Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Ready Made Re_Made

U Galeriji savremene umetnosti Smederevo u utorak, 24. marta u 19 časova otvara se izložba "Ready Made Re_Made", kustoski projejat Slavka Timotijevića.

 


Umetnici:

Anonyme, Vlada Bojić, Nenad Bračić, Aleksandar Cvetković,  Nikola Džafo i dežurni tim Art Klinike (Vladimir Macura, Stošić Dušan, Dimitrijević Aleksandar, Nešić Milan, Bulatović Zoran, Bunčić Aleksandar, Srđan Milodanović, Kojić Vladimir, Vladimir Ilić), Živko Grozdanić -Gera,Tanja Ilić, Ilegalni poslastičari, Moca Jeremić, Branimir Karanović, Vlastimir Mikić, Stevan Novaković, Mikrob, Vladimir Perić, Božidar Plazinić, Mladen Stilinović, Saša Stojanović, Jaroslav Supek, RašaTodosijević, Srba Travanov, Vladimir Dodig Trokut, Anica Vučetić, Zvonimir Santrač


Od izvora dva putića vode na sve strane

Predstavljanje primera umetničkog delovanja u kojima dominira princip  upotrebe gotovih, pronađenih, reotkrivenih, ponovo izvedenih  ili prisvojenih predmeta, postupaka ili samih ideja




Kustoski projekat Slavka Timotijevića

Program otvaranja

- Uvodna reč Slavko Timotijević

- Razrada teme: Ilegalni poslastičari, Tobić Tobić Idol Mladih i Mikrob

- Jugo 45 – ponovo u vašem gradu

- koktel


….Dakle, ready made se pojavljuje  u trenutku kada slika i formalno prestaje da bude prozor, već postaje predmet po sebi, dakle, u dinamičnom i izuzetno ubrzanom razvoju umetnosti na početku XX veka. On se pojavljuje kao potpuno novi obrazac umetničkog govora bazično suprotstavljen prethodnoj, hiljadugodišnjoj tradiciji zapadnoevropske umetnosti, ali i umetnosti moderne upravo stoga što dovodi u pitanje njenu osnovnu praksu da "svoju samosvest i svoju normu crpe iz sebe samoga". 

 Ali, indiferentnost ready madea prema zatvorenosti rodovskih konstelacija, prema estetskim, pa i filozofskim tradicijama, prema istoriji i budućnosti, sakrila je jedan drugi Dišanov "cug" i anticipirala sadašnjost. Trebalo je da prođe dosta vremena da se ovaj "cug" Marsela Dišana, koji je bio zaklonjen fascinacijom lapidarnog efekta preuzimanja i menjanja konteksta, prepozna kao strategija koja određene postupke umetnika pretvara u političke i ekonomske prakse, što je, ako se bolje razmisli, postala osnovna strategija savremenih umetnika danas. (S.Timotijević – iz predgovora kataloga)


 


Datum objavljivanja: 20.03.2009.