Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Salon umetnosti Pančeva

Lokacija realizacije svih programa i izložbe: Galerija savremene umetnosti Trg kralja Petra I 8, Pančevo, Srbija, Otvaranje: četvrtak, 20. novembra u 19 časova

 


U okviru salona biće predstavljena izložba lokalnih i internacionalnih umetnika, javna radionica, performansi, prezentacije i tajna gradska ekskurzija koji/e odgovaraju na ovogodišnju temu Salona, tenzije + tačke preloma. Domaćin događaja je Kulturni centar Pančeva, a kustoskinja Kyd Campbell, iz nomadskog kustoskog projekta

frontierlab.org.


20 - 30. Novembar 2008. godine

Radno vreme galerije: utorak - subota [9:00 - 13:00 + 17:00 - 20:00]

Otvaranje: četvrtak, 20. novembra u 19:00 časova

[ prezentacije i performans Đorđa Jovanovika (MK) Prodavac muških suza]


Lokacija realizacije svih programa i izložbe: GALERIJA SAVREMENE UMETNOSTI

Trg kralja Petra I 8, Pančevo, Srbija


Otvaranje: četvrtak, 20. novembra u 19: časova


Subota, 22. novembar 11:00 - 14:00 : radionica grafita sa Zosenom (AR/SP) [do 12 učesnika] molim vas kontaktirajte panart@panet.co.yu za učešće 17:00 : prezentacije umetnika 18:00 : javna prezentacija radova sa grafiterske radionice i DJ-ing Četvrtak, 27. novembar 18:00 : prezentacije umetnika + javno vođenje kroz izložbu sa kustoskinjom Kyd Campbell Subota, 29. novembar 19:00 : Tajna gradska ekskurzija sa Angelom Dorrer (CA/DE) [slobodno učešće], polazak iz galerije




Umetnici: agf/delay [Nemačka / Finska], Aleksandra Mir [Poljska], Angela Dorrer [Nemačka / Kanada], EVOL [Roc Jiménez de Cisneros] [Španija], Đorđe Jovanovik [Makedonija], Ištvan Kantor [Canada/Hungary], Ivana Jovanović [Srbija], KUDA.org [Srbija], Lucas Abela [Australia], Robert Del Tredici [Kanada / USA], Veljko Onjin [Srbija], Zosen [Argentina / Španija]


tenzije + tačke preloma, "... shvatili smo da revolt zapravo dolazi iz dubine nas samih".

[Antonio Garcia de Leon, Chiapas, 1994]


Revolucija je, po prirodi stvari, nepredvidiva   Ona je varnica koja zapali sve u tebi

(samo čin može biti revolucionaran)

[Ištvan Kantor, stihovi iz 'Revolucionarne pesme']


Radovi predstavljeni na ovoj izložbi koriste različite medijume, ideje i pristupe, ali se svaki od njih bavi tenzijom, to jest, oslobađanjem od iste. Sada, kada je program već napravljen, čini se da je nemoguće izbeći uspostavljanje veze između ovih različitih izraza i koncepta revolta i revolucije.


Veliki broj izložbi širom jugoistočne Evrope, štaviše, širom sveta prikazuju predstavu kulturnih, političkih, geografskih i emotivnih tenzija. Ova izložba, međutim, predstavlja predlog delanja. Ova kolekcija međunarodnih radova prikazije nam različite predloge kako ostati aktivan iznutra i možda čak i prevazići stanje tenzije. U središtu pažnje ove izložbe nalazi se postavljanje pitanja i prepoznavanja ličnog stanovišta u situacijama koje nam se čine iznad naših moći. U svetu kao što je naš, sama pomisao na stvaranje nečeg lepog može se činiti veoma bezosećajna, ili čak podrugljiva prema onima koje baš u ovom trenutku, neko muči, maltretira, siluje ili ubija. Kako je uopšte moguće pisati poeziju ili slikati ukoliko smo svesni stvari koje se dešavaju oko nas?

[John Holloway, 2008]


Mi smo ovde, uz pomoć svih ovih umetnika, postavili scenu za istraživanje postojanja mogućnosti da kritička akcija na ličnom ili javnom nivou, mora biti asimetrična*. Kao kustoskinja ove izložbe, namerno sam izbegavala radove koji su mi se činili kao predstavnici medijske ili političke taktike. Vatru ne valja gasiti vatrom. Sledeći ovu ideju, bilo mi je važno da ova izložba ne predstavi sterilne, paralizovane ili opet, uopštene pristupe i poruke. Iako svi radovi zauzimaju kritički stav, sama izložba predstavlja mogućnost testiranja vrednosti personalizovanih i emotivnih izraza, kao i lepote i estetskih vrednosti.


Najveći izazov postavke Salona umetnosti Pančeva 2008 sa navedenom  temom i pristupom predstavljala je strukturalna tenzija. Ova izložba ujedinjuje jedan broj nekonformističkih umetničkih dela i predstavlja ih kao rešenje problema zbližavanja njihovih dinamičkih i individualnih pristupa u jednu pristupačnu strukturu i izraz formalne postavke. Možda će posle revolucije biti vremena za lepotu i umetnost. A možda je to vreme već došlo?


* (kao što je opisano ueseju 'O Poeziji i Revoluciji', Johna

Hollowaya, 'nicht alles tun / nemoguće je učiniti sve, Unrast-Verlag, Munster,2008]


. Kyd Campbell

Nezavisna kustoskinja, frontierlab.org


 


 


Datum objavljivanja: 19.11.2008.