Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Jagoda Mićović: Noć na zemlji bez snova

Vođenje kroz izložbu "Noć na zemlji bez snova" - Jagoda Mićović. Pozivamo vas na druženje sa umetnicom Jagodom Mićović i vođenje kroz izložbu "Noć na zemlji bez snova". Vođenje će se održati u galeriji PRO3OR u subotu u 18 časova.

 


 


Radovi predstavljeni na izložbi „Noć na zemlji bez snova“ nastajali su sukcesivno tokom proteklih pola godine i predstavljaju odraz i trag 'transformišućeg' perioda života umetnice. Nedavni lični traumatični događaji izmestili su je i naveli da potraži i definiše sebe (da ‘dođe sebi’) a samostalna, intimna, dubinska potraga dovela ju je do horizonta života i umetnosti. S verom u introspekciju zatresla je i zavrtela taj horizont i sa publikom podelila sveže zapise ličnih životnih meandriranja i samospoznaje - plod često problematizovane strastvene veze unutrašnjeg razvoja i stvaranja.





Safari lov na sebe



Motivi koji su se Jagodi nametali i koje je koristila u građenju vizuelnog simboličkog narativa ukazuju na putovanje, safari i egzotiku - tu su mapa i predeli, divlje životinje, koža jelena , žena sa puškom… Osećaju se uzbuđenje, opasnost, brutalnost i neizvesnost pred divljim i nepoznatim otkrićima. Crteži su na momente ovlašne, primitivne skice a na momente se izraz pretvara u opsesivno-minuciozno građene simboličke predstave i u odnosu na to možemo ih razdvojiti na zabeleške određenih procesa i arhetipski statične predstave kao što su veliki crteži na slikarskim platnima. Ukupan registar korištenih simbola određuje i prirodu putovanja kao safari lova na sebe. Sebe kao egzotičnog primitivca, ranjenog i proteranog iz prirodnog staništa sopstva.



Od Brisela do sebe dugačak je put



“Šta me određuje?” je trofejno pitanje ovog putovanja, izbrijano na koži jelena. Ta koža divljeg stvora je membrana bića, referentna tačka u odnosu na koju sve ostalo postoji isključivo kao sadržaj koji je izvan ili unutar nje. Tako se i traženje statičke tačke lične stabilnosti i vrednosti kreće napipavanjem prostora unutra i spolja. Ko i šta me definiše? Gde je moj/naš centar? Ko sam ja a ko su oni? U odnosu na koga i šta sam dobro ili u odnosu na koga ili šta mi je loše? Gde na toj mapi osećam moć a gde sam bespomoćna? ,Mapa Evrope ili snovi bez sna' je mapa svesno prihvaćenog konstrukta, ponavljanje mita da su centar, moć i odgovornost izvan nas. Težak život na periferiji teritorije još je teži psihološki jer negira sopstvenu važnost i zavodi na depresiju i samozaborav. Na poziciji periferije nemoć se progresivno multiplicira i iscrpljuje.



Nagon, strast i mir



Izložba je nastajala kao sredstvo svesne artikulacije psihološkog haosa . Jagoda je kretala od simbola i uzbudljivih vizuelnih nadražaja koje je ugrađivala u tok, proces, tkanje, priču. Jedna od takvih, za umetnicu, stimulativnih slika je stara fotografija njene majke na kojoj ona mlada, lepa i odlučna nišani sa puškom u rukama. Rad ,U mojim rukama' je prelomna tačka u ritmu i toku izložbe i deo je niza od tri monumentalna, ikonična crteža na sirovim slikarskim platnima. Ovi crteži - ,Mapa Evrope ili snovi bez sna', ,Planina zvana Opsesija' i ,U mojim rukama', su fragilni ali i snažni u efektu. Bledi trag grafitne olovke na zagužvanim, ‘naturalnim’ platnima stvara utisak da su poruke koje oni nose važne, drevne – arhetipske, poruke iz nesvesnog. Efekat bleđenja i nestajanja dočarava njihovo trajanje u vremenu i pre njihovog ukazivanja u svesti umetnice. Tako je motiv žene koja drži oružje tj. moć i kontrolu otrežnjujući i osvešćujući. Kroz pucanj snažne žene prelama se i ritam izložbe i prekida se haotični, niski registar nagonske energije koji kulminira u video crtežu “Preživljavanje”. Haos instikata koji nose nemirni, isprekidani crteži i pokretne slike lova i parenja prekida se pucnjem i kanališe se i ‘kultiviše’ u proces individuacije. Umetnica se u krajnjoj instanci smiruje i prepušta „opsesivnom“ građenju crteža grandioznog planinskog venca koji po jungovskoj analitičkoj teoriji simbola može da se tumači kao put ličnog razvoja.



Marija Radoš







Jagoda Mićović završila FLU u Beogradu, smer slikarstvo 2009, god. Doktorske umetničke studije završila na FLU kod Milete Prodanovića , 2015 god. Realizovala 12 samostalnih izlozbi u zemlji i inostranstvu, preko 40 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu (Brisel, Grac, Sofija, Solun, Hjuston, Diseldorf, Zagreb, Rovinj, Rikona).



Nagrade:



„Velika nagrada Beta i Rista Vukanović, slikari“ školske 2008/09, najpresižnija nagrada od matičnog fakulteta za najbolje izvedeni umetnički rad.

„Perspektive 08“ u 2009. godini od umetničke organizacije Art klinika- Led Art iz Novog Sada.

Nagrada za pordšku i doprinos u likovnim istraživanjima u 2009. godini, Salon mladih 2009 - Galerija Garden art iz Sombora.

Nagrada knjižare – komision Talent iz Beograda.


Bila je stipendista Ministavrstva Prosvete RS, Ministavrsva omladine i sporta RS, Grada Geograda i Grada Diseldorfa. Gostujuća umetnica Kulturamt-a u Diseldorfu na Kunstpounkt 2012. Radovi se nalaze u javnim zbirkama: UH Clear Lake Hjuston, Centra za grafiku i vizuelna istraživanja u Beogradu, Kulturamt u Diseldorfu, kao i u monografijama: Univezitet Umetnosti u Beogradu, Beograd 2012; Eutanazija 2009-2011, Novi Sad, 2012; i u privatnim kolekcijama: Njujorku, Visbadenu, Londonu, Briselu, Rimu, Melburnu, Podgorici, Banja Luci i Beogradu.


 



 


 


Datum objavljivanja: 31.05.2017.