Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Izložba radova Radomira Damnjanovića Damnjana

Otvaranje: četvrtak, 31.avgust u 20h Kustos izložbe: Olivera Vukotić Organizacija: ULUS (Udruženje likovnih umetnika Srbije) MSUV - Radomir Damnjanović Damnjan, četvrtak 31.08.2017, Dunavska 37, Novi Sad


 


Izložba se realizuje kao deo novoustanovljene prakse da dobitnik nagrade na Jesenjoj izložbi priredi samostalnu izložbu u jednom od izlagačkih prostora ULUS-a. Laureat Jesenje izložbe 2016. godine je Radomir Damnjanović Damnjan, i u tom cilju je priređena izložba u galeriji ULUS, na kojoj je autor iz svog bogatog višedecenijskog opusa izdvojio četiri poglavlja: izbor iz serije Intervencije, 1972, prvi put prikazane na izložbi u Galeriji SKC 1973. i tri u Beogradu neizlagana ciklusa: Potezi četkom (Pennellate), radovi iz serije Lažni Manconi (Un falso Manzoni) i izbor iz serije Pozdrav iz Pekinga (Saluti da Pechino). Po rečima prof. Ješe Denegrija, istoričara umetnosti, umetnik smatra „da će u ovom trenutku upravo takvim izborom triju poslednjih segmenata svog opusa najprimerenije predstaviti svoje sadašnje umetničke preokupacije.“









Biografija: Radomir Damnjanović Damnjan je rođen u Mostaru 1935. Godine detinjstva i školovanja proveo je u Beogradu. Slikarstvo je studirao na Akademiji likovnih umetnosti u Beogradu. Diplomirao je (1957) i magistrirao (1959).  Od 1958. priredio je veliki broj samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Značajna je njegova saradnja sa članovim grupe Gorgona na čiji poziv je izlagao u Zagrebu 1962. godine. Od sedamdesetih godina živi i stvara u Milanu. Niz značajnih samostalnih izložbi koje je do danas održao u Italiji nastavljen je izložbom Identita u milanskoj Galeriji Federico Bianchi Contemporary Art (2015).


Kao predstavnik Jugoslavije izlagao je na nekim od najznačajnijih međunarodnih izložbi: Bijenale mediteranskih zemalja u Aleksandriji (1961), Bijenale u Sao Paolo (1963. i 1981), Dokumenta u Kaselu (1964), Bijenale mladih umetnika u Parizu (1965), Bijenale u Veneciji (1966. i 1976), Bijenale u Tokiju (1967), Non-aligned modernity, Eastern-European art and archives from the Marinko Sudac collection, FM Centro l' Arte Contemporanea, Milano (2016).


Dobitnik je prestižnih domaćih i inostranih nagrada i priznanja iz oblasti likovnog stvaralaštva: Nagrada Vanda Svevo na VII bijenalu u Sao Paolu (1963), Nagrada „Nadežda Petrović“ na III memorijalu Nadežde Petrović u Čačku, Oktobarska nagrada Beograda (1964), Nagrada I anala mladih u Beogradu (1965), prva nagrada na III trijenalu u Beogradu (1967), prva nagrada na Salonu u Zadru, prva nagrada na Internacionalnom bijenalu Dunav (1968), Nagrada II festivala video umetnosti Arte video in Europa u Lokarnu (1981), Nagrada „Nadežda Petrović“ na Memorijalu Nadežde Petrović u Čačku (1986), Nagrada „Sava Šumanović“ (2011), Nagrada na Jesenjoj izložbi ULUS-a (2016).


Damnjanovi radovi se nalaze u najuglednijim muzejskim kolekcijama u zemlji i regionu (Narodni muzej i Muzej savremene umetnosti u Beogradu, Savremena galerija Zrenjanin, Muzej savremene umetnosti u Zagrebu, Muzej moderne umetnosti u Ljubljani i dr.), a istovremeno su i deo umetničkih zbirki važnih svetskih muzeja (Narodna galerija u Pragu, Muzej moderne umetnosti - Centar Žorž Pompidu u Parizu, Bobur, Muzej Gugenhajm (Kolekcija Mekgrou Hil) i Biblioteka Muzeja Moderne umetnosti (MOMA) u Njujorku, Muzej konceptualne umetnosti (MOCA) u San Francisku i dr. kao i uticajnih privatnih kolekcija i galerija (Beograd, Kragujevac, Novi Banovci Muzej Macura-Zenit 1, Zagreb Zbirka Marinka Sudca, Milano, Amsterdam, Brisel, Prag, Antverpen, Njujork).


 





 


Datum objavljivanja: 28.08.2017.