Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Istorija, Akcija

Dragan Ilić, The People I Don't Like, interaktivni performans i Ješa Denegri, Egzistencija upisana u umetnost, Umetnost upisana u egzistencij (reč o radu Dragana Ilića), u subotu, 7. juna u 19h, u Centru za kulturnu dekontaminaciju.

 


THE PEOPLE I DON’T LIKE


(o performansu)


Svaki od malobrojnih nastupa njujorškog umetnika beogradskog porekla Dragana Ilica na ovdašnjoj umetničkoj sceni može se označiti kao svojevrstan pozitivni incident. Bilo da su u pitanju performansi i instalacije koje uključuju upotrebu desetina hiljada crvenih grafitnih olovaka, galerijske akcije sa robotima-crtačima ili produkcija edukativno-umetničkih hepeninga na novootvorenom International Test Site-u u okolini Beograda, svaki od ovih događaja nosi auru poduhvata čije se granice preispituju i pomeraju u ime umetnosti hrabrosti, rizika i provokacije.


Performans THE PEOPLE I DON’T LIKE, sopstvenu dramaturgiju zasniva na interakciji umetnika i publike a zamišjen je kao nesvakidašnja komunikacija čija su osnovna sredstva umetnikovo telo i glas i 50 hiljada oštro zašiljenih grafitnih olovaka koje su ostavljene na raspolaganju publici. Umetnik, u simbolickom činu žrtvovanja, preuzima različite identitete istorijskih savremenika čije nas prisustvo u ovoj situaciji nagoni na (re)akciju tokom koje njegova figura/telo postaje mesto iskaza i upisa povratne energije inicirane frustracijom simboličkim prisustvom navedenih ličnosti.


EGZISTENCIJA UPISANA U UMETNOST, UMETNOST UPISANA U EGZISTENCIJU,

(prof. dr. Ješa Denegri)



Ako za ikoga važi pojam "umetnik-nomad" onda to važi za Dragana Ilića, podjednako u životu, u neprekidnom kretanju od Beograda, Austrije, Australije, Amerike, Japana, Južne Koreje, Holandije,ponovo Amerike, natrag do Beograda, kao i u radu  od crteža, objekata, performansa, uličnih akcija, video-arta, kompjutera, robota, često sve u isto vreme. U pionirskim danima umetničke scene njujorškog Ist Vilidža bio je jedan od najzapaženijih aktera te scene. Nastupao je u galerijama Fesn Moda i Sivilian Verfeir u njihovim slavnim danima. Pridržavao se bojsovske devize "sve je umetnost, umetnost je sve", no do te je spoznaje stizao sopstvenim iskustvom. Veruje u to da sve što umetniku stoji na raspolaganju, od fizičke i mentalne energije sopstvenog tela i uma, do razvijenih tehnoloških pomagala, umetnik ima puno pravo da upotrebi shodno svom temeljnom umetničkom poimanju koje u slučaju Dragana Ilića glasi: egzistancija upisana u umetnost, umetnost upisana u egzistenciju.


 


 


Datum objavljivanja: 04.06.2008.