Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Dragana B. Stevanović & Goran Jureša: Crno polje

Galerija Milorada Bate Mihailovića, Kulturnog centra Pančeva, Žarka Zrenjanina 1. Izložba crteža "Crno polje", autori, Dragana B. Stevanović i Goran Jureša, 4. - 19. maj, 2017. Otvaranje izložbe, 4. maja u 19h.


 


19:30 muzički nastup benda Ponton, Beogradski duo ( Igor Stanglicky i Marko Jevtić)



Koncepcija izlozbe Crno polje predstavilja jedan mogući izbor iz rada dvoje umetnika na srodnu temu. Globalni incidenti nezamislivih okrutnosti, dislokacije desetine hiljada ljudi sa mesta življenja koje se stalno obnavljaju, bezbrojne smrti na otvorenom moru Mediterana koje izbacuje ljudske kosti na obale Afrike ili jednostavno nemogućnost da se shvati nedostatak bilo kakvog reda u sredini u kojoj se obitava- čine razloge za frustraciju u kojoj leži izvor za trenutni rad dvoje umetnika. Kao mogući objedinitelj ovih radova postavlja se crna boja. Njena prisutnost u ovim radovima nema nužno karakter boje "zadužene" za negativne konotacije u ljudskom poimanju obojenosti sveta. U ovim radovima crna određuje prostor, ograničava scenu na kojoj se odvija prizor koji nije lak za gledanje ili je zbunjujući. Crnilo  je zgusnuto i ima višestruka značenja: kao jedinstveno stanje duha u kome obitavamo i kao okruženje prirode koja je rezultat čovekovih postupaka, upućuje na skrajnutost humanog i aktuelnost različitih surovosti na koja smo gotovo postali imuni.

Želja autora nije da rad ima bilo kakav didaktički karakter ili da upozorava, on je tu samo da konstatuje stanje stvari. Radovi oba umetnika imaju jedinstvene likovne jezike ali su srodni po pitanju unutrašnjeg stanja jer je duhovni prostor koji dele identičan.



Dragana B. Stevanovic na izložbi predstavlja radove iz različitih ciklusa koji su sukcesivno nastajali u proteklih desetak godina i njihova sagledivost danas nudi drugačije iščitavanje. U prvobitnim radovima slikarska materija, pigment, bitulit i pastel imaju organski karakter borbe unutarnjih stanja. Potonji radovi su zanosvani na narativu svakodnevnih situacija otuđenosti, fizičkog odsustva i smrti.



Goran Jureša predstavlja crteže velikih formata iz ciklusa Hana Kšiževska. Ciklus je nazvan po imenu žrtve iz prve pripovetke Danila Kiša u knjizi Grobnica za Borisa Davidoviča. Metafora ubistva iz strasti i diskriminacija objedinjuje sva ubijena tela u današnjem svetu.



                                                               



Dragana B.Stevanović (1975, Beograd) Diplomirala 2001. na katedri za slikanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a na istom fakultetu 2005. završila magistarske studije na katedri za crtanje. Trenutno na trećoj godini Doktorskih studija na univerzitetu umetnosti u Beogradu, grupa za Višemedijsku umetnost. U periodu 1994–1997. studirala istoriju umetnosti na  Filozofskom fakultetu u Beogradu. Realizovala brojne samostalne i grupne izložbe, učestvovala je na međunarodnim projektima, seminarima i radionicama. Rezidencijalno je boravila u Francuskoj, Španiji i Austriji. Tokom 2003–2006. u statusu samostalnog umetnika. Od 2006. radi na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na trenutno u zvanju docenta na Katedri za crtanje.



draganabstevanovic@gmail.com



   



Goran Jureša je vanredni profesor na katedri Grafičkog inženjerstva i dizajna na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. Osnovne i magistarske studije završio je na Akademiji umetnosti i na istoj ustanovi uskoro treba da brani doktorat pod mentorstvom prof. Branke Janković Knežević.  Na likovnoj sceni prisutan od kraja devedesetih i izlaže na brojnim samostalnim i kolektivnim izložbama. Najznačajnija izložba u dosadašnjem likovnom radu održana je u muzeju savremene likovne umetnosti Vojvodine 2014. pod nazivom Slikovna žrtva. Polja likovnog rada su crtež, slika i kolaž.



gjuresa@yahoo.com



 


Datum objavljivanja: 27.04.2017.