Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Kosmička harmonija Milice Živadinović

U subotu, 16. maja u 19 časova u Kulturnom centru Srbije u Parizu, otvara se izložba autorke Milice Živadinović pod nazivom "Kosmička harmonija", Izložbu otvara Njegova Ekscelencija Dušan T. Bataković, Ambasador Srbije u Francuskoj.

Novi projekat Milice Živadinović, "Kosmička harmonija", inspirisan je fenomenom svemira i sastavljen od dve celine : "Vremena tetraktisa" i  "Vizija Univerzuma". Potka ovog projekta počiva na ideji o postojanju odnosa između ljudskog oka i planetarnog sistema, te se likovni aspekt jedne celine obraća ljudskom oku koje je tvorevina i tvorac Svetlosti - one koja se nalazi u nama i one koja je apsolutna, a plastični aspekt druge celine upućuje na kosmos i njegovu misterioznu i nedokučivu dubinu nalik zenici oka. Rezultat ove konvergencije ogleda se u izuzetnom umetničkom izrazu koji prikazuje mogućnost odnosa između ideje i simbola, ali i podstiče gledaoca na razmišljanje o misteriji univerzuma koji postoji u ljudskom biću.

"Slika kosmosa" se sastoji od izbora slika iz ciklusa  "Cosmic’Eye". Osećajnost slikarske svesti predočava aktuelno stanje duha vremena i prianja uz snažan napredak nauke, ali istovremeno poentira stagnaciju i pad moralnih vrednosti u društvu. Zbog toga nam ove forme otkrivaju principe jednog likovno-plastičnog sistema autonomne umetničke vrednosti. Mašta otvara dubinu prostora, a duh slikara modeluje ubedljivost slike.

Pogleda tako uperenog u svemir i kovitlac zvezdanih gradova, stvaralačka mreža Milice Živadinović proteže se u neistraženi prostor, u to vreme-prostor koje naziva "Vreme tetraktisa". Veza između kosmičkih pejzaža i filozofskog pojma nalazi se u misli grčkih filozofa po kojoj se "misterija univerzuma može dokučiti samo uz pomoć brojeva i oblika", te je instalacija planetarnog sistema "Cosmic’Eye NGC 160509 " organizaovana prema pitagorejskoj simbolici brojeva zasnovanoj na specifičnoj figuri – Tetraktisu. Ova dekada je najsvetiji broj - simbol kosmičke kreacije, ali i osnova muzičke harmonije, sveta i Kosmosa. U njemu se stiču svi postojeći i napredni principi božanskog.

Predstavljen jednakostraničnim trouglom koji u prostoru čine deset sfera,  "Tetraktis" Milice Živadinović otkriva beskonačno bogatstvo dekade sastavljeno od zbira četiri prva broja: 1+2+3+4=10, dok svaka planeta simbolizuje elemente pitagorejske piramide. Uz pomoć moderne asocijacije i savremene tehnologije instalacija postaje bliska i komunikativna, a nauka i filozofija dobijaju humanoidnu dimenziju.

Kroz razmišljanje o nepromenjenom i večnom položaju čoveka, nekad i sad, ali i prolaznoj ljudskoj egzistenciji izgubljenoj u svemiru, Kosmicka Harmonija postavlja elementarna pitanja o našoj prirodi : ko smo mi, šta zapravo znamo, kuda idemo? Pitanje koje je istovremeno aktuelno i večno, a odnosi se i na blisku budućnost sveta u kome živimo.

Izložba slavi Međunarodnu Godinu Astronomije (MGA 2009), ali i samu naučnu disciplinu, njen doprinos društvu i kulturi, a u okviru proslave četristogodisnjice od prvog astronomskog posmatranja Galilea Galileja uz pomoć teleskopa 1609. godine.

Datum objavljivanja: 13.05.2009.