Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Sedam veličanstvenih i Jugo

U ponedeljak, 29. septembra u 19h otvara se samostalna izložba litografskih radova beogradskog akademskog grafičara Marka Kalezića u Galeriji SULUJ. Izložba pod naslovom "Sedam veličanstvenih i Jugo", može se pogledati do 15. oktobra.


 


Marko Kalezić je rođen  1971. godine u Beogradu. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu odsek Grafika, 2000, gde je I magistrirao 2003. godine.Član je ULUS-a od 2001. godine. Jedan je od osnivače umetničke grupe "Liht Blau", koja je nastala 2002. godine u Beogradu, kao i pokretača časopisa za negovanje klasičnih grafičkih disciplina "Autorski otisak", koji je nastao 2007.godine.Učestvovao je na preko 60 kolektivnih izložbi, bijenala i trijenala u Srbiji, Poljskoj, Belgiji, Španiji, Italiji, Grčkoj,  Meksiku, Južnoj Koreji, Crnoj Gori, Makedoniji, Rumuniji, ...Ovo mu je šesta samostalna zložba. Živi i radi u Beogradu kao samostalni umetnik.



Ovaj umetnik srednje generacije poznat je kao pasionirani umetnik koji se izričito izražava u litografiji.Njegove grafike, često za motiv imaju igračke, letelice, mašine, vrlo jednostavnog crteža, uz minimum likovnih sredstava, sa uočljivim sklonostima ka geometriji…Neobično kadriranje centralnog motiva na osnovi papira daju utisak lebdenja, plutanja tih predmeta, ali vrlo likovno izražajno , privlačno, I duhovito.



O ovom novom ciklusu, sam umetnik saopštava:



"Iako  živimo u takozvanom «elektronskom» dobu, autor se ovom prilikom odlučio da na izložbi prikaže sedam veličanstvenih mehaničkih postignuća tro i četvorotočkaša nastalih u drugoj polovini dvadesetog veka. Svi koji bi odmah pomislili da se radi o ekskluzivnim modelima automobila kao što su Bentli, Rols Rojs, Lamburgini..., prevarili su se. Omaž je posvećen malim automobilima gde se iznad svega štedelo na luksuzu, estetici a nekada i točkovima (Rilajant Regal). Bez obzira na sve te «sitne nedostatke» i izraženo odsustvo komfora, na činjenicu da su dugo trajali i još duže se čekali,  ovi automobili postali  su omiljena prevozna sredstva  na Starom kontinentu. Iako skromnih mogućnosti, pamtiće se različita konstruktivno kreativna rešenja: «kišobran» menjači Spačeka i Renoa 4, dvotaktni motori i plastična karoserija Trabanta, opšti minimalizam kod poljskog Fijata (Peglice), izraženo niska platforma Mini Morisa, komičnost vozila na tri točka Rilajant Regala... Mada su svojevremeno neki od ovih automobila bili osporavani, pa čak i ismevani, danas doživljavaju renesansu, drugu ljubav novih generacija i popularnost koja se može meriti besmrtnošću.

U ovoj kategoriji proslavila se i domaća auto industrija, koja je u projektu «Posao veka» lansirala Juga, namenjenog širokim narodnim masama i osvajanju svetskog tržišta sa prednostima malog gradskog i ekonomičnog vozila. «Posao veka» je прошао као и држава u kojoj se proizvodio Jugo, ove godine će poslednji primerak sići sa proizvodne trake. Mada, nikad se ne zna, možda će i on jednog dana dobiti svoje novo izdanje."


 



Datum objavljivanja: 25.09.2008.