Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Maja Gajić: Dendrographia

Otvaranje samostalne izložbe radova autorke Maje Gajić, pod nazivom, " Dendrographia" u utorak 6. februara, u 19 sati. Izložba će biti otvorena do 24. februara svakog dana od 10 do 20 sati (sem nedelje). Galerija Zadužbine Ilije M. Kolarca


 


Maja Gajić  je   rođena 1991. u Novom Sadu.  Završila Srednju školu za dizajn „Bogdan Šuput" u Novom Sadu, Smer likovni tehničar.

2013. Završila osnovne akademske studije Slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Čedomira Vasića.

2015. Završila master akademske studije Slikarstva na istom fakultetu u klasi profesora Radomira Kneževića.

2015. Pohađala Letnju akademiju umetnosti u Salzburgu (Austrija), predmet Fotografija, u klasi profesora Tobijasa Zelonija.

2015. Upisala doktorske umetničke studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na Odseku slikarstvo.

2016. Učesnik rezidencijalnog programa  u Originalnoj grafičkoj bazi, Guanlan, Kina

2016. Priredila samostalnu izložbu slika u Galeriji ’73 u Beogradu.

2017. Priredila samostalnu izložbu grafika u Galeriji Has Living u San Francisku

Izlagala na preko 50 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.



Izložbe (izbor):



    Izložba nagrađenih studenata FLU 2011.

    Izložba digitalne grafike, Cookbook, Centar za grafiku, 2012.

    Izložba studenata FLU u okviru FESTUM-a, SKC, 2014.

    Bijenale studentske grafike, Velika galerija DKSG, 2014.

    Izložba Male grafike, Galerija Grafiki kolektiv, 2014, 2015, 2016.

    Izložba Umetnikove knjige, Galerija FLU, 2014.

    Prolećna izložba ULUS-a, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, 2015, 2016.

    Majska izložba grafike Beogradskog kruga, Galerija Grafički kolektiv, 2015, 2016, 2017.

    Treći internacionalni salon grafike, Gradska galerija Kraljevo, 2015.

    Izložba nagrađenih studenata FLU, Galerija FLU, 2015.

    Izložba „Pogledi”, Galerija ’73, 2016, 2017.

    Treće međunarodno trijenale grafike, Umetnički paviljon Cvjete Zuzorić, 2017.

    Izložba „Čukarički salon”, Galerija ‘73, 2017.



Nagrade i stipendije:



    Nagrada FLU za crtež prve godine osnovnih akademskih studija 2011.

    Nagrade FLU „Rista i Beta Vukanović – slikari" 2015.

    Nagrada na Međunarodnoj izložbi studentske grafike „Grafična pomlad" 2014,   Maribor, Slovenija.

    Uži izbor za nagradu Veliki pečat, 2017.

    Stipendista Fonda za mlade talente Republike Srbije „Dositeja" 2014/2015.

    Stipendista Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (godišnje stipendije za najbolje studente 2011–2014. i Stipendija za izuzetno nadarene studente 2015/2016)

    Stipendija za studente umetnosti Istočne Evrope Austrijske savezne kancelarije i Internacionalne letnje akademije u Salzburgu, 2015.

    Stipendista Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (stipendiranje studenata doktorskih akademskih studija)





Dendrographia

Vreme kao medij umetničkog istraživanja ili proces-art među retkim je idejama savremene umetnosti koje ispred konačnosti produkta postavljaju njegov razvoj i transformaciju. Elementi nastali analizom i mapiranjem sopstvenog umetničkog rada kao i razlaganjem slike na pojedinačne etape, na sadržaj, sastojke, uzorke i studije daju postavci u Galeriji Kolarčeve zadužbine karakter muzejske zbirke.

Maja Gajić u izloženim radovima praktičnom mišlju ističe posebnost materijala u kome radi. Ostajući usredsređena na drvo kao sredstvo likovnog istraživanja, ona u vremenu zamrzava delove sirovog materijala ili pojedina „agregatna“ stanja koja veštački izaziva. Trn, kora, srž ili plod izvučeni su iz konteksta originalnog ambijenta i suočeni sa posmatračem u svojoj presnoj jednostavnosti. Gorenjem, oksidacijom, kidanjem i natapanjem ili propadanjem, drveni materijal je transformisan u ugljen, pulpu, papir, piljevinu ili pastu i gradi slikarska ili skulptorska rešenja svedenog prirodnog kolorita. Na analitički i studiozan način Gajićeva svoj likovni rad fokusira na cikličnu osobinu materije ili na prirodu prirode. Obrazujući kompleksne nizove koreografijom drvenih derivata i njihovih reljefnih tragova na platnu, Gajićeva usmerava apstraktne tokove ka ideji kretanja i aktivnosti. Ponovljeni, filtrirani ili svedeni na poteze, ovi tokovi otisnuti su na mini seriju ručno pravljenih papira.  Sa druge strane, izvestan broj uzoraka, bilo da su u pitanju nijanse pastuozne piljevine ili sabrana raznolikost veličina i oblika čvorova ukradenih sa živih stabala, diktiran je poznatim minimalističkim zavetom reda i strukture. Upadljive osobine gotovo svih elemenata postavke jesu njihova efemernost i palpabilnost.

Kvalitativna svojstva materijala kojima Gajićeva suprotstavlja posmatrača pozivaju na interakciju. Skulpturalna prisutnost njenih radova dovodi taktilne i vizuelne utiske u nivo jednake važnosti. Taktilnost je sama po sebi senzualna, i iako možda u nameri neplanirano, radovi poput valjkastih komada bambusa naježenih trnovima, ili izolovane sugestivne forme čvorova obavijaju se oko jukstapozicije muškog i ženskog, plodnosti i reprodukcije ali i odjekuju ženski bunt.

Pitanje odnosa čoveka i prirode – priroda kao likovni medij, srž je ekološkog principa mišljenja koji prožima svu likovnu produkciju Gajićeve.  Drveni materijal sakupljen na raznim mestima, aktuelizovan u specifičnom prostoru gradi estetiku punu kontadiktornosti – slikarskog i skulptorskog, ličnog i univerzalnog, čulnog-telesnog i introspektivnog.



Mina Rakidžić


 



Datum objavljivanja: 31.01.2018.