Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Moduli vizuelne naracije

U petak, 13. marta u 19.30 časova u Kulturnom centru Srbije u Parizu, otvara se izložba savremenih umetnika iz Srbije. Izložba će trajati do 4. aprila.

 


Autori radova  predstavljenih na izložbi su  : Milena Putnik, Nevena Popović, Goran Micevski, Dušica Dražić, Dušan Jevtović, Nebojša Cvetković, Bojana Lukić, Uroš Pajić, Maja Josifović, Olivera Inđić, Natalija Dabić, Aleksandrija Ajduković, Mane Radmanović, Ivana Flegar.


Izložba koja povodom Sajma knjiga u Parizu predstavlja radove savremenih srpskih umetnika ocrtava moguća područja vizuelne naracije, odnosa teksta i slike, jezika slike i imaginativnosti teksta. Ovom prilikom pozvani su umetnici koji su svojom izlagačkom delatnošću povezani sa Galerijom Doma kulture Studentski grad u Beogradu, a koji u svom radu referiraju na pitanja vizuelne naracije bilo kroz formu knjige ili beležnice kao objekta, bilo kroz realizaciju radova drugim vizuelim medijima kao što su crtež, fotografija, digitalni print i instalacija. Kroz koncipiranje izložbe formirale su se konstelacije umetničkih radova koje se međusobno dodiruju ali i preklapaju čineći nove suodnose.


Jedna grupa autora polazi direktno od literarnih predložaka, na nov način ilustrujući poznate tekstove (Ivana Flegar, Natalija Dabić) ili proširujući granice ilustrativnog pristupa dnevničkim beleškama i intimnim zapažanjima (Olivera Inđić , Uroš Pajić) do kombinovanja književnih izvora u jednu knjigu-instalaciju sa ishodom dramatičnog superponiranja naracije (Bojana Lukić). Ova dela uključuju taktilnu dimenziju doživljaja, omogućavajući primarno kretanje kroz vizuelni rad. Komunikacija forme knjige/beležnice i fotografskog medija razvijena je u instalaciji Dušice Dražić kroz poetičnu refleksiju vizuelnog i tekstualnog fragmenta iz svakodnevnog života ali i neobičnih iskliznuća iz istog, dok je Aleksandrija Ajduković u formi publikacije kroz fotografije i intervjue sumirala istraživanja svakodnevnih tema kao što su moda i oblačenje. U fotografijama Gorana Micevskog i printovima Maje Josifović fokus se pomera na sam sistem pisma, građenjem osobenih slikovnih znakova i imaginativnim uvođenjem značenja koja proširuju efekat i funkciju standardnih slova ukazujući na otvorene mogućnosti drugačijeg mišljenja. Ideje koje su formirali pronalazeći knjige i dokumenta o starim vremenima, nestalim ljudima i naseobinama, rekreirajući nove poglede na istoriju i događaje na marginama memorije, umetnici čine vidljivim  putem fotografije (Milena Putnik) ili crteža sa neobičnom stripovskom naracijom (Dušan Jevtović). S druge strane Nebojša Cvetković ili Nevena Popović referišu na savremeno doba i sistem vizuelnih komunikacija ironizirajući poznate teme advertajzinga i dnevne štampe, poigravajući se sa porukama koje svakodnevno kruže u društvenoj stvarnosti. Univerzum gde se začinje materijalizacija crteža Maneta Radmanovića predstavlja autorovu duboku intimu, slikovitu i bremenitu unutrašnjim dijalozima, oni nas nepogrešivo vraćaju na bazični nivo odnosa prema sopstvenom unutrašnjem prostoru odakle možemo iznova da stupamo u uvek drugačiji ples s rečima i slikama, da budemo izabrani i da biramo.


Maida Gruden


 


Datum objavljivanja: 13.03.2009.