Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Muzeji - Publika - Marketing

U galeriji Pedagoškog muzeja u Beogradu (Uzun Mirkova br. 14), u ponedeljak, 27. aprila 2009, sa početkom u 13 časova, biće održana promocija knjige: "Muzeji - Publika - Marketing", "Stalne muzejske postavke i Njegova visost Posetilac", autora Vladimira Krivošijeva.

 


O knjizi govore

- Dušica Živković, pomoćnica ministra kulture

- prof. dr Dragan Nikodijević, vanredni profesor Falulteta za kulturu i medije, Univerzitet Megatrend, Beograd

- dr Ljiljana Gavrilović, muzejski savetnik, naučni saradnik Etnografskog instituta SANU

 

Umesto završne reči autora – prezentacija studije slučaja: Sa 4 na 24 hiljade posetilaca za pet godina


KNJIGA


U aktuelnom trenutku, kada se, posle višedecenijskog zapostavljanja, veliki broj muzeja u našem okruženj nalazi u različitim fazama revitalizacije koja nagoveštava i početak primene „nove muzeologije“ knjiga MUZEJI – MARKETING – PUBLIKA predstavlja nadasve koristan putokaz ka realno izvodljivim reformama naših muzeja čak i u turbulentnim okolnostima tranzicije.

Knjiga je nastala prestruktuiranjem i dopunama magistarskog rada autora (Marketing i odnosi sa javnošću u funkciji posete muzeja), sa namerom da bude priručnik namenjen muzealcima, marketarima, savremenim menadžerima, studentima ali i svima drugima koje zanima tematika muzeja, odnosa sa javnošću i marketinga, naročito marketinga neprofitnog sektora.

Teorijske osnove savremene muzeologije i marketinga, na kojima je knjiga zasnovana, nadograđene su analizama studija slučaja iz prakse, ali ne samo iz velikih svetskih muzeja već i iz muzeja u našem okruženju, uključujući i inovacije koje je autor primenio u Narodnom muzeju Valjevo, koji je u dva maha (2005 i 2008. godine) od muzejskog društva Srbije proglašen za najbolji muzej u prethodnoj godini.

Knjigu je izdao Narodni muzej Valjevo, uz punu podršku Ministarstva kulture Republike Srbije.

Više i na www.muzej.rs




AUTOR


Vladimir Krivošejev,

Predsednik Izvršnog odbora Muzejskog društva Srbije, podpredsednik nacionalnog odeljenja ICOMa, diplomirani istoričar, magistar kulturologije, muzejski savetnik, direktor Narodnog muzeja Valjevo.

Rođen u Valjevu 1963, diplomirao na grupi za istoriju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Magistarske studije započeo na Filozofskom fakultetu, magistrirao na Fakultetu za kulturu i medije; doktorant na Fakultetu dramskih umetnosti Akademije umetnosti u Beogradu, na katedri za menadžment u kulturi.

Od 1990. godine zaposlen u Narodnom muzeju u Valjevu, prvo kao kustos pedagog, i nezvanični PRa muzeja, potom kao kustos istoričar, a od 2001. godine direktor. Rukovodi stručnim timom zaposlenih i spoljnih sradnika koji je u periodu od 2002. do 2008. osmislio i realizovao proces potpune revitalizacije Narodnog muzeja Valjevo, kroz koju je muzej prošao put od devastirne ustanove na marginama muzejske mreže Srbije do institucije koja je u roku od tri godine dva puta (2005. i 2008. godine), nagrađena plaketom Muzejskog društva Srbije Mihailo Valtrović, za najbolji muzej u prethodnoj godini, i čije stalne postavke su nasposećenije muzejske postavke na zatvorenom prostoru u Srbiji. 

Autor stalnih muzejskih postavki Seča knezova i Valjevska nahija i Valjevci u Prvom i Drugom srpskom ustanku, urednik i koautor kompleksne stalne postavke Treća dimenzija prošlosti – pogled iz budućnosti, autor i koautori više tematskih izložbi. Pored muzejski aktivnosti objavulje i istoriografske radove. 

Više videti na www.ptt.rs/korisnici/k/r/krisha


 


REKLI SU O KNJIZI


dr Dragan Nikodijević

vanredni profesor, prodekan Falulteta za kulturu i medije, Univerzitet Megatrend, Beograd


(izvod iz recenzije)

(...) Aktuelnosti i novine u tokovima svetske muzeologije u temelju su muzeoloških i menadžerskih sagledavanja mr Vladimir Krivošejeva, iskusnog muzejskog menadžera i istovremeno kustosa istoričara. Kao takve one su sadržane i u platformi njegove studije naglašeno posvećene upravo komunikacijskim aspektima stalnih muzejskih postavki, koje su, po tvrdnji autora "svojevrsna kruna ukupne muzejske delatnosti" te samim tim i "ključni element muzejskih komunikacija". Pri tom se ne misli na stalne postavke koje su po meri kustosa već one koje korespondiraju sa prepoznatim interesima posetilaca. Autor ispravno tvrdi da je naglasak na komunikaciji svojevrsna, pozitivna reakcija muzeja na medijsko okruženje i nastojanje da mu se prilagodi. Alo ne prevashodno izlaganjem predmeta, što je tradicionalni vid muzejske prezentacije, već "izlaganjem ideja" koje "njegovu visost posetioca" uvode u muzejski doživljaj.




dr Ljiljana Gavrilović

muzejski savetnik, naučni saradnik Etnografskog instituta SANU


(izvodi iz recenzije)

 (...) Knjiga Vladimira Krivošejeva je ne samo udžbenik za svakoga ko želi da promeni sliku svog muzeja i da ga učini živim akterom sredine u kojoj deluje, nego i jasno pokazuje da je uslov za takvu promenu promena svesti onih koji u muzejima rade.

(...) Tako ova knjiga, prva domaća i konceptualizovana na osnovu analize domaće muzejske prakse, popunjava prostor koji je u produkciji znanja u Srbiji do sada bio gotovo u potpunosti nepokriven (osim nezaobilazne knjige Tomislava Šole "Marketing u muzejima ili o vrlini i kako je obznaniti" drugih knjiga na ovu temu nema, ne samo u Srbiji, nego ni na širem balkanskom prostoru).

(...) "Muzeji, publika, marketing - Stalne muzejske postavke i Njegova Visost Posetilac" rezultat je dugogodišnjeg angažovanja Vladimira Krivošejeva, pre svega tokom sveobuhvatne revitalizacije Narodnog muzeja Valjevo. Ona proističe iz njegovih prethodno objavljenih radova, ali i iz svakodnevnog angažovanja u organizaciji marketinških akcija u svakodnevoj muzejskoj delatnosti.

(...) Na samom početku, u uvodu knjige, autor kaže da "pred muzealcima širom Srbije predstoje značajni i obimni poslovi, a da se ne bi ponavljale stare slike oni ... u svoj rad moraju da implementiraju i marketinške aktivnosti, zasnovane na teoriji, ali i praksi, slično privrednim subjektima", čime u prvi plan svog interesovanja jasno stavlja ne "proizvodnju" (muzejske izložbe i druge akcije), nego "prodaju" (dostupnost i prilagođenost konačnog muzejskog proizvoda publici).

(...) Razmišljanja o strategijama povećanja posete i uključivanja muzejskog prostora u život grada potpuno su u skladu sa modernim strategijama muzeološkog razvoja, i po analizama posete, daju uočljive rezultate. One su posledica kako neophodnog usavršavanja stručnog kadra, tako i tehnološih usavršavanja i komunikacionog otvaranja prema regionu i svetu, ali, i uspostavljanja nove i znatno intenzivnije komunikacije unutar same zajednice


 


Datum objavljivanja: 22.04.2009.