Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Dušan Todorović: Vizuelni tragovi

Promocija monografske publikacije Dušana Todorovića, Vizuelni tragovi, u izdanju Zavoda za kulturu Vojvodine, 2017. realizovaće se u petak, 15. decembra 2017. godine u 13 časova u Kino Sali MSUV.


 


O monografiji, njenoj jedinstvenoj i neobičnoj strukturi i sadržaju govoriće autori:

Ljiljana Slijepčević, istoričarka umetnosti

Miroslav Štatkić, kompozitor

Mile Ignjatović, istoričar umetnosti

Nebojša Milenković, istoričar umetnosti

Dušan Todorović, autor i umetnik


Dušan Todorović je skoro četrdest godina reprezentant one vrste stvaralaštva u kojem se konfrontiraju i pri tom kreativno usklađuju umetnik i angažovani intelektualac, idealista i skeptik, sanjar i cinik, boem i savesni pedagog, manuelni graditelj i manipulator savremene tehnike. (Ljiljana Slijepčević)

U večitoj dilemi da li umetnost može i treba da utiče na društvo i na njegove tokove ukupnog razvoja, Dušan Todorović kaže da je : ... suština umetnosti u permanentnom praćenju promena koje se dešavaju u političkom, društvenom, ekonomskom i tehnološkom razvoju. Sve je to svojevrsni konglomerat u kojem živi današnje moderno društvo na rubu sveta zatrpanog idejama, tehnološkim inovacijama i sistemima u kojima vlada informacijski rat, koji dalje vodi u prave sukobe i ratove. U takvom sistemu i takvom okruženju, umetnost opstaje kao jednostavna i suštinska poruka koja vizuelnim jezikom opominje ili skreće pažnju na suštinu današnjeg sveta. Ona otvara vrata i nudi rešenje u pokušaju da utiče na promene ka boljem, novom i lepšem svetu.




Nestabilni svet traži i produkuje nove, nestabilne vrednosti—pa tako i sama umetnost u tom svetu nužno postajei počinje da funkcioniše kao mesto konfuzije, na kom se (re)produkuju: protiv(u)rečnosti, dileme, nesigurnosti, različite frustracije, vizuelne prenatrpanosti i iz njih proizlazeće značenjske nedoslednosti... Reč „novo“, pritom, sve više postaje sinonim za isprazno, te se prošlost i sadašnjost (pošto o budućnosti više niko ni ne govori) danas sustižu upravo u onoj dilemi koju—prafrazirajući čuveno Šekspirovo „Biti ili ne biti?“, Dušan Todorović prevodi u ovovremensko: „Biti ili kliknuti?“. A ja bih, u svetlu najnovijih virtuelnih revolucija iniciranih ekspanzivnim širenjem društvenih mreža, dodao da se, kao (jedini) preostali oblik društvenog participiranja pojavljuje i novi socijalni fenomen: „Kliknuti—ili ne biti“. (Nebojša Milenković)


Dušan Todorović je rođen u Kragujevcu, 1945. godine. Nakon diplomiranja na FLU u Beogradu, magistrirao je na istoj Akademiji 1974. godine. Od 1976. do 1981. bio je zaposlen na Akademiji umetnosti u Novom Sadu kao asistent, a potom kao docent i kasnije kao profesor i dekan. Tokom višedecenijskog umetničkog angažmana imao je oko 45 samostalnih izložbi, dobitnik je deset prestižnih nagrada za umetnička ostvarenja, na jugoslovenskom i republičkom nivou. Dobitnik je vrlo ugledne Nagrade Pokrajinskog udruženja univerzitetskih nastavnika i naučnika Vojvodine, 2012. godine za životno delo, koja se dodeljuje za ukupne ostvarene rezultate u oblasti nauke i umetnosti.


 



Datum objavljivanja: 12.12.2017.