Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Grafički kolektiv

Ljubitelji grafike u julu mesecu mogu u Grafičkom kolektivu da pogledaju tri izložbe. Jelena Sredanović (Novi Sad), Otisci prirode, grafike, 30. jun - 12. jul,
Irfan Handukić (Bosna i Hercegovina), grafike, 14-26. jul, Lana Pejović (USA), crteži, 28. jul - 9. avgust

 


 


Jelena Sredanović (1982), završava magistarske studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.Svoj magistraski rad posvetila je drevnoj tehnici drvoreza jer, po rečima same autorke, "tekstura drvene matrice poseduje likovnost samu po sebi, tako da ona postaje aktivan činilac njenog rada, ravnopravan sa crtežom."Finu transparentnost svoje grafike ona ostvaruje i izborom osetljivog japanskog papira koji je deo ovog u osnovi poetičnog stvaralačkog koncepta. Boje iz prirode kao da su prevučene koprenom sna, a uslojenost otiska doprinosi da se one optički mešaju u oku posmatrača, a ne na hartiji. Smišljenim postupkom raslojavanja i objedinavanja, otisci svojim međusobnim delovanjem i vizuelnom razmenom postaju deo jedinstvene grafičke celine.


 


 


Irfan Handukić (1950), završio Pedagoški fakultet, odjel grafika, u Rijeci i postdiplomski studij na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Izlaže od 1971; samostalno i kolektivno u zemlji i inostranstvu, gde je i nagrađivan."Sve one zanatske tajne koje mora posjedovati dobar i iskusan grafičar čine ga osobom napete osjećajnosti: istančanog sluha za resku zvučnost metala, oštrog oka za savršenu preciznost traga, osjetljivim za kvalietnu strukturu papira i iskustvo koje se posjeduje u samim vrhovima prstiju." iz teksta Aide Abadžić Hodžić


 


 


Lana Pejović (Beograd, 1948), od 1957. nastanjena u Americi. Studirala umetnost u SAD i Italiji (Firenca i Rim).  Postdiplomske studije završila je 1973. na Tyler School of Art u Filadelfiji. Radi  kao profesor slikanja i crtanja na školi umetnosti, Institute of Technology, Rochester. Izlaže od 1974. samostalno i kolektivno u New Yorku, Pensilvaniji, Kanadi. Lana Pejović je 1981. godine priredila svoju prvu izložbu u rodnom Beogradu, a tematsko svođenje utiska prirode na repeticiju crno-bele siluete pejzažne situacije, obeležila je tadašnju postavku. I danas se njena stvaralačka sofisticiranost po/vezuje sa prirodom/pejzažom ako ovaj pojam razumemo felksibilno, kao vidljivu prisutnosti kosmičkih sila i/ili kolorističke etide na tragu opservacije fragmentiranih stanja plenera. U ovim gotovo dnevničkim beleškama crteži i monotipije isijavaju energiju trenutka i delikatan senzibilitet koji premošćuje život ispresecan pukotinama u vremenu.


 


 


 


Datum objavljivanja: 17.06.2008.