Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Nataša Kamaljević: Moć metamorfoze

Izložba skulptura "Moć metamorfoze" autorke Nataše Kamaljević biće otvorena 19. maja s početkom od 19 časova u Galeriji "Nikola Radošević". Postavka traje do 29. maja, 2022. godine.

 


Potreba za umetničkim izražavanjem, upoznavanje sa čarobnim uticajem gline na duh i telo, odveli su Natašu Kamaljević na Akademiju strukovnih studija u Aranđelovcu, na odsek dizajna za unikatnu i industrijsku keramiku. Vreme provedeno sa profesorom Branislavom Spasojčevićem, energija i saveti dobijeni od vrhunskog umetnika su je ohrabrili da oslobodi svoj kreativni potencijal i svoj put pronađe na polju ove grane primenjene umetnosti. Meditativno dejstvo gline i širok spektar mogućnosti koje ona nudi, umetnici su dali nebrojeno mogućnosti u kreativnom izražavanju. Svoj autentični autorski rukopis je gradila igrajući se sa formama, bilo da je reč o utilitarnoj, skulpturalnoj ili dekorativnoj keramici.

Keramoskulpture predstavljene na prvoj samostalnoj izložbi „Moć metamorfoze“ u Galeriji „Nikola Radošević“ su nastajale poslednjih nekoliko godina. Nataša je u predstavljene figure utkala svoje emocije, razmišljanja i životna iskustva sa željom da kroz njih predstavi srž svog bića i da tu energiju prenese posmatraču. Ideja vodilja za nastanak ove grupe eksponata je bila metamorfoza. Metamorfoza kao preobražaj, promena, preobraćanje, pretvaranje. Jedinstvena svojstva gline u savršenoj korelaciji sa tehničkom izvedbom i maštom, doveli su autorku do uspešne realizacije svog prvobitno zamišljenog plana. Kao i mnogi umetnici (slikari, vajari, pesnici, pisci, muzičari, plesači) koji su glavnu inspiraciju za nastanak svojih velikih dela imali čoveka, dajući odgovore o njegovoj ulozi i svrsi postojanja na ovoj planeti, tako je i početna Natašina ideja za nastanak ovih skulptura bio Čovek. Čovek kao jedinka ili u sadejstvu sa drugim čovekom. Forme čistih linija, uzete iz prirode, geometrijskog ili apstraktnog sveta, u kojima se naziru ljudski oblici odaju senzibilitet i smer razmišljanja autorke. Opredelivši se za monohromiju tj. crnu i belu boju, ona nam sugeriše da su boje za ovu vrstu radova suvišne i da bi one narušile efekat ekspresivnosti koji je želela da postigne. Glina u njenim veštim rukama je omogućila da se njena vizija otelotvori. Iako ne vidimo eksplicitno glavu,crte lica i udove, mi znamo da te skulpture predstavljaju čoveka - čoveka koji voli, koji pati, koji se raduje, koji se ljuti. Decentna u detaljima, stilizujući ljudske oblike uspešno je dočarala iluziju kretanja, dijaloga, nežnosti, ljubavi, usamljenosti. Neverovatna je ta moć koju umetnik ima dok stvara, kada u gledaocu izazove uzbuđenje i pobudi prisnost sa izloženim delima.

Nataša je ovom izložbom otvorila vrata svoje umetnosti i svog kreativnog bića, pustivši publiku i stručnu javnost da percipira deo njenog stvaralaštva. Ono što je nastajalo u intimnom prostoru njenog ateljea na trenutak je predala beogradskoj publici u nadi da ćemo mi prepoznati njenu intenciju i želju da zavolimo čoveka u sebi i da ostanemo ljudi.

Maja Škaljac-Stanošević, istoričar umetnosti


 


"Glina je prirodan materijal, ženskog roda, pa je samim tim jako svestrana, fleksibilna, čvrsta, mekana, osećajna. Ona može sve. Samo treba umeti sa njom."

Nataša Kamaljević


 


Nataša Kamaljević, rođena 18. avgusta 1978. godine u Gornjem Milanovcu. Diplomira marketing u turizmu na Berkley biznis koledžu u Španiji, a potom se vraća se u Srbiju i zasniva porodicu. Započinju porodični biznis vezan za sport i turizam. Potreba za umetničkim izražavanjem je oduvek prisutna i 2017. upisuje Akademiju strukovnih studija u Aranđelovcu (gradu turizma, keramike i mermera), odsek dizajn za unikatnu i industrijsku keramiku, otkrivajući novi svet i mogućnosti izražavanja. Diplomira 2020. godine i osniva svoj KnartCeramic studio, u kojem aktivno stvara i dizajnira unikatnu keramiku. Živi i radi na relaciji Beograd - Aranđelovac.


 


 


Datum objavljivanja: 19.05.2022.