Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Jelena Jocić: Prostori 48#...

U okviru virtuelne izložbe Prodajna Galerija „Beograd“ predstavlja umetnicu Jelenu Jocić i izbor grafika objedinjenih u okviru izložbe Prostori 48#...

 



 


Sedam grafika koje publika može da vidi ovom prilikom rađene su u tehnikama CGD  i sito - štampa. Ovim ciklusom Jelena Jocić nastavlja da razvija svoja iskustva sa prostorom.


Jelena Jocić je izabrala zgradu BIGZ - a kao pokretača svog umetničkog doživljaja. Fotografisala je detalje, celine enterijera dočaravajući beskraj prostora. Kadriranjem je ukinuta percepcija dimenzija tako da nije moguće odrediti realne dimenzije prostora. Kasnijom obradom fotografija u tehnici foto-litografije dobijeni su segmenti prostora savremenog enterijera koji pojednica svodi na deo kolektiva. Ipak svako ko vidi ova ostvarenja doživljava ih na svoj način čime individualnost pojedinca stupa u prvi plan. U okviru izložbe možete da vidite šta sama umetnica kaže o svom stvaralaštvu, da provirite u atelje i pročitate tekstove Jelene Krivokapić, Sanje Todosijević i Bratislava Ljubišića.



Sanja Todosijević izdvaja u tekstu pisanom povodom izložbe Jelene Jocić u prodajnoj galerija Beograd, 2016: “Prema Ožeovim antropološkim razmatranjima, stepeništa, hodnici i liftovi tipični su primeri tranzitnih područja definisanih kao nemesta. Pojam nemesta on tumači kao suprotnost utopiji ,,ono postoji a da u sebi ne razvija nikakve organske društvene veze.”  Ipak, ispostavilo se da su upravo oni  važna središta koja omogućavaju komunikaciju, granična područja  razdvajanja, ali jednako i povezivanja, mesta koja postaju prostori zahvaljujući dodeljenim značenjima i funkcijama. U tom smislu bi baš međuprostori jednog višenamenskog istorijskog zdanja gde se ukrštaju namene, prepliću sadržaji, susreću  kreativne energije savremenog urbanog  života  mogli biti područja gde nastaju  neke nove utopije, neostvarive u društvenoj realnosti, ali prosperitetne i istinski življene u svakodnevici koja kreira identitet svakog grada (M. Ože, Nemesta, Beograd 2005)“. 

Jelena Krivokapić u tekstu povodom izložbe u Grafičkom kolektivu 2011. godine navodi: „Dostignuća modernističke arhitekture 20. veka, viđena u svom istorijskom kontinuitetu, ali i od strane savremenika konačno doživljavana u svojoj realnoj dimenziji iskustva mesta – života svakodnevice i obitavanja, prolaza, protokola i društvene interakcije ili kao predmet puke meditacije i fantazmagoričnih projekcija – postala su vremenom povod za sve kompleksnije interpretacije umetnika. Definisani svojom primarno funkcionalnom ekstenzijom i merom inicijalne transparentnosti, geometrijskim purizmom itd, modernistički prostori, predmeti interesovanja sa inicijalno pozitivnim društveno-utopijskim konotacijama, koegzistiraju uporedo sa predstavom o represivnim ideološkim implikacijama sopstvenog geometrijskog poretka na život ljudi. Ovakvi prostori često su indikativno nazivani i „modernističkim kavezima“.







Jelena Jocić rođena u Beogradu 1970. godine. Diplomirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1997. godine na odseku grafike, magistrirala 2000, u klasi profesorke Biljane Vuković. Doktorirala je i stekla zvanje doktora umetnosti 2017. godine kod mentora red. prof. dr Dimitrija Pecića, u okviru Univerziteta umetnosti u Beogradu. U toku osnovnih studija bila je dobitnik Republičke fondacije za razvoj naučnog i umetničkog podmlatka Srbije, i dobitnik je nagrade za najbolju grafiku na osmom i devetom jugoslovenskom bijenalu studentske grafike.  U periodu оd 1998 – 2002. godine u okviru projekta za talentovana lica radila je na katedri za grafiku na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2003. godine radi kao profesor strukovnih studija na Visokoj školi strukovnih studija – Beogradska  politehnika, na Odelenju za dizajn. Do sada je imala osam samostalnih izložbi, i preko stočetrdeset grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Izlagala je u Njujorku, Parizu, Luksemburgu, Liežu, Kvebeku, Solunu, Sao Paulu, Seulu, Madridu, Budimpešti, Istambulu, Stokholmu, Skoplju i na mnogim medjunarodnim bijenalima i trijenalima grafike. Dobitnik je nekoliko nagrada iz oblasti grafičke umetnosti. Nаjznačajnija nagrada iz oblasti grafike Nagrada Mali pečat 2010. godine. Rad „Mostovi” nalazi se u kolekciji Muzeja grada Beograda. U udruženju likovnih umetnika Srbije je od 1998. godine. Član je umetničkog saveta i upravnog odbora Galerije Grafički kolektiv u Beogradu od 2011. godine


 



Datum objavljivanja: 01.11.2018.