U sredu, 30. maja u 19. sati Muzej grada Beograda u Konaku kneginje Ljubice, otvara izložbu, "Interpolacije 1: Risto Stijović (1894-1974) - tihi šapat vetra", autor izložbe je Nada Seferović, kustos Muzeja grada Beaograda.
Interpolacije 1: Risto Stijović (1894-1974): tihi šapat drveta
Autorka izložbe Nada Seferović, kustos Muzeja grada Beograda
Muzej grada Beograda
Konak kneginje Ljubice
/// Amam
maj – septembar 2012.
Na otvaranju će govoriti:
Danica Jovović Prodanović, direktorka Muzeja grada Beograda
mr Nada Seferović, kustoskinja Muzeja grada Beograda
Izložba RISTO STIJOVIĆ (1894-1974): tihi šapat drveta najavljuje početak serije izložbi iz Zbirke savremene umetnosti Muzeja grada Beograda koje će pod naslovom INTERPOLACIJA, realizovati kustos mr Nada Seferović i publici predstaviti radove koji su usled različitih okolnosti, a pre svega nepostojanja stalne postavke, retko izlagani. U istorijskom okruženju, u objektima muzeja u sastavu koji su obeleženi svojim značajem i pričom, biće postavljena dela iz drugih perioda ostvarajući poseban, novi odnos sa prostorom, ali i ostalim muzejskim eksponatima. Namera je da se publika iznenadi, isprovocira i navede na još jedan vid promišljanja izloženih dela i prostornog konteksta, a li istovremeno i da se još jednom ukaže na činjenicu da su vrhunska umetnička ostvarenja zbog, nebrige i nedostatka prostora, često skrivena od očiju javnosti.
Danas se u Muzeju grada Beograda čuva desetak dela Riste Stijovića, među kojima se ističu tri skulpture – ovde izložene – koje pripadaju jednoj od tri tematske celine kojima se umetnik čitavog života bavio, onom, kako je pisao Todor Manojlović, koja pripada „'najboljem delu njegovog opusa – ženskoj figuri''. Radi se o dva poprsja – Glava žene iz 1936. i Glava devojke iz 1959. kao i izuzetno zanimljivoj sklupčanoj figuri žene koja pere kosu, pod izvornim nazivom Toaleta, iz 1963. godine. Ova tri dela, iz različitih ali upravo ključnih za njegova dostignuća vremenskih perioda, nose u sebi sve one karakteristike koje su svrstale skulpturu Riste Stijovića – prethodno proslavivši je u zahtevnom i rafiniranom Parizu – u sam vrh umetničkog stvaralaštva u našoj zemlji.
Kamerna postavka dela Riste Stijovića u Konaku kneginje Ljubice, "tihi šapat drveta" tihi je odjek, podsećanje na vreme kada se upravo u ovom objektu u Beogradu odpočelo sa sistematskim izlaganjem savremene umetnosti.