Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Nađa Stamenović: W

Od ponedeljka, 16. marta u Galeriji FLU - izlozi, održava se izložba doktorskog umetničkog programa, autorke Nađe Stamenović, pod nazivom, "W".


 


Nađa Stamenović je rođena u Beogradu 1983.godine. 2009.godine diplomirala na Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu, na grafičkom odseku. Trenutno na doktorskim studijama na istom fakultetu. Član ULUS-a od 2010. godine. Učestvovala na mnogim grupnimim izložbama u zemlji i inostranstvu. Trenutno živi i radi u Beogradu.



SAMOSTALNE  IZLOŽBE:

2012 - „Wedgwood III“, Galerija Doma omladine Beograda, Beograd



         - „Wedgwood II“, Centar za grafiku i vizuelna istraživanja „Akademija“, Beograd



         - „Wedgwood I“, Grafički kolektiv, Beograd



2010 - „Izložba crteža“, Moderna galerija, Lazarevac



2009 - „Crteži i grafike“, Dom kulture Studentski grad, Novi Beograd



         - „Izložba crteža“, Savremena galerija, Zrenjanin



         - „Izložba crteža“, Izlozi galerije FLU, Beograd



         - „Izložba crteža“, Galerija 73, Beograd



NAGRADE :

2008- Prva nagrada na konkursu 30x30, Savremena galerija, Zrenjanin



        - Nagrada FLU zacrtež, Galerija FLU, Beograd



2007- Treća nagrada na prvom međunarodnom konkursu za grafiku na temu „Svet je otvorena knjiga“, Novi Beograd



RADIONICE:

2010-Međunarodna grafička radionica “Progetto Claudi“, KausUrbino, Italia



2009-V. Međunarodna grafička radionica „Beogradski susreti“, Centar za grafiku i vizuelna istraživanja „ Akademija“, Beograd









W



 

Grafike, crteži kao i objekti u prostoru, koji su prikazani čine seriju radova koji su sastavni deodoktorskog umetničkog projekta. Pojedini radovi su sublimat grafike I crteža u jednom rešenju čineći kombinaciju različitih, a srodnih tehnika, ujedno preispitujući odnose grafika- crtež, crtež- grafika. Akcenat je na izmeštanju crteža i grafike iz klasičnih, uobičajnih okvira preko eksperimentisanja i traganja kroz samu tematiku radova.



Tematski, u svojoj osnovi rad se bavi razmišljanjem na temu ljudskih životnih apetitai zadovoljenja istih kroz razčlanjivanje, seciranje u metaforičkom smislu, prikazano kroz objekte svakodnevne konzumacije.Glad biva preobražena u umetnost serviranu na tacni ili poslužavniku. Stvarna hrana, kao i veštačke/krpene zamene simbolično su prikazane kroz divljač. Kontrasti grubog i finog, pribor za sečenje naspram krhkog Wedwood porcelana.Beleg – kao znak obeležavanja neke površine ..signifikacija je upečatljiva, bilo etiketirano, potpisano,(grafički) utisnuto ili jednostavno obeleženo , oko životinjskih gležnjeva ili na poleđini tanjira, ostaje zapečaćeno na radovima kao žig ili kartica sa praznim prostorom za novo utiskivanje/ispisivanje. Portretisanje priručnog materijala predstavljenog pedantno poređanog na poslužavniku, ulazak u materijalizaciju do tančina, hirurško zašivanje i ponovno povezivanje u celinu, jesu karakteristike ovih radova koji sadrže određenu dozu estetike vidljive kroz dekorativni prikaz u vidu dezena koji su podcrtani floralinim motivom.


 



Datum objavljivanja: 10.03.2015.