Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Dragan Trajkovski: Poubelle

Otvaranje samostalne izložbe Dragana Trajkovskog pod nazivom POUBELLE koja će biti otvorena u sredu 11.05.2022. sa početkom u 19 časova u Galeriji ULUS, Knez Mihailova 37.

 



 


Izložbu Dragana Trajkovskog naslovljenu Poubelle čini deset radova izvedenih u različitim tehnikama ujedinjenih zajedničkim konceptom – reč je o susretu umetnika sa Onima koji su u mogućnosti da umetnički rad promovišu ili su delegirani da o sudbini umetnikovog rada odlučuju. Ovaj „susret“ predstavljen je kroz radove: SGF ART – ART sans galerie fixe I i II; WANTED MAN II; DEAR (ARTFORUM),  I’M COMING!; mOma vs MoMA; BELLE TOILE; EFFEUILLER LA MARGUERITE; LEPA ŽALBA; 7 LETTRES i AGAINST BAD ART in Venice. Svi radovi su konceptualno povezani autorovim promišljanjem o odnosu umetnika (i njegovog dela) prema institucijama i pojedincima (galeristi, kustosi, selektori, galerije, muzeji, bijenala, art časopisi...) koji su u poziciji da donose sud i vrše valorizaciju. Pri tome, svaki od ovih radova predstavlja i samosvojnu konkretizaciju ujedinjujuće ideje tako što tematizuje njene različite aspekte. Izložba je posvećena temi odbačene umetnosti i odbačenog umetnika – otuda i naziv: Poubelle (srp. korpa za otpatke). Ona iznosi radove koji su završili u „kanti za smeće“ – nekada ih u nju stavljaju drugi, doslovno bacajući ih, ili čitavo obraćanje umetnika „selektuju“ kao „deleted items“, a nekada ih uništava sam umetnik. Otuda izložba jukstapozira izložene radove i tehnike odbacivanja ili uništavanja problematizujući i različite načine na koje su završili u korpi za otpatke – za neke postoje svedočanstva kako, za neke ne. Različite tehnike bacanja tako, u ovoj retro-per-spektivi, postaju deo samih radova koji izvorno nisu nastali da bi bili bačeni ili odbačeni, a dokazi o tome postaju artefakti u okviru same izložbe. Stoga izložba, pored originalnih radova, uključuje i korespondentne artefakte kao i različitu dokumentaciju koja beleži njihov „put“ do korpe. Prezentovanje tih pratećih segmenata dovedeno je u kompatibilni odnos i vizuelno je usklađeno sa ostatkom izložbe. Time, paradoksalno, pokazatelji nekorektnog ili neprofesionalnog odnosa inst itucija prema umetniku, ali i prema samima sebi i svojoj funkciji, postaju deo umetnikove izložbe.


 



Datum objavljivanja: 10.05.2022.