Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Savremena japanska grafika

U novosadskoj galeriji „La Vista“ otvorena je izložba, pod nazivom „Savremena japanska grafika", na kojoj će se predstaviti šezdesetoro japanskih likovnih stvaralaca na polju grafike, članova Udruženja japanskih grafičara.

 





Ljubitelji umetnosti imaće priliku da vide ekskluzivnu postavku dela likovne grafike koja nam dolazi iz dalekog Japana i upozna se sa savremenim tokovima japanske umetničke grafike kroz otiske realizovane različitim tehničkim i umetničkim pristupima.



 



„Radi se o grupi od 60 likovnih stvaralaca, članova Udruženja japanskih grafičara, umetničke formacije koja je osnovana još 1931.godine, i od tada veoma aktivne, nastupajući na izložbama svuda po svetu sa ciljem promocije japanske umetničke grafike na međunarodnom nivou, a status jedinog japanskog udruženja profesionalnih grafičara dobilo je 2013. godine“, objasnila je autorka projekta dr um. Snežana Petrović sa Akademije umetnosti u Novom Sadu, dodavši da izložba ima za cilj promociju japanske kulture grafičkog lista.



Publika će postavku izložbe moći da pogleda od 09. do 18. novembra 2020. godine u Galeriji „La Vista” u Novom Sadu (Mite Ružića 2) gde će imati prilike da se upozna sa savremenom japanskom likovnom scenom i grafičkim delima manjeg formata izvedenih u tehnikama visoke, duboke, ravne, propusne i digitalne štampe.



 



„U vremenu kada digitalna komunikacija određuje i oblike umetničke povezanosti, grafika malog formata, kao materijalno umetničko delo, predstavlja jedan od najaktuelnijih načina uspostavljanja kreativnog dijaloga na internacionalnom planu. U prilog tome govori i postavka šezdesetoro japanskih grafičara, koji nam se predstavljaju svaki sa po jednim radom“, navodi se u predgovoru istoričarke umetnosti prof. dr Jasne Jovanov napisanog za katalog izložbe.



 



Sagledavajući izložbu u celini uočava se mnoštvo različitih poetika od figurativnog do apstraktnog izraza. „Krećući se između znakovnih, simboličkih, asocijativnih, geometrijskih, stilizovanih ili realističkih prizora, japanski grafičari makar u minijaturnom segmentu svog rada zadržavaju barem mrvicu tradicionalnog, najočiglednijeg u hvatanju fragmenta, trenutka, kratkog isečka iz realnog ili izmaštanog univerzuma“, zaključila je Jovanov.



 



Saradnja sa japanskim Udruženjem i ova postavka grafike malog formata, do koje je došlo zahvaljujući angažovanju novosadske grafičarke Snežane Petrović, oslanja se i na višegodišnju tradiciju novosadske grafičke škole koja je i u današnje vreme prisutna i aktuelna.



 



Svečano otvaranje zakazano je za ponedeljak, 09. novembra 2020. u 19:00 časova u Galeriji „La Vista“, Mite Ružića 2, Novi Sad. Radno vreme galerije tokom trajanja izložbe svakim radnim danom, od ponedeljka do petka, od 17:00-22:00č





Savremena japanska grafika 09-18.11.2020.

 



 



 



iz predgovora kataloga izložbe:



 



U vremenu kada digitalna komunikacija određuje i oblike umetničke povezanosti, grafika malog formata, kao materijalno umetničko delo, predstavlja jedan od najaktuelnijih načina uspostavljanja kreativnog dijaloga na internacionalnom planu. U prilog tome govori i postavka šezdesetoro japanskih grafičara, koji nam se predstavljaju svaki sa po jednim radom. Radi se o grupi umetnika, članova Udruženja profesionalnih grafičara Japana, umetničke formacije koja je začeta 1931, i od tada veoma aktivna, a u današnjem obliku formirana je 2013. godine. To je upravo vreme kada su poetički elementi tradicionalne japanske grafike i dalje u velikoj meri uticali na slikarski izraz različitih i mnogobrojnih evropskih, pa čak i nekih srpskih autora, posebno intimističke orijentacije. Prisećajući se značajne grupe autora koji su rado posezali za tematskim i kompozicijskim elementima sa importovanih japanskih estampi i interpretirali ih svako na svoj način, ne možemo da se otrgnemo utisku da je vreme učinilo svoje: došlo je, u izvesnom smislu, do povratnog uticaja sveukupne savremene umetnosti, grafičke, slikarske, apstraktne, figurativne, na razmišljanje japanskih umetnika. Zapravo, približilo je poetičke vrednosti japanskih tradicionalnih tehnika umetničke štampe, savremene tendencije u umetnosti Japana i globalna umetnička kretanja. Ovaj fenomen je u izvesnoj meri došao do izražaja u izboru grafičkih tehnika u slučaju šezdesetoro umetnika čije radove smo u prilici da posmatramo, ali i među ostalim članovima Udruženja: i dalje je prisutan drvorez kao izvorno tradicionalni postupak oblikovanja vizuelne zamisli, ali su isto tako prisutni i postupci bakropisa i bakroreza, akvatinte, mecotinte, litografije, suve igle, kolagrafije, digitalne štampe i kombinacije navedenih postupaka, otiskivanje u jednoj boji, postizanje lazurnih kolorističkih preliva, kombinacije jakih kontura i intenzivnih bojenih partija. Ipak, specifičnosti vekovne umetničke tradicije i poseban način življenja, kao i posvećenost svakodnevnim malim stvarima, učinili su da u tematskim okvirima, ova grafika ostane privržena udaljenom, za nas i dalje egzotičnom delu sveta. Krećući se između znakovnih, simboličkih, asocijativnih, geometrijskih, stilizovanih ili realističkih prizora, japanski grafičari makar u minijaturnom segmentu svog rada zadržavaju barem mrvicu tradicionalnog, najočiglednijeg u hvatanju fragmenta, trenutka, kratkog isečka iz realnog ili izmaštanog univerzuma. Saradnja sa japanskim Udruženjem i ova postavka grafike malog formata, do koje je došlo zahvaljujući angažovanju novosadske grafičarke Snežane Petrović, oslanja se i na višegodišnju tradiciju novosadske grafičke škole koja je i u današnje vreme prisutna i aktuelna.



 



prof. dr Jasna Jovanov



istoričarka umetnosti


 



Datum objavljivanja: 10.11.2020.