Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Savremena japanska fotografija

Izložba Foto referenca: Upotreba fotografije u savremenim umetničkim praksama u Japanu predstavlja radove četvorice japanskih umetnika koji koriste fotografiju kao polaznu tačku u formulaciji svog rada. Likovna galerija KCB-a, utorak, 27. mart u 19. sati.


 


Izložba Foto referenca: Upotreba fotografije u savremenim umetničkim praksama u Japanu predstavlja radove četvorice japanskih umetnika koji koriste fotografiju kao polaznu tačku u formulaciji svog rada. Konceptualni okvir se zasniva na pojmu fotografije kao 'reference' u umetnosti prema definiciji Fransoa Sulaza (Estetika fotografije, 2005). Ovaj koncept se diskurzivno preklapa sa pitanjima o upotrebi, materijalnosti i znakovnosti fotografije kao i njenom odnosu prema stvarnosti i poziciji unutar režima savremene vizuelne kulture. S te strane, njen cilj je da otvori pitanja o statusu i pojmu fotografije kao pouzdanog referenta stvarnosti u okviru umetničkih praksi. S obzirom da se time pretpostavlja destabilizacija fiksirane uloge fotografije kao dokumenta stvarnosti, pitanje 'reference' se prenosi i na istorijsku vaznost realizma u umetnosti. Iz te perspektive, pristupajući realizmu kao retoričkoj konvenciji, ova izložba finalno preispituje relacije između savremenih umetničkih praksi i percepcije stvarnosti, razmatrajući problematiku vizuelne reprezentacije. Unutar zasebnog japanskog konteksta, ova pitanja se na izložbi diskutuju kroz četiri razlicita medija: fotorealizam u slikarskim platnima Taire Hisaje, kombinovanu tehniku akrilika na platnu i fotografije u radu Keisuke Sirote, animiciju i video instalacije Satoa Masaharua i radove u vezu Satoru Aojame.



 



Taira Hisaja (r. 1960) je studirao slikarstvo na Tama Univerzitetu u Tokiju. Samostalno i grupno je izlagao u Japanu, Koreji i Kini. Dugogodišnji fokus njegovog rada je na oslikavanju urbanih scena čiji se efekat postiže izborom svakodnevnih kadrova bez jasne vizuelne i kompozicijske jačine ili konkretnog značenja. Iskljucivo stvara u tehnici fotorealizma.



Keisuke Sirota (r. 1975) je diplomirao primenjenu umetnost na Nacionalnom univerzitetu za primenjene umetnosti i muziku u Tokiju. Samostalno i grupno je izlagao u Japanu, Koreji, Nemackoj, Austriji i Španiji. Prevashodno ostvaren u domenu kombinovane tehnike akrilika na platnu i fotografije eksperimentiše različitim medijima: novinskim papirom i videom u razmatranju perspektive, znakovnosti i doživljaja vizuelne reprezentacije kao i njene socijalne i političke relevantnosti.



Sato Masaharu (r. 1973) je diplomirao i magistrirao slikarstvo na Nacionalnom univerzitetu za primenjene umetnosti i muziku u Tokiju a studirao je i skulpturu u Nemackoj. Samostalno i grupno je izlagao u Japanu, Koreji, Tajvanu, Nemackoj, Holandiji, Belgiji i SAD. Metodologija rada mu se zasniva na digitalizaciji fotografije i animaciji u video instalacijama.



Satoru Aojama (r. 1973) je diplomirao na osnovnim studijama tekstila na Goldsmits fakultetu Univerziteta u Londonu i magistrirao na Umetnickom institutu u Cikagu. Samostalno i grupno je izlagao čirom sveta, uključujući izložbe u SAD, Novom Zelandu, Aziji i Velikoj Britaniji. Isljučivo stvara u tehnici mašinskog veza na tekstilu, zasnivajući svoj rad na fotografiji.



 



Jelena Stojkovic (r. 1975) je kustos iz Beograda na doktorskim studijama u oblasti umetnickih i medijskih praksi na Vestminster Univerzitetu u Londonu. Diplomirani je filolog na katedrama za arabistiku i japanologiju Univerziteta u Beogradu i magistar istorije umetnosti na Skoli za orijentalne i africke studije u Londonu (SOAS). Autor je projekta Neviđeni Japan, izlozba sunga grafika u produkciji Anonymous Said i u saradnji sa Kućom legata (decembar 2008 - januar 2009).



Prateći program:



Četvrtak, 29. mart 2012, u 19 sati – Galerija Artget, Trg Republike 5 /I



Razgovor sa Jelenom Stojković i umetnicima: Sato Masaharu, Keisuke Sirota i Satoru Aojama


Subota, 31. mart 2012, u 13 sati – Likovna galerija, Knez Mihailova 6



Kroz izložbu vodi kustoskinja Jelena Stojković


 



Datum objavljivanja: 22.03.2012.