Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Elena Bellantoni: On The Breadline

Projekat počinje u Beogradu krajem marta, kustoskinja je Benedeta Karpi de Resmini, a promovisan je od strane Wunderbar Cultural Projects – kulturne asocijacije koja je osnovana kroz uzajamno razumevanje 5 profesionalaca iz sveta umetnosti i kulture.


 


On The Breadline, pobednik IV izdanja  Italian Council (2018) – takmičenja organizovanog od strane Generalnog direktorata za savremenu umetnost i arhitekturu i urbane periferije (DGAAP) – ogranka italijanskog Ministarstva za kulturno nasleđe i aktivnosti, radi promocije italijanske savremene umetnosti u svetu – je putujući projekat Elene Belantoni koji se odvija tokom jedne godine i pokriva “liniju hleba” u 4 države: Italiji, Grčkoj, Srbiji i Turskoj.



Projekat počinje u Beogradu krajem marta, kustoskinja je Benedeta Karpi de Resmini, a promovisan je od strane Wunderbar Cultural Projects – kulturne asocijacije koja je osnovana kroz uzajamno razumevanje 5 profesionalaca iz sveta umetnosti i kulture.



“Breadline” (linija hleba) koju umetnica prati je takođe linija siromaštva koja je uticala na istoriju i priče u ovim zemljama, označene “hlebnim pobunama”. Hleb predstavlja ne samo momenat deljenja među različitim ljudima, već je povezan i sa pobunama i protestnim pokretima koji su ujedinjavali različite populacije u ime pravde i društvene jednakosti.



Beograd, Istanbul, Atina i Palermo su stanice na putu umetnice. Imaće saradnju sa Italijanskim institutima kulture, zajedno sa mrežom institucija kulture i lokalnih kustosa u zemljama rezidencija, uključujući Beo Project (Beograd), K - Gold Temporary Gallery (Atina), the Buttitta Foundation i Eco Museo Urbano Marememoriaviva (Palermo).



Tokom njenog projekta, umetnica će se u svakom gradu udružiti sa po jednim ženskim horom kako  bi kreirala performans sa protestnom pesmom “Hleb i Ruže” (Bread & Roses), koja dolazi iz 1912, iz govora Rouz Šnajderman, feministkinje i socijalističke liderke iz SAD, koji je dala tokom važnog štrajka radnica. Pesma će svakog puta biti drugačija, prevedena na jezik zemlje u kojoj se izvodi, prateći muzički skor koji je uradila Sandra Kotronei, direktorka hora Hymns and Songs of Struggle Chorus u okviru Political Song Laboratory na Popularnoj školi muzike u Testaću.

U Beogradu, gde je prva faza projekta, biće uključen ženski hor Collegium Musicum sa Muzičke akademije, koji vodi kompozitorka Dragana Jovanović.



Element hora, kao I hleb, je osnovni u ovom projektu jer, kroz reči, zvuk i slike, postaje instrument za prikazivanje društvenih i političkih revolta u DNA svake zemlje, naročito u zemljama koje su istorijski i geografski povezane sa Mediteranom.



“Iako je istina da čovek ne bi trebalo da živi samo na hlebu, pokušaću da sebe stavim na “liniju hleba” i dam glas i oblik ovoj liniji koju imam cilj da pratim. Moja lična „pesma“ će biti u ritmu pisaće mašine, na kojoj ću pisati svoj dnevnik iz dana u dan. Moje beleške će biti eho ispevanih nota od strane horova, na četiri različita jezika. Za mene, umetničko delo nastaje iz susreta, u ovom slučaju sa društvenoj zajednicom – čije ću znake i tragove pratiti – i hora koji čine samo žene. Izabrala sam da se u ovom projektu fokusiram na ženski pol jer verujem da danas, više nego ikad, postoji potreba da se zauzme podijum i da glas. Verujem da je ovaj “poetski gest” neophodan, da bismo istražile našu dugu prošlost borbe I protesta da bismo mogle da dublje pričamo o našoj sadašnjosti.” rekla je Elena Belantoni.



Finalno delo će biti četvorokanalni video koji će upotpuniti stalnu kolekciju radova multimedije u Centralnom institutu grafike (Rim), i kasnije biti prezentovan na samostalnoj izložbi 2020 godine.



Projekat takođe uključuje i publikaciju finalnog kataloga, čiji je izdavač Quodlibet, i koja će opisati putovanje kroz glas umetnice, kustoskinje i dvojice istoričara umetnosti Stefana Kiodija i Rikarda Venturija.



Biografije



Elena Belantoni (Elena Bellantoni) živi i radi između Berlina i Italije. Nakon što je diplomirala savremenu umetnost na Sapienca Univerzietu u Rimu, studirala je u Parizu i Londonu gde je diplomirala master vizuelnih umetnosti MA na WCA Univerzitrtu umetnosti u Londonu 2007; zatim je studirala pozorišni ples i izvođačke umetnosti i na radionicama u Italiji i inostranstvu. 2007. godnije osnovala je Platform Translation Group, a  2008. bila je suosnivač neprofitnog umetničkog prostora 91mQ u Berlinu. 2014 godine bila je uključena u Kolekciju Farnesina kod Ministarstva spoljnih poslova sa video projektom “The Fox and the Wolf: Struggle for Power”. Njen rad se fokusira na koncepte identiteta i drugosti kroz dinamiku veze koja koristi jezik i telo kao sredstva interakcije. Njeni projekti imaju formu videa, fotografije, performansa i instalacije.



Benedeta Karpi de Resmini (Benedetta Carpi De Resmini), kustoskinja i kritičarka umetnosti, je posebno zainteresovana za kontaminacije umetnika dvadesetog veka i mladih umetnika. Ona je predavač na Školi biznisa Sole24ore na njihovom Master programu za menadžment kulturnog nasledja i direktorka je Latitudo Arte. Bila je viši kustos MACRO – Muzeja savremene umetnosti u Rimu. Dizajnirala je plaformu finansiranu od strane Creative Europe Large Scale, Magic Carpets, gde je partner (2017-2021). Izabrane izložbe i projekti uključuju: MAGMA, Nacionalna galerija Vilnius i Centralni institut grafika, Rim, 2017-2018; Alfredo Pirri, Pesci non portano fucili, MAXXI, MACRO, 2017; Espacios Urbanos, Fondacija PROA, Buenos Aires, 2009.



Wunderbar Cultural Projects je asocijacija osnovana u Rimu 2014. Aktivnosti organizacije imaju za cilj da ostvare održive kulturne i umetničke projekte, sa posebnim naglaskom na socijalne inovacije. Njihov pristup je zasnovan na najboljim praksama u kulturi, obrazovanju i participatornim projektima, pozajmljujući metodologije i sredstva od vizuelnih umetnosti.



Vebsajt: www.wunderbarproject.it / www.onthebreadline.it


 



Datum objavljivanja: 01.04.2019.