Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Predavanja u Rimskoj dvorani

Ciklus od jedanaest predavanja Konceptualni aspekt umetnosti i pop - kulture nudi pregled različitih mogućnosti razmatranja i promišljanja savremenih likovnih umetnosti i popularne kulture sa konceptualnog aspekta.


 


Nazivi predavanja i filmova koji će se projektovati od 1. aprila

1. Jedna i/ili tri konceptualne umetnosti (konceptualna, postkonceptualna i savremena umetnost (uvod)

Peter Fischli & David Weiss, The Way Things Go (Der Lauf der Dinge), 1987.

2. Avatar (ideologija umetnosti, umetnosti ideologija, umetnost kao ideološko vozilo),

Michael Powell, Peeping Tom, 1960.

3. Manje je više (minimalističke strategije),

Kaneto Shindô, Hadaka no Shima (The Naked Island), 1960.

4. Bad Mofos (prestup, prestupništvo i prestupničke pozicije),

Masaki Kobayashi, Seppuku, 1962.

5. Tela koja ništa ne znače (politike tela i telo politike),

Billy Wilder, One, Two, Three, 1961.

6. Tajna je u tome da tajne – nema (rodne i feminine prakse),

Anh Hung Tran, Odeur De La Papaye Verde, 1993.

7. First You Have to Give Up (Društvena subverzija Ltd., Aktivizam Inc. itd.),

Gillo Pontecorvo, The Battle of Algiers (La Battaglia di Algeri), 1965.

8. Kloniranje zombija (cyber- i biopolitike),

David Cronenberg, Videodrome, 1982.

9. Zastarela baza podataka sa greškom (genetski identitet),

Friedrich Wilhelm Murnau, Der Letzte Mann, 1924.

10. Svesti svest na pravu meru (percepcija, realno i narativ)

Robert Wiene, The Cabinet of Dr Caligari (Das Kabinet des Dr Caligari), 1920.

11. Umetnost - Kultura = Umetnost, Kultura - Umetnost = ? (umetnost u dobu kulture)

Aleksej Balabanov, Of Freaks and Men, 1998.


 



Datum objavljivanja: 26.03.2008.