vujičić kolekcija istoričarka umetnosti dr Jasmina Čubrilo kontekstualizovala je tridesetogodišnji umetnički rad dvoje beogradskih autora - Jelice Radovanović i Dejana Anđelkovića.
Knjiga se sastoji od pet celina u kojima se hronološkim sledom prati rad umetnika tokom osamdesetih, devedesetih i dvehiljaditih godina. Njihove uvek pomalo apartne pozicije na domaćoj sceni u prvom poglavlju Osamdesete prate se kroz individulano delovanje u postmodernom slikarstvu nove predstave: u Jelicinom slučaju, slikama, kolažima i objektima kojima se predstavlila na prvim samostalnim izložbama u galerijama DOB i SKC, i Dejanovoj izložbi u SKC-u. U poglavljima Devedesete I i Devedesete II pažnja je usmerena na početke njihovog zajedničkog rada u produkcijama i akcijama tokom jednog turbulentnog vremena društvene i političke krize, rata u bivšoj Jugoslaviji i Miloševićevog režima, kada je njihov rad vezan za ujedinjeno delovanje sa prijeteljima i umetnicima sa kojima dele bliski senzibilite i stavove, u grupama kao što su „Kolektiv Migrative Art“, projektima u okviru pokreta „Fantom slobode“, ili saradnji sa „Lend artom“ iz Novog Sada. Strategije koje su tad razvili kroz umetničke i građanske reakcije na situaciju u okruženju rezultirale su brojnim performansima, video radovima, site specific radovima, itd. U završnim razmatranjima ... I posle i ... Sve u svemu do danas pažnja je fokusirana na aktuelno stvaralaštvo ovog umetničkog i životnog para, razmatra se platforma njihovog kritičkog preispitivanja pozicije umetnosti i umetnika u novijoj istoriji, u društvu spektakla, neoliberalnog kapitalizma, političkog autokratizma i vladavine medija.
Knjiga ima 211 strana, opsežne biografije i bibliografije umetnika i katalog skoro svih radova u crno-belim i kolor reprodukcijama.
Razgovor o knjizi prati video prezentacija.
Portfolio Kulturni centar Beograda