Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Kritičari su izabrali 2022.

Kritičari su izabrali 2022. Apstraktni pejzaž 2,0 14.01.2022-24.02.2022, 12:00-20:00
Likovna Galerija KCB-a

 



 


KRITIČARI SU IZABRALI 2022: APSTRAKTNI PEJZAŽ 2.0

Kustoskinja: Ana Ereš

Umetnici: Dušica Dražić, Siniša Ilić i Bojan Đorđev, Ivana Kličković, Žolt Kovač, Nikola Marković, Goran Micevski, Vladimir Nikolić, Ivan Petrović, Ivan Šuletić



Likovna galerija, Knez Mihailova 6

14. 1 – 24.2. 2022.



U ciklusu Kritičari su izabrali – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od 1967 – Ana Ereš, istoričarka umetnosti i dobitnica Nagrade Lazar Trifunović za 2017, priredila je aktuelnu izložbu za 2022.



…Izložba Apstraktni pejzaž 2.0, koja se održava u okviru programa Kritičari su izabrali, podstaknuta je slojevitom istorijom izlagačkog prostora u kome se održava i razvija se kao komentar na jednu tačku ove istorije – pomenutu izložbu Apstraktni pejzaž iz 1962. godine. Isto kao što Čelebonović pojam preuzima iz francuske kritike modifikujući mu značenje, tako se i za potrebe ove izložbe pojam apstraktni pejzaž koristi „bez krutosti i statičnosti, kao kontekstualni povod za sučeljavanje pogleda savremenih praksi umetnica i umetnika na pejzaž. …Izložba Apstraktni pejzaž 2.0 se ne ograničava na formalno apstraktni jezik slike, već okuplja stavove umetnica i umetnika koji sa različitih metodoloških, medijskih i semantičkih polazišta preispituju pejzaž kao žanr, motiv ili kontekstualni i jezički okvir svojih umetničkih ispitivanja…



Ana Ereš je naučna saradnica na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bavi se istraživanjem modernizma, istorije izložbi i jugoslovenskog umetničkog prostora u 20. veku. Objavila je publikacije: Mrđan Bajić: skulptotektura (2013), Skulptura: medij, metod, društvena praksa (2016, kourednica), Marko Čelebonović (2017; 2018, koautorka), Jugoslavija na Venecijanskom bijenalu (1938-1990): kulturne politike i politike izložbe za koju je dobila Nagradu Pavle Vasić. Dobitnica je Nagrade Lazar Trifunović za kritičko pisanje o umetnosti (2017).


 



Datum objavljivanja: 19.01.2022.