Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Plovni objekti. Juraj Dobrović

Galerija B2 u saradnji sa Biljanom Tomić kroz novu postavku osvrće se na ponovna pokretanja klasičnih pitanja sadržaja i forme. Izložba ”Plovni objekti. Juraj Dobrović” provocira stare dileme oko apstrakcije i figuracije i njihovih ukrštenih značenja.


 


Centralni deo postavke čine dela Juraja Dobrovića i radove još dva umetnika sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa, Bogoljuba Jovanovića i Veljka Vujačića. Otvaranje je zakazano za subotu, 7. maj u 19 časova. Postavka traje do 20. maja. 2022.



”U velikom opusu Juraja Dobrovića važno je uočiti dve bitne konstante, koje ukazuju da tokom brojnih studija od iskustva umetnosti, bavljenja filozofijom i naukom, on je kontinuirano i neumorno stvarao i otkrivao svet neslućenih perceptivnih promena. Ta tesna povezanost svojih usmerenja učinila je da je njegov rad bio stalno aktuelan, šta više, bio je sve bliži nauci i njenim metafizičkim spoznajama. Uvodio je nove pristupe pojmovima objektnosti, prostornosti, mobilnosti, promenljivosti, duhovnosti i istraživačkim nadahnućima. (...) Ta uvek važna pitanja umetnosti i njenih promena, navela su na ideju da se uvedu još dva umetnika u okviru izložbe „Plovni objekti“, sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa. Pre svega, to je Bogoljub Boba Jovanović sa svojom slikom K55, 1955. prvom i jedinom apstraktnom slikom tih godina u Beogradu. A koji takođe, sredinom pedesetih slika i cikluse „Mađioničara“ , „Poslovica“... sa ironičkim i kritičkim narativima. U toj kategoriji je i znatno mlađi umetnik Veljko Vujačić, koji se bavi kolorističkim površinama sa označenim rubovima i kontekstualnim prostornim instalacijama, zavisno od mesta izlaganja, a povremeno za prijatelje slika poetske prizore za brzi san.. Pored Juraja, Bobe i Veljka, moglo se uključiti i više umetnika... među kojima postoje poveznice i mada rade u različitim periodima i sa različitim pristupima 50-tih, 60-tih, 80-tih, 90-tih... U osnovi, svi imaju jednu specifičnu umetničku i polemičku dimenziju prema tekućim realnostima vremena. Zapravo, ma koliko bili međusobno drugojačiji, takvim umetnicima se uvek treba vraćati, kao dragocenim raritetima umetničkih doprinosa i lične istrajnosti.”

Biljana Tomić, iz predgovora kataloga.


 



    


Datum objavljivanja: 05.05.2022.