Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Miroljub Filipović Filimir: Bojilišta

U Prodajnoj galeriji Beograd u četvrtak 14. juna u 19 časova otvara se samostalna izložba radova autora Miroljuba Filipovića Filimira "Bojilišta". Izložba traje do 2. juna, 2018. godine.

 



Miroljub Filipović Filimir u ,,Prodajnoj galeriji Beograd” predstavlja izbor radova iz svoja dva ciklusa – Bojilišta i Podnebesja nastajalih poslednjih desetak godina. Apstrahovana simbolika kolorističkih kolizija upućuje  na preplitanje  mikro i makro senzacija  iz autorovog neposrednog okruženja. Kombinovanjem kolažiranja i različitih slikarskih postupaka autor kreira ekspresivne i dramatične strukture na granici groteske i nekada viđene realnosti.



Miroljub Filipović Filimir je likovni umetnik, član ULUS-a, poslednjih pet decenija aktivno prisutan na domaćoj i međunarodnoj sceni. Priredio je šezdeset samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu i bio autor i organizator brojnih hepeninga, performansa i umetničkih projekata. Učestvovao na Bijenalu u Veneciji 2003, Bijenalu u Londonu 2004, Bijenalu u Pekingu 2005 i drugim značajnim međunarodnim manifestacijama.







Sve ono što se odvija na površini Filimirove slike, kao da izvire iz sadejstva koje pokreću moćne unutrašnje sile, neki snažni, nama nepoznati podsticaji. Poput velikog praska, sadržajni činioci njegovog dela se, nalik vatrometu razbuktavaju. Raspršuju se i razlažu preko cele slikane ravni sa težnjom da iz nje izađu. Njihovi beskrajno raznoliki oblici se kreću, sukobljavaju, čineći naizgled haotično stanje u bezgraničnom ambijentu u kome sadejstvuju. Konačan ishod je uzdignut do utiska jedinstvenog, harmoničnog sadejstva oblika, kondenzovanih u snažnu vizuelnu ekspresiju. Skup nepojmljivih, krajnje raznolikih informacija koje se komešaju, lebde ili se pokreću kroz neuhvatljivu prazninu prostora, nije slutnja razaranja već potencija spajanja I stvaranja novih svetova, dakle stalnog obnavljanja životnih impulsa.



U likovnom pogledu, Filimir potkrepljuje svoja bojilišta promišljenim sukobima linija, poteza, površina, potom, dubokom tonskom gradacijom od tamnih do svetlih polja koja se, neki put pretvore u naglašene, iskričavo obojene oaze, ili se, kroz neprekinuti ritam oblika, slivaju u celovito vizuelno sadejstvo.





Zdravko Vučinić, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)


 



Datum objavljivanja: 12.06.2018.