Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Nenad Racković - Lord of the Hardcore

U Noći muzeja, u subotu,15. maja u 19 časova, u Blok Galeriji, Jurija Gagarina 221, otvara se izložba Nenada Rackovića, "Lord of the Hardcore".

 


Nenad Racković, ponovo, nakon 20 godina, izlaže kolekciju svojih vinila. On je prvi koji je na ovim prostorima izložio gramofonsku ploču kao muzejski eksponat. Prvi koji je uživo uništio uređaje. I jedini čije su brutalne slike na pločama definisali Hardcore kao bombardovanje očnog živca.

Danas su ovi radovi izloženi uz Rackovićev video džeing (koji predstavlja digitalizovan način mišljenja u slikama) i elektronsku muziku (koju di džejevi puštaju po klubovima). Slika se sada javlja u jednoj novoj mreži digitalnih konstrukcija koje omogućavaju čulima da se spoje i međusobno povežu. Digitalnim umrežavanjem optičkih i akustičkih tehnologija nastaju slike i ritmički vizuelni zvuci koji se mogu dalje kombinovati i reprodukovati. Tako izložbena postavka postaje slična klabingu koji razvija oblik zabave zasnovane na sintezi prostora, pokreta, svetla, zvuka, slike, droge... Realizujući umetnost kao popularan događaj prijemčiv svim čulima, izložba-klabing pokušava da afirmiše ideju hiper potrošnje. Video džeing i di džeing ostvaruju jedinstvo umetničkog događaja (kada muzika usaglasi svoj ritam, pojačava se video).

Zamisao svečulnog doživljaja umetnosti, Nenad Racković – Lord of the Hardcore, ostvaruje svojim transformansima vezanim za igru, eksperimente u sferi ponašanja i sukobe sa svim mehanizmima uslovljavanja. Izvodeći igru kreiranja slikovno-zvučno-taktilnih situacija, Racković ističe jedinstvenost prolaznih i proživljenih trenutaka života...


Nenad Racković

Olivera Erić


 


Nenad Racković je rođen 1967. godine u Beogradu. Živi i radi u Beogradu.  Kao autor koji deluje u više medijskih područja, samostalno je nastupao u: Galeriji Studentskog kulturnog centra (Transfrontum, 1985; Vanum – ka globalnom crnom, 1986; Bogovi kuge, 1989; Tehno metalika tatoo,1991; Geometrica – Ageometric, 1998; Totalna destrukcija, 2008), Srećnoj galeriji SKC (Nekrofagija, 1991), Galeriji Doma omladine (Kolekcija ’97, 1997; Made in Hell, 2000; Retrospektiva 1983-2003, 2003), Galeriji Kulturnog centra Beograda (Superstar, 1994), Galeriji FLU (Sadomazohisti iz dubine groba, 2009), Galeriji Ozon (Shizomania/Transformance, 2005); Magazi (Demoni, 1987). Grupno je nastupao na Oktobarskom salonu (1993, 1995, 2001, 2007), u Muzeju savremene umetnosti (O normalnosti, Umetnost u Srbiji 1989-2001, 2005), Bioskopu Rex (Art-vrt, 1994; Pogled na zid, 1996), Galeriji Studentskog kultunog centra (Mikropol, 2004), Jugolovenskom bijenalu mladih u Vršcu (Paradoksi vremena, 2000); Modernoj Galeriji u Ljubljani (Body and The East, 1998).




Glumio je u pozorištu (Sveti Nik, Nicholas Edward Cave – Život i veze, Povest svetske duše, Bitef teatar, 1992) i na filmu (Kako je propao rok end roll, 1990; Crni bombarder, 1991; Marble Ass, 1995). Napisao je romane (Aspirin, 2002; Knjiga recepata, 2002; Nesavladiva priča, 2006). Dobitnik prve Gran Free nagrade za slikarstvo konkursa Funkshion.


 


Portfolio Blok Galerija


 


 


Datum objavljivanja: 14.05.2010.