Radionica za srednjoškolce "Izrazi se crtežom 2 - Ekologija", voditeljke Ane Nedeljković održaće se u Studentskom kulturnom centru, od 17. - 26. aprila. Izložba se otvara 29. aprila u 19 sati i traje do 3. maja. Učestvuju učenici Prve beogradske gimnazije i Gimnazije Sveti Sava.
Sadržaj programa:
Radionica „Izrazi se crtežom 2-ekologija“ predstavlja nastavak projekta započetog kreativnom crtačkom radionicom „Izrazi se crtežom“ koja je održana u januaru 2009. u galeriji SKC. Namenjena je učenicima srednjih škola koji ne moraju da imaju posebno predznanje i crtački talenat, ali imaju potrbu da se kreativno izražavaju putem umetnost.
Tema radionice je veza umetnosti i ekolgije, kao način da se ostvari kontekst za razumevanje i našu odgovornost prema ekološkim problemima i mogućnostima konkretnog delovanja na poboljšanju situacije. Ovakva u svetu već rasprostranjena praksa omogućila bi polaznicima da jasno i kreativno iskažu svoje lične stavove o ovoj temi, kao i da svojim radovima doprinesu podizanju opšte ekološke svesti sugrađana.
Fokus radionice bi bio na konkretnim mogućnostima umetničkih ekoloških akcija u našem neposrednom okruženju. Polaznici bi koristiti njima blizak vizuelni jezik stripa i crtanog filma. Program bi bio jasno definisan po danima i uključivao bi izradu ekoloških stripova, mogućnost delovanja putem kreativnih ekoloških kampanji ( izrada postera, flajera i nalepnica koje bi bile deljene sugrađanima), „umetnost reciklaže“ odnosno ispitivanje načina na koji se odbačeni i neupotrebljivi predmeti mogu pretvoriti u umetnička dela; izradu skica kreativnih zelenih površina koje bi ne samo ulepšale već i pomogle našem grada; kolektivne crtačke akcije u javnom prostoru koje za cilj imaju podizanje opšte svest sugrađana o ovoj temi. Program bi pratila svakodnevna, uzrastu prilagođena predavanja sa primerima savremene ekološke umetnosti i kreativnih ekoloških akcija. Potencirao bi se grupni rad, u cilju ukazivanja na jedno od osnovnih ekoloških stavova da je sudbina planete naša kolektivna odgovornost a da svako od nas treba početi sa delovanjem od svog neposrednog okruženja.
1 dan
UVOD. KREIRANjE KARAKTERA KAO NOSIOCA EKOLOŠKE PORUKE
Upoznavanje. Uvodno predavanje sa predstavljanjem programa radionice i osnovama kreiranja stripskog karaktera.
Zadatak : Kreiranje karaktera
Na osnovu uputstava i pokazanih primera svaki od učesnika dobija zadatak da kreira svoj karakter iz stripa ili crtanog filma koji će tokom radionice koristiti za diskutovanje njima bliskih ekoloških tema. Fokus bi bio na mogućnostima kreiranja životinja kao karaktera iz stripa. Instruktor bi pokazivao neke od načina kako to može da se uradi. Tehnika: flomasteri, grafitna olovka, bojice na papiru formata A4.
Zadatak :Pravljenje „art kontejnera“
Posle kratkog uputstva o tome da će se tokom radionice kad god je to moguće reciklirati odbačeni materijali za izradu skica, crteža i umetničkih predmeta, polaznici diskutuju o tome koje materijale bi mogli da koriste i u galeriji se organizuju „kontejneri“ u kojima će se tokom radionice skupljati materijal za radove (plastična ambalaža, tetrapaci, stara hartija i kartoni ali i interesantni odbačeni predmeti koji su izgubili svoju početnu funkciju)
Kraj 1 dana: Na kraju dana polaznici kače svoje radove po zidovima galerije i kolektivno ih analiziraju.
2 dan
KREATIVNA EKOLOŠKA KAMPANjA
Uvodna prezentacija vizuelnih rešenja interesantnih ekoloških kampanja i diskusija o predstavljenom materijalu.
Zadatak: Polaznici dobijaju zadatak da osmisle svoju ekološku kampanju na temu koja je po njima najbitnija. Zapisuju različite predloge a zatim, koristeći karakter koji su kreirali izrađuju skice za plakate, flajere i nalepnice. Uz pomoć instruktora odabrani materijal svakog od učesnika se u Fotošopu priprema za štampu i potom šalje na štampanje. Tokom procesa pripreme diskutuje se o cenama akcije i materijala-kako da se minimalnim sredstvima postigne maksimalni efekat.
Pored predstavljanja štampaljnih plakata i flajera na završnoj izložbi, polaznici mogu da dele flajere i nalepnice po školama, mestima na koja izlaze, kao i drugom mestima o kojima bi se unapred dogovorili.
Tehnika: papiri, flomasteri, grafitne olovke, bojice, mogućnost kolažiranja starih novina, ambalaže i sl.
Kraj 3 dana: Polaznici predstavljaju svoje ekološke kampanje.
3 dan:
UMETNOST I RECIKLAŽA –NAĐENI PREDMET
Uvodno predavanje o brojnim primerima u istoriji umetnosti i savremenoj umetnosti gde su umetnici korististe odbačene predmete za izradu umetničkog dela.
Zadatak:
Predhodnog dana polaznici bi bili zamoljeni da od kuće donesu neki odbačeni predmet koji im je interesantan a više ne vrši nikakvu funkciju. Posle predavanja, organizuje se interna „izložba“ donesenih predmeta. Polaznici dobijaju specifičan formular koji treba kreativno da popune i ilustruju a koji sadrži pitanja o tome gde je predmet nađen, i čemu je služio. Polaznici bi pokušali da rekonstruišu celu njegovu istoriju od sirovine preko upotrebnog predmeta do broja ljudi i sati koji su bili potrebni da predmet nastane. (odgovore na ova pitanja moguće je predstaviti u obliku teksta, stripa, male umetničke knjige i sl.)
Zadatak:
Po završetku anket o donesenom predmetu polaznici prelaze na kreiranje svog umetničkog rada od donesenog predmeta, uz korišćenje ostalih raspoloživih materijala u „art kontejnerima“ u galeriji. Proces rada pratila bi detaljna fotodokumentacija.
Kao završni zadatak polaznici crtaju na ovaj način nastali rad.
Kraj 4 dana: Organizovanje napravljenih predmeta u galerijskom prostoru.
4 dan:
UMETNOST I RECIKLAŽA –„RECIKLIRANI GRAD“
Uvodna diskusija o radovima nastalim predhodnog dana radionice. Kraće predavanje na temu arhitekture i ekologije, i pokazivanje dodatnih primera savremene ekološke umetnosti.
Zadatak:
Polaznici se dele u pet grupa (iz praktičnih razloga). Svaka od grupa ima zadatak da od materijala iz „kontejnera“ kreira zajedničku maketu grada u kojem žive likovi koje su kreirali (materijal: različita odbačena ambalaža, lepak, selotejp, boje, olovke). Tokom izrade makete diskutuje se o tome kako bi taj grad funkcionisao i na koji način bi neki potencijalni ekološki problemi bili u njemu rešeni, zapisuju se predlozi i rade skice. Polaznici takođe komentarišu i gradove drugih grupa. Rezultat svakao ne mora da bude „stvaran“ grad sa svim svojim realnim atributima, već je cilj predstaviti grad iz mašte, i razviti svest o činjenici da je grad naš sredina u čijem osmišljavanju svi možemo da učestvujemo.
5 dan:
UMETNOST I RECIKLAŽA –FINALIZACIJA RADOVA, DISKUSIJA
Diskusija o radovima nastalim predhodnog dana radionice, i kraće predstavljanje još nekih od interesantnih pristupa ekološkim temama u savremenoj umetnosti, sa posebnim osvrtom javno prezentovanje umetničkih radova.
Zadatak:
Uz kolektivnu diskusiju i individualne konsultacije sa voditeljem radionice, polaznici finalizuju svoje radove na temu umetnosti i reciklaže i dogovaraju se na koji način bi bilo najadekvatnije predstaviti ih na završnoj izložbi. Na taj način polaznici stiču veoma bitna iskustva o značaju adekvatnog javnog izlaganja svojih radova.
6 dan:
MALA ZELENA POVRŠINA KAO UMETNIČKI RAD
Uvodno predavanje o primerima lend arta kao umetničkog pravca koji se razvio šezdesetih godina i savremene, ekološki svesne prakse rada sa prirodnim materijalima.
Zadatak:
Cilj ovog zadatka je da se razmotri kako svako od nas može da unapredi svoju neposrednu okolinu. Polaznici izrađuju skice za kreativno i umetnički rešene male zelene površine u njihovom komšiluku, i sami sastavljaju spisak materijala koji smatraju da im je za to potreban.Pokazuju rešenja ostalim polaznicima i diskutuju.
Zadatak:
Polaznici dobijaju odštampane predloške gradskih lokacija na kojima bi mogle da se urede zelene površine i rade svoje predloge u formi skica.
7 dan:
REDIZAJN KONTEJNERA
Završni dan radionice bio bi posvećen redizajnu beogradskih kontejnera. Na ulici ispred galerije SKC (Ugao Kralja Milana i Resavske ulice) polaznici radionice bi izveli kolektivni crtački performans, tako što bi na kontejnerima (koji bi bili za određene vrste otpada) crtali svoje karaktere u konkretnoj ekološkoj akciji.
Ovakva akcija na jednoj od najprometnijih beogradskih ulica svakako bi imala za cilj podizanje ekološke svesti sugrađana i ukazivanje široj javnosti na mogućnost korišćenja umetnosti u ovakve svrhe. Takoće, ova akcija bi mogla da bude upotpunjena deljenjem pre toga kreiranih flajera i nalepnica.
*U slučaju lošeg vremena ceo preformans bi se izveo u galeriji, uz detaljnu video dokumentaciju koja bi kasnije bila prezentovana negde u javnom prostoru.
8-9 dan:
Rad na izložbi: Pregledavanje, analize i diskusije o radovima nastalim tokom radionice. Izbor radova za izložbu, tako da svi polaznici budu ravnopravno zastupljeni. Kolektivna diskusija o mogućim načinima postavke, gde polaznici stiču uvid u to koliko je važno prezentovati rad na adekvatan način. Učešće u tehničkoj postavci izložbe.
10 dan:
Otvaranje izložbe
Dani sa datumom Sati
(termini) Programski sadržaji
18.4.2009. 12-16č Kreiranje karaktera
21.4.2009. 12-16č Kreativna ekološka kampanja
22.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-nađeni predmet
23.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-„reciklirani grad“
24.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-finalizacija radova, diskusija
25.4.2009. 12-16č Mala zelena površina kao umetnički rad
26.4.2009. 12-16č Redizajn kontejnera
27.4.2009. Priprema izložbe
28.4.2009. Priprema izložbe
29.4.2009 Otvaranje u 19č Otvaranje izložbe i žurka
3.5.2009. Poslednji dan izložbe
Radovi sa radionice će takođe biti prikazani u okviru programa Noći muzeja u SKC, 16. maja 2009.
Predhodno realizovani programi sličnog sadržaja
Radionica „Izrazi se crtežom“, galerija SKC, Beograd
Od 9. do 21. januara 2009.
( Izložba radova od 21.-24.januara 2009.)
Projekat je podržan od strane Sekretarijata za sport i omladinu Beograda i Opštine Stari Grad
Autori projekta: Stevan Vuković, urednik likovnog programa, SKC i Ana Nedeljković, vizuelni umetnik
Voditelj programa: Ana Nedeljković
Program „Izrazi se crtežom“ osmišljen je kao sedmodnevna kreativna radionica namenjena srednjoškolskoj mladeži, bez ikakvog nužnog predznanja iz date oblasti. Otvorena je za svakoga, i optimalizovana prema sposobnostima, izražajnim mogućnostima i interesovanjima prosečnog srednjoškolca. Broj polaznika ograničen je isključivo praktičnim razlozima - da bi se omogućio individualizovani pristup svakom od njih.
Cilj programa je razvijanje aktivnog pristupa vizuelnom oblikovanju u različitim grafičkim medijima, od klasičnog crteža flomastera na papiru do računarski generisanog crteža, i njihove primene u različitim oblicima likovnog izražavanja u javnom prostoru („crtež koji se nosi“ – majice sa sopstvenom likovnom kreacijom, crtež na bilbordu, crtež kao osnova za murale i grafite, crtanje kao akcija u javnom prostoru).
Polazna tačka programa je kreiranje karaktera iz stipa ili crtanog filma, koji se daljim tokom radionice razvija i upotrebljava u oblikovanju različitih sadržaja sa ličnim stavom i porukom. Na ovaj način se kroz praktične zadatke i tom uzrastu blizak vizuelni jezik razvija aktivan odnos prema sferi vizuelnog i mladi ljudi se podstiču da iz pukih konzumenata sadržaja vizuelnih medija prerastu u one koji su u stanju i da ih kreiraju.
Radionica u osnovnoj školi EMS Neustiftgasse u Beču, u okviru projekta KulturKontakt Austria, u periodu oktobar – novembar 2007. godine.
Europaische Mittelschule Neustiftgasse
Neustiftgasse 100, A-1070 Wien, Austria
direktion@emsneustiftgasse.at
Autor projekta: Ana Nedeljković
Koordinator projekta: Mag. Irmgard Bebe, Kulturvermittlung, KulturKontakt Austria, irmgard.bebe@kulturkontakt.or.at
www.kulturkontakt.or.at
Universitatsstrasse 5, 1010 Wien, Austria, +43 523 87 65-36
Saradnik u EMS Neustiftgasse, Beč: Brigitte Schumy, profesorka engleskog i likovnog.
Radionica je realizovana u okviru projekta KulturKontakt Austria u kome su umetnici u rezidencijalnom boravku bili pozvani da u nekoj od bečkih osnovnih škola održe radionicu.
Osnovna škola EMS Nestiftgasse u kojoj je ova radionica održana je državna škola u kojoj su učenici veoma mešovite strukture, velikom procentom deca prve generacije imigranata. Stoga je, pored razvoja kreativnosti, ova radionica imala za cilj i pospešivanje integracije učenika koji su pripadali manjinskim socijalnim grupama.
Radionicu je pohađalo ukupno oko 120 učenika iz četiri različita odeljenja, starosti od 11 do 14 godina. Plan radionice se donekle razlikovao od za ovu priliku predloženog plana utoliko što su bili nižeg uzrasta, te su mnogi primeri iz umetnosti i dizajna bili izostavljeni. Na kraju radionice u školi je priređena izložba radova i foto dokumentacije..
Biografija instruktora:
Ana Nedeljković
rođena 1978. u Beogradu
Obrazovanje:
2006. diplomirala je slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića na Fakultetu likovnih umentosti u Beogradu, sa prosečnom ocenom 10,00 kao student generacije Fakulteta likovnih umetnosti i Univerziteta umetnosti u Beogradu. Dobitnica je Svetosavske nagrade republičkog ministarstva prosvete i sporta.
2007. završila je specijalističke, a trenutno je na doktorskim studijama na istom fakultetu.
Tokom studija član studentskog parlamenta. Školske 2004/05.obavljala je funkciju studenta prodekana FLU. Kao član studentskog parlamenta učestvuje u organizaciji brojih izložbi i manifestacija (izbor: projekti saradnje sa studentima umetničkih fakulteta Cetinja i Zagreba)
Od 2004. stipendista Republičke fondacije za talente, a tokomosnovih studija stipendista Grada Beograda.
Samostalne izložbe:
2006. “Zla Devojčica: najbolja sam!”, galerija FLU, Beograd
2007. “ Zla devojčica: seksualnost u zapadnoj umetnosti”, Dom Omladine, Beograd
2007. “Evil Girl Autonomous Zones”, Artist in Residence Exhibition, ArtPoint Gallery , Beč
2008. “Niko se ne plaši zečeva”, Galerija Remont, Beograd
Odabrane grupne izložbe:
2004. BELEF, u OKVIRU PROGRAMA Retrovision, video selekcija
2005. Aprilski susreti, SKC Beograd
2005. FLUID, Dom Omladine, Beograd
2006. Performans “Zla Devojčica” ,Mobile studio , Beograd (Public Art Lab, Berlin, Remont, Beograd)
2006.“Progresivne nade“, Galerija Haos, Beograd
2007. “Off-Center Femininities ”, Kimmel Center, New York; Else Gallery, Sacramento
2007. BELEF, bilbord: “Ostajem“
2008. Videomedeja, Novi Sad
2009. „Otkup umetničkih dela, gradska uprava sekretarijata za kulturu“, Magacin, Beograd
2009. Izložba novih članova ULUSa, Paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd
. Artist in Residence: 2007. KulturKontakt Artist in Residence, Vienna
Radionice:
2007. Radionica sa učenicima EMS Neustiftgasse (KulturKontakt), Vienna
2009. „Izrazi se crtežom“, Galerija SKC, Beograd
Radionica „Izrazi se crtežom 2-ekologija“ predstavlja nastavak projekta započetog kreativnom crtačkom radionicom „Izrazi se crtežom“ koja je održana u januaru 2009. u galeriji SKC. Namenjena je učenicima srednjih škola koji ne moraju da imaju posebno predznanje i crtački talenat, ali imaju potrbu da se kreativno izražavaju putem umetnost.
Tema radionice je veza umetnosti i ekolgije, kao način da se ostvari kontekst za razumevanje i našu odgovornost prema ekološkim problemima i mogućnostima konkretnog delovanja na poboljšanju situacije. Ovakva u svetu već rasprostranjena praksa omogućila bi polaznicima da jasno i kreativno iskažu svoje lične stavove o ovoj temi, kao i da svojim radovima doprinesu podizanju opšte ekološke svesti sugrađana.
Fokus radionice bi bio na konkretnim mogućnostima umetničkih ekoloških akcija u našem neposrednom okruženju. Polaznici bi koristiti njima blizak vizuelni jezik stripa i crtanog filma. Program bi bio jasno definisan po danima i uključivao bi izradu ekoloških stripova, mogućnost delovanja putem kreativnih ekoloških kampanji ( izrada postera, flajera i nalepnica koje bi bile deljene sugrađanima), „umetnost reciklaže“ odnosno ispitivanje načina na koji se odbačeni i neupotrebljivi predmeti mogu pretvoriti u umetnička dela; izradu skica kreativnih zelenih površina koje bi ne samo ulepšale već i pomogle našem grada; kolektivne crtačke akcije u javnom prostoru koje za cilj imaju podizanje opšte svest sugrađana o ovoj temi. Program bi pratila svakodnevna, uzrastu prilagođena predavanja sa primerima savremene ekološke umetnosti i kreativnih ekoloških akcija. Potencirao bi se grupni rad, u cilju ukazivanja na jedno od osnovnih ekoloških stavova da je sudbina planete naša kolektivna odgovornost a da svako od nas treba početi sa delovanjem od svog neposrednog okruženja.
1 dan
UVOD. KREIRANjE KARAKTERA KAO NOSIOCA EKOLOŠKE PORUKE
Upoznavanje. Uvodno predavanje sa predstavljanjem programa radionice i osnovama kreiranja stripskog karaktera.
Zadatak : Kreiranje karaktera
Na osnovu uputstava i pokazanih primera svaki od učesnika dobija zadatak da kreira svoj karakter iz stripa ili crtanog filma koji će tokom radionice koristiti za diskutovanje njima bliskih ekoloških tema. Fokus bi bio na mogućnostima kreiranja životinja kao karaktera iz stripa. Instruktor bi pokazivao neke od načina kako to može da se uradi. Tehnika: flomasteri, grafitna olovka, bojice na papiru formata A4.
Zadatak :Pravljenje „art kontejnera“
Posle kratkog uputstva o tome da će se tokom radionice kad god je to moguće reciklirati odbačeni materijali za izradu skica, crteža i umetničkih predmeta, polaznici diskutuju o tome koje materijale bi mogli da koriste i u galeriji se organizuju „kontejneri“ u kojima će se tokom radionice skupljati materijal za radove (plastična ambalaža, tetrapaci, stara hartija i kartoni ali i interesantni odbačeni predmeti koji su izgubili svoju početnu funkciju)
Kraj 1 dana: Na kraju dana polaznici kače svoje radove po zidovima galerije i kolektivno ih analiziraju.
2 dan: KREATIVNA EKOLOŠKA KAMPANjA
Uvodna prezentacija vizuelnih rešenja interesantnih ekoloških kampanja i diskusija o predstavljenom materijalu.
Zadatak: Polaznici dobijaju zadatak da osmisle svoju ekološku kampanju na temu koja je po njima najbitnija. Zapisuju različite predloge a zatim, koristeći karakter koji su kreirali izrađuju skice za plakate, flajere i nalepnice. Uz pomoć instruktora odabrani materijal svakog od učesnika se u Fotošopu priprema za štampu i potom šalje na štampanje. Tokom procesa pripreme diskutuje se o cenama akcije i materijala-kako da se minimalnim sredstvima postigne maksimalni efekat. Pored predstavljanja štampaljnih plakata i flajera na završnoj izložbi, polaznici mogu da dele flajere i nalepnice po školama, mestima na koja izlaze, kao i drugom mestima o kojima bi se unapred dogovorili. Tehnika: papiri, flomasteri, grafitne olovke, bojice, mogućnost kolažiranja starih novina, ambalaže i sl.
Kraj 3 dana: Polaznici predstavljaju svoje ekološke kampanje.
3 dan: UMETNOST I RECIKLAŽA –NAĐENI PREDMET
Uvodno predavanje o brojnim primerima u istoriji umetnosti i savremenoj umetnosti gde su umetnici korististe odbačene predmete za izradu umetničkog dela.
Zadatak:
Predhodnog dana polaznici bi bili zamoljeni da od kuće donesu neki odbačeni predmet koji im je interesantan a više ne vrši nikakvu funkciju. Posle predavanja, organizuje se interna „izložba“ donesenih predmeta. Polaznici dobijaju specifičan formular koji treba kreativno da popune i ilustruju a koji sadrži pitanja o tome gde je predmet nađen, i čemu je služio. Polaznici bi pokušali da rekonstruišu celu njegovu istoriju od sirovine preko upotrebnog predmeta do broja ljudi i sati koji su bili potrebni da predmet nastane. (odgovore na ova pitanja moguće je predstaviti u obliku teksta, stripa, male umetničke knjige i sl.)
Zadatak:
Po završetku anket o donesenom predmetu polaznici prelaze na kreiranje svog umetničkog rada od donesenog predmeta, uz korišćenje ostalih raspoloživih materijala u „art kontejnerima“ u galeriji. Proces rada pratila bi detaljna fotodokumentacija.
Kao završni zadatak polaznici crtaju na ovaj način nastali rad.
Kraj 4 dana: Organizovanje napravljenih predmeta u galerijskom prostoru.
4 dan: UMETNOST I RECIKLAŽA –„RECIKLIRANI GRAD“
Uvodna diskusija o radovima nastalim predhodnog dana radionice. Kraće predavanje na temu arhitekture i ekologije, i pokazivanje dodatnih primera savremene ekološke umetnosti.
Zadatak:
Polaznici se dele u pet grupa (iz praktičnih razloga). Svaka od grupa ima zadatak da od materijala iz „kontejnera“ kreira zajedničku maketu grada u kojem žive likovi koje su kreirali (materijal: različita odbačena ambalaža, lepak, selotejp, boje, olovke). Tokom izrade makete diskutuje se o tome kako bi taj grad funkcionisao i na koji način bi neki potencijalni ekološki problemi bili u njemu rešeni, zapisuju se predlozi i rade skice. Polaznici takođe komentarišu i gradove drugih grupa. Rezultat svakao ne mora da bude „stvaran“ grad sa svim svojim realnim atributima, već je cilj predstaviti grad iz mašte, i razviti svest o činjenici da je grad naš sredina u čijem osmišljavanju svi možemo da učestvujemo.
5 dan: UMETNOST I RECIKLAŽA –FINALIZACIJA RADOVA, DISKUSIJA
Diskusija o radovima nastalim predhodnog dana radionice, i kraće predstavljanje još nekih od interesantnih pristupa ekološkim temama u savremenoj umetnosti, sa posebnim osvrtom javno prezentovanje umetničkih radova.
Zadatak:
Uz kolektivnu diskusiju i individualne konsultacije sa voditeljem radionice, polaznici finalizuju svoje radove na temu umetnosti i reciklaže i dogovaraju se na koji način bi bilo najadekvatnije predstaviti ih na završnoj izložbi. Na taj način polaznici stiču veoma bitna iskustva o značaju adekvatnog javnog izlaganja svojih radova.
6 dan: MALA ZELENA POVRŠINA KAO UMETNIČKI RAD
Uvodno predavanje o primerima lend arta kao umetničkog pravca koji se razvio šezdesetih godina i savremene, ekološki svesne prakse rada sa prirodnim materijalima.
Zadatak:
Cilj ovog zadatka je da se razmotri kako svako od nas može da unapredi svoju neposrednu okolinu. Polaznici izrađuju skice za kreativno i umetnički rešene male zelene površine u njihovom komšiluku, i sami sastavljaju spisak materijala koji smatraju da im je za to potreban.Pokazuju rešenja ostalim polaznicima i diskutuju.
Zadatak:
Polaznici dobijaju odštampane predloške gradskih lokacija na kojima bi mogle da se urede zelene površine i rade svoje predloge u formi skica.
7 dan: REDIZAJN KONTEJNERA
Završni dan radionice bio bi posvećen redizajnu beogradskih kontejnera. Na ulici ispred galerije SKC (Ugao Kralja Milana i Resavske ulice) polaznici radionice bi izveli kolektivni crtački performans, tako što bi na kontejnerima (koji bi bili za određene vrste otpada) crtali svoje karaktere u konkretnoj ekološkoj akciji.
Ovakva akcija na jednoj od najprometnijih beogradskih ulica svakako bi imala za cilj podizanje ekološke svesti sugrađana i ukazivanje široj javnosti na mogućnost korišćenja umetnosti u ovakve svrhe. Takoće, ova akcija bi mogla da bude upotpunjena deljenjem pre toga kreiranih flajera i nalepnica.
*U slučaju lošeg vremena ceo preformans bi se izveo u galeriji, uz detaljnu video dokumentaciju koja bi kasnije bila prezentovana negde u javnom prostoru.
8-9 dan:
Rad na izložbi: Pregledavanje, analize i diskusije o radovima nastalim tokom radionice. Izbor radova za izložbu, tako da svi polaznici budu ravnopravno zastupljeni. Kolektivna diskusija o mogućim načinima postavke, gde polaznici stiču uvid u to koliko je važno prezentovati rad na adekvatan način. Učešće u tehničkoj postavci izložbe.
10 dan:
Otvaranje izložbe
Dani sa datumom Sati
(termini) Programski sadržaji
18.4.2009. 12-16č Kreiranje karaktera
21.4.2009. 12-16č Kreativna ekološka kampanja
22.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-nađeni predmet
23.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-„reciklirani grad“
24.4.2009. 12-16č Umetnost i reciklaža-finalizacija radova, diskusija
25.4.2009. 12-16č Mala zelena površina kao umetnički rad
26.4.2009. 12-16č Redizajn kontejnera
27.4.2009. Priprema izložbe
28.4.2009. Priprema izložbe
29.4.2009 Otvaranje u 19č Otvaranje izložbe i žurka
3.5.2009. Poslednji dan izložbe
Radovi sa radionice će takođe biti prikazani u okviru programa Noći muzeja u SKC, 16. maja 2009.
Biografija instruktora: Ana Nedeljković rođena 1978. u Beogradu. Obrazovanje: 2006. diplomirala je slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića na Fakultetu likovnih umentosti u Beogradu, sa prosečnom ocenom 10,00 kao student generacije Fakulteta likovnih umetnosti i Univerziteta umetnosti u Beogradu. Dobitnica je Svetosavske nagrade republičkog ministarstva prosvete i sporta. 2007. završila je specijalističke, a trenutno je na doktorskim studijama na istom fakultetu.
Tokom studija član studentskog parlamenta. Školske 2004/05.obavljala je funkciju studenta prodekana FLU. Kao član studentskog parlamenta učestvuje u organizaciji brojih izložbi i manifestacija (izbor: projekti saradnje sa studentima umetničkih fakulteta Cetinja i Zagreba) Od 2004. stipendista Republičke fondacije za talente, a tokomosnovih studija stipendista Grada Beograda.
Samostalne izložbe:
2006. “Zla Devojčica: najbolja sam!”, galerija FLU, Beograd
2007. “ Zla devojčica: seksualnost u zapadnoj umetnosti”, Dom Omladine, Beograd
2007. “Evil Girl Autonomous Zones”, Artist in Residence Exhibition, ArtPoint Gallery , Beč
2008. “Niko se ne plaši zečeva”, Galerija Remont, Beograd
Odabrane grupne izložbe:
2004. BELEF, u OKVIRU PROGRAMA Retrovision, video selekcija
2005. Aprilski susreti, SKC Beograd
2005. FLUID, Dom Omladine, Beograd
2006. Performans “Zla Devojčica” ,Mobile studio , Beograd (Public Art Lab, Berlin, Remont, Beograd)
2006.“Progresivne nade“, Galerija Haos, Beograd
2007. “Off-Center Femininities ”, Kimmel Center, New York; Else Gallery, Sacramento
2007. BELEF, bilbord: “Ostajem“
2008. Videomedeja, Novi Sad
2009. „Otkup umetničkih dela, gradska uprava sekretarijata za kulturu“, Magacin, Beograd
2009. Izložba novih članova ULUSa, Paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd
Artist in Residence: 2007. KulturKontakt Artist in Residence, Vienna
Radionice: 2007. Radionica sa učenicima EMS Neustiftgasse (KulturKontakt), Vienna, 2009. „Izrazi se crtežom“, Galerija SKC, Beograd