Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

REMONT ART FILES

REMONT ART FILES objedinjuje dosadašnje dve najznačajnije publikacije -
Godišnji katalog Remont galerije i Remont Art Magazina. Publikacija sadrži izbor tekstova naših eminentnih istoričara umetnosti, kustosa i art kritičara, portfolia umetnika i godišnji katalog galerije.

 


REMONT ART FILES


Delovanje REMONT nezavisne umetničke asocijacije, između ostalog, karakteriše kontinuirano preispitivanje i traganje za novim modelima rada i komunikacije sa stručnom ali i širom javnošću. U potrazi za novim formama delovanja, kao i iz potrebe za promenom uhodanog načina rada, pokušavamo da pronađemo nove oblike komunikacije i prezentacije.




Kako su dva najvažnija štampana izdanja Remonta, REMONT ART MAGAZIN i Godišnji katalog aktivnosti, došla do stadijuma da oba zahtevaju koncepcijske promene, ukazala se potreba za transformacijom. Obzirom da oba izdanja imaju toga dosta zajedničkog za cilj: popularizaciju savremene umetnosti i kulture; glavnu ciljnu grupu kustose, umetnike, istoričare umetnosti i art profesionalce; promovisanje savremene umetničke produkcije kroz praćenje novih kretanja na sceni, nametnula se ideja o njihovom povezivanju u jednu publikaciju kojom bi se, iz šireg ugla, predstavila neka od ključnih dešavanja i pojava na savremenoj srpskoj umetničkoj sceni.

Izdanje je ove godine pored pregleda aktivnosti Remont - nezavisne umetničke asocijacije za 2007. godinu, posvećeno i promociji umetničkih projekata i reprezentativnih kritičara različitih generacija koji aktivno prate scenu. Fokus je na lokalnoj art sceni u prvom redu iz razloga što je evidentan nedostatak domaćih stručnih publikacija koje ozbiljnije tretiraju pitanja savremenog likovnog stvaralaštva i prezentuju stavove, mišljena, viđenja o ovdašnjoj aktuelnoj umetničkoj produkciji. U uslovima još uvek nedovoljnog poznavanja rada naših umetnika od strane inostranih art profesionalaca značaj takvih štampanih izdanja leži pre svega u informisanju "iz-prve-ruke", ali i jednom širem predstavljanju i pozicioniranju autora sa ovih prostora, a posebno onih koji tek stupaju na scenu. Značaj ove publikacije za lokalnu sredinu je isto tako važan jer promoviše savremenu umetničku praksu i informiše buduće art profesionalce i širu publiku o novim dešavanjima na polju domaće recentne vizuelne umetnosti, njene produkcije i kritike.




Segment u kom su objavljeni tekstovi istaknutih istoričara umetnosti, kustosa i kritičara profesora Jerka Denegrija, Stevana Vukovića i Maje Ćirić, pored opštih tekstova koji se tiču nekih aspekata prezentacije i funkcionisanja savremene srpske umetničke scene obuhvata i odabrane tekstove posvećene radu jednog domaćeg umetnika. Istoričar umetnosti profesor Jerko Denegri je u tekstu pod nazivom „Simptomi srpske umetničke scene posle 2000-te“ dao svoje viđenje ključnih karakteristika, međunarodne kontekstualiizacije lokalnih artističkih praksi poslednjih deset godina, dok je u kritičarskom tekstu prokemonetarisao stvaralački angažman i jedan od poslednjih radova umetnika Živka Grozdanića.




Kritičar i kustos Stevan Vuković u tekstu "Pesimizam intelekta, optimizam volje- Institucionalna kritika u Srbiji i nedostatak njenih organskih referenci" problematizuje čitav niz aspekata složenog odnosa društva, politike, kulture, pozicije umetnika u srpskom društvu druge polovine devedestih i nakon demokratskih promena.  Istoričarka umetnosti i kustoskinja mlađe generacije Maja Ćirić se u svom opštem tekstu pozabavila analizom i istrazivanjem konstrukcije Drugog u savremenim umetničkim praksama na Balkanu, sa osvrtom na velike evropske izložbe sa balkanskom tematikom (U potrazi za Balkanijom, Krv i Med - budućnost je na Balkanu, U gudurama Balkana). Za odabrani kritičarski text Ćirićeva se odlučila za text koji je pisan kao obrazloženje za dodelu nagrade Mangelos mladoj beogradskoj umetnici Katarini Zdjelar, fokusirajući se na autentičan i dosledan pristup tematici koju ova autorka istražuje.




U segmentu koji je predviđen za prezentaciju umetničkih portfolia Remont art files ovaj put predstavlja recentnija ostvarenja umetnika mlađe i srednje generacije Aleksandra Jestrovića - Jamezdina i Uroša Đurića. Projekti "Darkness", "Tunel", "Trash" Aleksandra Jestrovića i "Paralelni život" Uroša Đurića obrađeni kroz umetničke stejtmente, kritičarske tekstove i reprodukcije, obezbedili su podbroniji i seriozniji uvid u rad ovih autora.




Od objavljivanja Remont Art magazina i godišnjeg kataloga, Remont - nezavisna umetnička asocijacja je i u segmentu stručne periodike, kao i u svojim ostalim aktivnostima, dala dobar primer kada je reč o sistematičnom, doslednom, profesionalnom pristupu u praćenju, komentarisanju i dokumentovanju rada jedne institucije i polju njenog interesovanja. Objedinjavanjem dve publikacije u formalnom smislu se zaokružuje priča o dva najznačajnija produkta štampane izdavačke delatnosti Remont - nezavisne umetničke asocijacije, dok u koncepcijskom to predstavlja jedan novi, sadržajniji nivo praćenja, beleženja, dokumentovanja, promovisanja recentnih umetničkih praksi u našoj zemlji. Period od godinu dana će sasvim sigurno za buduća izdanja Remont art files-a ostaviti dovoljno vremena za dobru pripremu, odabir i umetničkog materijala i stručnih tekstova koji će na najbolji mogući način dati uvid u aktuelno likovno stvaralaštvo i predstaviti one koji ga aktivno prate i o njemu pišu.


Portfolio Remont


Datum objavljivanja: 19.03.2009.