Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Marija Anđelković: Poetske slike promenljivosti

Do 1. aprila, 2017. godine u Galeriji FLU, Knez Mihailova 53. može se pogledati samostalna izložba doktorskog umetničkog projekta, Marije Anđelkovič, pod nazivom, "Poetske slike promenljivosti".


 


Doktorski umetnički projekat Poetske slike promenljivosti: grafički izraz kao fragmentarni vizuelni narativ istražuje mogućnosti grafičke vizuelizacije vremena i promenljivosti kroz postupak analize primarnih slojeva likovne forme i procesa oblikovanja grafičke slike. Vreme je kao relativan i apstraktan pojam podložno mnogoznačnim tumačenjima u odnosu na stvarnost pa su njegovo definisanje, uobličavanje i predstavljanje svedeni na manipulisanje sopstvenom imaginacijom, vrednostima realne predstave i načinima percepcije posmatrača.

Poetska ideja formalizovana je u skladu sa principima opažanja odnosa celine i delova. Vreme je predočeno metaforički, usklađivanjem značenjskih sadržaja predmetnih i formalnih činilaca dela; linearnom progresijom samosličnih segmenata formirana je vizuelna struktura simboličnog narativnog sadržaja kojom je predstava realnog vremena transponovana u prostornu vizuelnu formu.

Proces nastanka grafičkih listova konceptualnog je značaja. Kao bitan činilac estetske strukture prevazilazi hermetičnu uslovljenost sadržaja i forme i uključuje osobenosti materijala i umetničkog postupka u red simboličkih činilaca same ideje.

Umetnički projekat uobličen je u seriji litografija koje predstavljaju rezultat metodološkog istraživanja i praktične primene reduktivnih postupaka svojstvenih savremenim likovnim praksama i strategijama serijskog prikazivanja. Likovna zamisao ostvarena je svedenom strukturom izražajnih sredstava i razgovetnom organizacijom vizuelne celine.

Fragment pejzaža predstavlja polazni motiv koji je racionalizacijom i formalnim pročišćenjem sveden na geometrizovanu znakovnu shemu. Tako nastali grafički listovi mogu se posmatrati kao modularne jedinice čiji je akcenat na sadejstvu čiste bojene površine i linearnog grafičkog zapisa. NJihovim ponavljanjem i prostornim rasporedom formira se niz varijacija jednog binarnog koda čime je postignuta vizuelna dinamika. Fragmentarnom formom umetničke postavke i mogućnošću postepenog iščitavanja njenih delova, otvoren je prostor za višestruka tumačenja vizuelne strukture i sagledavanja celovitosti slike. Pojedinačni radovi mogu se čitati kao zasebne vizuelne sekvence ili kao delovi celine otvorene struktukture.

Marija Anđelković


 



Datum objavljivanja: 27.03.2017.