Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Predavanje u MSUV

Predavanje u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, Sofi Hejls će orjentisati na modele umetničke edukativne prakse koji se razvijaju u Velikoj Britaniji, a
koji se veoma uspešno implementiraju i imaju inovativni karakter. Kino sala MSUV, 29. april u 19 časova.

 


Obrazovanje, trening i liderstvo u sektoru kulture: britanska perspektiva


Sophie Hayles




Ova prezentacija daje pregled politike obrazovanja u umetnosti, finansiranja i podrške u Velikoj Britaniji sa osvrtom na različite modele i njihove uticaje u okviru sektora.


"Umetničko obrazovanje" kao praksa je čvrsto uvrežena u Velikoj Britaniji i još uvek postoji veliki deo učenja koje treba pružiti i usvojiti. Slikom trenutne kulturne i političke scene i analizom odabranih skorašnjih i važećih inicijativa, moguće je ispitati uticaj ove prakse u kulturnom sektoru, fokusirajući se na vizuelnu umetnost.


U tom sklopu "umetničko obrazovanje" se odnosi na programe i aktivnosti umetnika organizovane od strane umetničkih organizacija u formalnom, neutralnom i nefromalnom kontekstu učenja. To uključuje širok spektar angažovanja gde praksa umetničkog obrazovanja može doprineti osećaju pripadnosti građanstvu putem aktivnog učestvovanja.


Posebno ću obratiti pažnju na one aspekte politike određene javnim sektorom, i pozabaviti se uticajem ’političkih’ tema na trenutnu praksu. Praksa obrazovanja u umetnosti može imati fundamentalnu ulogu u razvoju razumevanja, kulturne raznolikosti, razmene iskustava, pokretnosti i društvenog spajanja kako na nacionalnom tako i na međunarodnom nivou. Takođe može biti upotrebljena za dalje širenje političkih i socijalnih tema kao i za postizanje instrumentalnih rezultata koji mogu da oslabe pravu vrednost kulturnog procesa i proizvoda.


Ako posmatramo umetničko društvo kao stalni izazov postojećim strukturama i konceptima, da li onda rezultati obrazovne prakse i uspostavljanja politika sputavaju slobodno mišljenje ili oni u stvari, otvaraju nove kanale komunikacije i prilike za angažovanje?


Pored osvrta na praksu umetničkog obrazovanja u Velikoj Britaniji, takođe ću izložiti niz novih inicijativa koje se bave razvojem veština liderstva za ljude koji rade u sektoru kulture. Iskoristiću niz primera da obrazložim upotrebu dinamike i strukture u okviru sektora, kako bi se njenim operaterima ponudile nove mogućnosti, a kulturi obezbedila centralna pozicija.


Sophiei Hayles, art menadžer i projekt menadžer u kulturi iz Velike Britanije, radi na promovisanju vodeće uloge Velike Britanije na polju menadžemenat u kulturi.  Gospođica Sofi Hejls je diplomirala na Kembridž univerzitetu, na Odeljenju za art menadžment, i na Evropskoj diplomi za projekt menadžment u kulturi iz Brisela.  Radila je u Britanskom savetu u Briselu, a sada radi u centrali Britanskog saveta u Londonu.  Njeno centralno opredeljenje na polju menadžmenta je inovacija i razvoj kreativnosti u segmentu umetničke edukativne prakse, te pozicioniranje vodeće uloge Velike Britanije u tom segmentu na teritoriji Evrope, Velike Britanije i USA.


 


Datum objavljivanja: 27.04.2009.