Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Mladen Lazarević: Soulsearching

Otvaranje izložbe Mladena Lazarevića pod nazivom Soulsearching koja se otvara u četvrtak 13. juna u 19 časova. U prilogu šaljemo najavu za medije i odabrane ilustracije radova. Prodajna galerija Beograd, Kosančićev venac.


 


Mladen Lazarević predstaviće se ciklusom slika  pod  nazivom „Soulsearching“ (Potraga duše) nastalim u periodu 2013-2018. U ovim kompozicijama autor koristi različite postupke kao bi izrazio lični odnos prema određenim fenomenima savremenosti ili svakodnevice.  U radovima nastalim  kombinovanjem slikarskih i ne-slikarskih materijala (akril, stensil, pastel, varikina, tuš) na platnu,  autor  eksploatiše znak/reč kao poruku, a lična i kolektivna iskustva pretvara u kodirani zapis čijim dešifrovanjem se može doći do potencijalnih odgovora.



Mladen Lazarević (Trstenik, 1978) diplomirao 2006. na Fakultetu likovnih umetnosti  u Zvečanu, na grafičkom odseku. Jedan je od osnivača Art group Enciklo (2005) i osnivač  i   predsednik Omladinskog kulturnog centra – Reformars (2008).  Od 2005. u  kontinuitetu izlaže samostalno (2013. Likovni salon Leskovac  , 2014. Narodni muzej Leskovac,  2016. Moderna galerija Lazarevac i galerija ULUS Beograd i dr.), i učestvuje na velikom broju kolektivnih izložbi, umetničkih radionica i kolonija (2013. Reflection, Galerie Pigmalyon, Temisoara; „Festival of art Culturescapes Balkan 2013“, Rappaz museum Basel, Switzerland; 2014. Rezidencijalni program „Prepoznavanje 3“, Sićevo, Niš i dr.)









Ispisane forme, nalik zabeleškama na poleđini fotografije, na marginama omiljene knjige ili poslednjoj strani adresara, kao intimne crtice otiskuju jedan trenutak, sećanje, zapažanje ili emociju. Razigrani ritam islikanih reči, lirski izražajno svedoče o sazvučju umetnikovog bogatog duhovnog, intelektualnog i emocionalnog proživljavanja.

Preokupacija prošlošću kao činiocem koji utiče na formiranje svesti čoveka i društva, ogleda se u predmetima uvedenim u sliku. Citat iz prošlosti, u vidu znaka, predmeta, broja, bordure ili šare iz ličnog simboličnog sećanja prelazi u očima posmatrača u opšte razumljivo ali ipak i subjektivno sagledano stanje. U Mladenovim slikarskim razmišljanjima nema romantizovanja, on se odriče epskog aspekta prošlosti svog okruženja, ne pokušava da je sagleda kritički, već da je prikaže u najčistijem obliku ličnog iskustva. Apstraktni crtež kao savršeno sredstvo za izražavanje brze informacije ukombinovan sa premazom danas zaboravljenog dekorativnog valjka za malanje, bordure i nedefinisani otisci, iako pojmljivo nespojivi, harmonično egzistiraju na  jednom mestu. Njegovo sećanje je konzervirano, sačuvano od kvarenja lišavanjem simbola od društveno-političkog konteksta utopljeno u stanje haosa, pre nastanka vremena.





Jelena Marković, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)


 



Datum objavljivanja: 11.06.2019.