Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Final Shot - Final Cut

Nakon projekcije filma autora Slavka Bogdanovića, Final Shot - Final Cut, uslediće razgovor o radu umetnika na kome će učestvovati: Živko Grozdanić, Slavko Bogdanović, Slavko Timotijević, Miško Šuvaković i Vladan Jeremić.

 


"...Srpski otac simbolizuje brigu. I patnju. Tokom druge polovine 20. veka Dobrica Ćosić se nalazi na poziciji državnog disidenta. Kao disident Ćosić nije morao napuštatiJugoslaviju niti je ikada bio hapšen. Ali posle Rankovićevog smenjivanja i demonstracija na Kosovu 1968, Ćosić javno kritikuje Tita i posle toga napušta javne funkcije i posvećuje se svojevrsnom "nacionalnom radu". S obzirom da je ostao u Jugoslaviji, stvorio se mit o Dobrici koji je stalno tu, među nama, koji nije imao pravo javne reči, ali se uvek znalo šta misli. Odsustvo iz javnosti stvaralo je auru tajnosti oko njega, a činjenica da je ipak ostao odavala je utisak da je moćan i zaštićen. U Final Cut-u Slavko Bogdanović izvodi narodni performativ simbolično ubijajući dijaboličnu narav onog koji ne može da umre (undead) ritualnim metodom ubistva srebrnim metkom. Ideologija krvi i tla (Blut und Boden) jeste dijabolična praksa koja u slučaju sprečavanja ili lečenja zahteva posebne i kompleksne rituale. Srebrni metak, Enola Gay, Drezdenske noći ili indijanske sekire su egzorcističke seanse u kojima se dijabolička praksa ritualno likvidira i zadaje završni udarac ili Final Cut..."


 


Datum objavljivanja: 12.03.2008.