Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Performans u MSUV

Ovako naslovljena diskusija, a fokusirana na novosadsku i beogradsku performans scenu bi, svakako, trebalo da se bavi praksama queer tela na tim scenama.

 



Queer teorija, nastala je iz, ali i preko gay, lezbejskih i feminističkih studija pocetkom 1990ih godina. Od tada do danas diskursi queer teorije, kao političke i kulturalne teorije novog subjekta "mnoštva", razvijena je u brojnim umetničkim, kulturnim, teorijskim i akademskim oblastima u internacionalnom kontekstu. U lokalnoj sredini to se, međutim, nije desilo. Polazeći od toga, učesnici diskusije će, s jedne strane, pokušati da izlože i artikulišu osnovne queer diskurse koji su u poslednjih 20ak godina na internacionalnoj sceni u značajnoj meri doprineli razvoju i preiščitavanju studija, teorije i prakse performansa, dok su u lokalnom kontekstu i dalje sasvim marginalizovani, sporadični i obično ne prelaze u akademske okvire i okvire visoke umetnosti. S druge strane, diskusija bi trebalo da razmotri zbog čega na lokalnim umetničkim scenama nema queer tela. Ili, da li queer tela performansa ovde zaista nema ili su ona nevidljiva? Ako smo ranije obrazloženje za njihovu totalnu evakuaciju sa umetničke scene mogli tražiti u rodno-slepom socijalističkom diskursu rodne ravnopravnosti, provokativno pitanje je: koji su razlozi za to danas, u kontekstu opšteg kretanja društva ka liberalnoj paradigmi?


 



Datum objavljivanja: 03.06.2008.