Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Razgovor sa umetnikom Ilijom Šoškićem

Muzej savremene umetnosti i Muzej savremene umetnosti Vojvodine pozivaju vas na razgovor sa umetnikom Ilijom Šoškićem u sredu, 17. oktobra sa početkom u 18 časova u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu.


 


Razgovor će voditi kustosi izložbe Zoran Erić, MSUB i Nebojša Milenković, MSUV. Povod razgovora je retrospektivna izložba Ilije Šoškić Akcione forme.

 

Izložba koja se u isto vreme održava u dva muzeja - u Novom Sadu i u Beogradu, prati konceptualne celine u radu umetnika. U novosadskom segmentu to je akcija, a u beogradskom forma. U MSUV fokus je na radovima sa telom i Šoškićevom ideološki osvešćenom delovanju u javnoj sferi. Reč je o ranim performansima, akcijama i živim slikama (tableau vivant) koje umetnik realizuje tokom prve polovine sedamdesetih u Italiji, ali i tokom čestih nastupa u Studentskom kulturnom centru u Beogradu. U Beogradskom delu postavke akcenat je na konceptualnim celinama SATOR, Trap / Traphos, Paralele, kao i pojedinačnim radovima svedenih ali i kompleksnih geometrijskih formi. Ti radovi proizvod su Šoškićevog interesovanja za matematičke aksiome i probleme, kao i filozofske postulate, čijem istraživanju se posvećuje tokom osamdesetih. Idejna postavka navedenih celina prati sâm proces umetnikovog razmišljanja – počev od skica, polazišta za radove s umetnikovim tekstualnim objašnjenjima, preko foto dokumentacije akcija i performansa, sve do realizovanih objekata i instalacija.

 

Ilija Šoškić (Dečani, 1935) jedinstvena je stvaralačka figura i po brojnim identitetskim obeležjima njegove ličnosti: sportista, umetnik, performer, „šezdesetosmaš”, radikalni levičar, teoretičar, i motociklista. Istovremeno pripadajući i delujući u različitim kulturama (evropskoj, italijanskoj, jugoslovenskoj, crnogorskoj, hrvatskoj, srpskoj). Šoškić je uspeo da ostane ono što je bio i na početku svoje karijere – radikalni (neo)avangardista, gerilac ali i umetnik metafizičar koji, iako ne uspeva da promeni društvo, svojim radom i angažmanom pomera granice percepcije umetnosti ne samo kao prostora političke borbe, nego i filozofskog promišljanja smisla kao preduslova za društveni i umetnički opstanak.


 



Datum objavljivanja: 15.10.2018.